Vaderdag en moederdagcadeau's, wat doen jullie ermee?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by missmamsie, Sep 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Heeft iemand een tip voor mij? Ik had alle werkjes voor Vaderdag en Moederdag altijd in mijn slaapkamer staan, op twee plankjes, maar ik ben het rommelige wel een beetje zat. Natuurlijk hebben de werkjes enorm veel waarde voor ons, want onze kindjes hebben er echt hun best op gedaan en natuurlijk willen we ze ook graag bewaren... Het is alleen zo jammer dat ze met elkaar na jaren inmiddels vrij rommelig ogen en dat is jammer, ook omdat onze slaapkamer in het verlengde van de woonkamer ligt en alles open is, enkel gescheiden van een half 'barretje'...
    Wat hebben jullie ermee gedaan?

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Sommige dingen zijn ingelijst, andere dingen een tijdje laten staan en nu in een bewaardoosje.

3. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Hmhm, mag ik vragen wat voor soort doosje? Moet ik dan denken aan zo'n plastic Ikea-bak (die heb ik wel), of heb je een specialere doos? En mag ik vragen waar je de doos hebt staan, in de schuur/op zolder/...? Beetje mutserige vragen wel, weet ik, maar ik wil het gewoon even goed opruimen nu, haha;)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben hier een oude koffer en die gebruiken we om de allermooiste knutsels en dus alle kadoos te bewaren. Gelukkig is het een grote koffer met drie kids :D

5. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Dat vind ik ook wel een goed idee, een mooie oude koffer. Heb ik niet, maar is wel schattig en als het een mooie is, mag hij nog in het zicht staan ook:)

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ze zijn vrij makkelijk te krijgen hoor (even goed kijken of er geen schimmel in zit!)

7. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik heb de werkjes nu eerst even in een oude bruine reistas gedaan, bij gebrek aan beter, maar ik ga direct even kijken op marktplaats. Ik heb weleens gezien dat je ze een antieklook kunt geven door overspuiten oid. Bedankt voor de tip:)

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Wij bewaren de mooiste werkjes op zolder in een grote plastic opbergdoos.

Maar heel eerlijk: ik bewaar echt niet alles. Sommige dingen zijn leuk/handig (zo'n beschilderde steen met 'mijn vader is een kei'), maar ik heb ook eens een theezakje gekregen met een hartje eraan van papier - dat kan je niet eeuwig bewaren.

Ik zit nu vooral met een (sorry) foeilelijke kop en schotel met een paar vegen verf erop in mijn maag. Toen was mijn jongste een klein jaar: ik maak me geen illusies dat hij dat echt zelf gemaakt heeft. We hebben een buffetkast vol met servies, en daar staat hij nu tussen, omdat ik vind dat ik hem niet weg kan gooien. Maar eigenlijk zou ik dat het liefst wel doen. Bovendien weet ik nu dat als ik hem bewaar tot de jongste hem mee kan nemen (lees: over minimaal 15 jaar), hij hem toch linea recta in de prullenbak mikt.

Dat houd ik dus altijd in mijn achterhoofd als we staan te schiften: nu is de stapel nog klein, maar als je straks alles op je 18e verjaardag mee moet nemen naar je studentenkamer (bij wijze van spreken dan he) dan is het HEEEEL VEEEEEL.

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    De leukste knutsels bewaar ik in een leuke ikea doos. De rest gaat de prullenbak of papierbak in..

10. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Een doorzichtige vak van de Hema met deksel aanschaffen. Hierin bewaar ik zijn werkjes van de peuterspeelzaal. In een ordner bewaar ik tekeningen. Maar sommige tekeningen gaan ook na een paar dagen de prullenbak in hoor

11. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ik bewaar mooiste en lelijkste in een la bij commodekast. lelijke of mislukte vind ik ook leuk voor later. maar ik bewaar niet alles. Vaderdag Moederdag kadoo bewaar ik echt wel. in de laa dus.

12. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    De aller leukste van de leukste bewaar ik. Van de rest maak ik een foto voor het fotoboek.

13. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik zat er toevallig vandaag nog aan te denken, hier ligt ook eea te verstoffen in de kast. Maar de werkjes van de eerste 3 jaar zijn voor het overgrote deel gemaakt door de juf. Ik denk dat ik binnenkort iets wegdoe.

Ik bewaar wel heel mooie tekeningen.

14. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Nou, ik moet zeggen: we zijn de afgelopen dagen flink aan het ruimen geweest en het geeft wel ruimte, nu al;) Er moet nog veel worden uitgezocht, maar ik vind het al een heel verschil dat niet alles meer uitgestald staat, haha. Het lijkt zo schattig, maar word toch snel een stofnest. En idd: als ze ouder zijn... gooien ze het waarschijnlijk alsnog zelf weg;)

15. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Wij hebben op1 muur 2 van deze plankjes.. De leuke mooie dingen doen we in een lijst en wisselen we als er weer wat nieuws komt.. Andere tekeningen (psz) zitten in een map. Als ze psz afrond gaat die map in een kist na zolder. dit wil ik naar ieder jaar doen..

16. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik bewaar het op zolder, een paar dingen staan op een plank in de speelkamer van onze kinderen.

Knutsels en tekeningen zoek ik altijd samen met de kids uit, wat wil je echt bewaren en wat kan weg. Gaat best goed.

Share This Page