Op mijn zoektocht naar een eettafel en dan ook nog eens puzzelen qua ruimte en opbergruimte dacht ik dat een opbergbank/eetkamerbank wel handig zal zijn. Maar is dat wel zo? En waar moet ik dan opletten? De wand is 270. Lengte vd tafel ben ik nog niet uit. Die wand is nu opbergruimte voor de kleine meid. Lees: 2 poppenhuizen en 3 hoge Ikea kasten met die witte/roze bakken. (2 kasten kunnen verplaatst worden naar de gang. Budget: €800 voor de tafel/stoelen/bank/opbergruimte
Vrienden hebben zo’n bank met opbergruimte tegen een muur gemaakt met daarvoor de eettafel. Wanneer je met meerdere mensen aan die tafel zit en de middelste wil opstaan moet eerst de rest eruit. Dan pas kan degene opstaan. Verder zit het mijn inziens echt helemaal niet fijn. De hoek is veels te recht en de kussentjes ( om het enigszins confortabel te maken) schuiven alle kanten op en wanneer ze op de grond vallen moet je de zware eettafel aan de kant schuiven. Dit moet ook wanneer je de opbergruimte goed wilt gebruiken want anders kom je er niet makkelijk bij. Ik vind dus het idee leuk maar de uitvoering minder. Je budget is overigens best laag voor tafel, stoelen enz.
Zon bank zit volgens mij over het algemeen niet echt lekker of je moet hem goed laten bekleden. Verder eens met bovenstaande denk dat je budget van 800 wat aan de kleine kant is. Wij hebben net een nieuwe tafel en die valt niet eens binnen die marge. En stoelen zijn gemiddeld al vanaf 60 als het goedkoop is per stoel en anders zit je zo op de 160 of nog meer per stoel.
Wij hebben een bank bij de eettafel, weliswaar zonder opbergruimte, maar zijn er erg blij mee. Ik had het eerst geprobeerd met een tuinbankje, want dacht ook aan de bezwaren zoals hierboven, maar de kinderen vinden het bankje superfijn en ook mijn man mag er heel graag zitten. Qua budget is het vast wel te doen, kijk bijvoorbeeld eens naar steigerhout. Bij de Wehkamp stond laatst een heel mooie tafel voor een kleine 400 euro. Je zult alleen geen echt eikenhouten tafel krijgen voor dat budget.
Ik vind die banken er altijd wel leuk uitzien maar meestal niet fijn zitten. Je budget is prima te doen maar dan kom je wel meer richting Ikea/Wehkamp uit bijvoorbeeld.
Qua budget, ik had wel het eea gezien. tafel 350 3 stoelen 150 bank met op maat gemaakte kussens 300 op zich moet dat kunnen. ik dacht aan https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20378807/ voor de tafel of een tafel met die A poten en dan de bank zelf maken mbv ikea Besta of anders ikea Kallax of iets met lades.
Mp idd. Daar heeft mijn zus hem ook gevonden en zelf opgeknapt. Paar leuke kussens erop om het af te maken. Zelf vind ik die bank trouwens prima zitten. Ook met verjaardag en dan zit ik er toch gauw zo'n 2 uur op.
Nogmaals zitten berekenen qua ruimte. Maar de opbergruimte eronder lijkt toch niet zo handig. Je moet de tafel verschuiven om erbij te komen. En dat is lastig met het speelgoed, wat wij wilde opbergen. We gaan voor plan B. Een hoge kast, 38 cm diep met schuifdeuren en dan een ronde tafel. Die we in de hoek kunnen zetten. Dan blijft er meer speelruimte over. En blijft het binnen budget.
Een ronde tafel kan erg leuk zijn maar hou er rekening mee dat ze vaak juist meer ruimte in beslag nemen dan een gewone rechthoekige eettafel
Deze kan meer in de hoek met schuin gedeelte. Met 120 stokken aan de weer geweest en met stoelen. Zonder armleuningen, scheelt ruimte.