Expres bot op internet?

Discussion in 'De lounge' started by Krabje, Sep 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Over kinder-topics in de lounge: Ik stoor me daar aan. Niet omdat ik problemen heb met zwanger worden o.i.d., maar als ik wil lezen over kinderen of zwangerschappen, dan ga ik wel naar die onderdelen om te lezen. Ik zit juist in de lounge omdat ik het over heel andere dingen wil hebben. Even niet over kinderen. En ja, dit is een zwangeschapsforum en ik kan ook wel naar een ander forum gaan voor niet-kindgerelateerde onderwerpen, maar ik vind het juist fijn om alles op één plek te hebben en niet tig forums bij te hoeven houden.

2. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Uuuhm ik heb zojuist een topic geplaatst in de lounge over mijn vrijgezellenfeest en oppas probleem.....mag dit nou wel hier of niet?
    Het ging vooral om een botte reactie van een vriendin van mij....

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Sja, er zijn grensgevallen. Persoonlijk denk ik dat dat topic niet fout staat in de lounge. Gaat meer om vriendschap/relatie met andere mensen, dan om je kind(eren)

4. Khlo

Khlo Fanatiek lid

Jan 16, 2015
    1,022
    0
    0
    NULL
    NULL
    😂😂😂

5. channe

channe Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    1,147
    70
    48
    NULL
    Heeft het dan alleen te maken met dat topic over verkeerd geplaatste berichten?

Ik vind namelijk over het algemeen dat hier behoorlijk krengerig gereageerd wordt op berichten.
    Ik ben soms echt lang aan het nadenken over hoe ik iets vraag/ neerzet omdat je weleens afgeschoten kunt worden.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    En degene die het over 'wieberen' had is ook vertrokken zie ik dus nu ben je vast tevreden?

Ik denk dat iedereen die zich zo aangesproken voelt door dingen op een internetforum dat ze zich uit pure emotie ter plekke afmeldt of de noodzaak voelt om hier over te beginnen te schelden veel te veel emotioneel geïnvesteerd heeft in een groep mensen die ze niet kent en zichzelf even een beetje perspectief moet geven. Kijk op van je laptop naar je real life zou ik zeggen. En ja, dat zeg ik ook irl.

7. Logan

Logan Niet meer actief

Je moet het je niet te veel aantrekken, daar heb je gelijk in. Het is alleen nogal wat als je, vertelt dat je je ergens aan ergert een gros mensen over je heen krijgt. En dat was niet alleen gisteren, maar dat gebeurt veel vaker. Ik kan me er nogmaals niets bij voorstellen dat je zonder schuldgevoel zo kinderachtig kan zijn tegen iemand die ongewenst kinderloos is.
    En dat degene die het over wieberen weg is, tsjah (;)), weet ze misschien ook hoe dat voelt.

8. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    En dat snap ik hoor, omdat hetgeen waar je je aan ergert ook zo'n ontzettend diep pijnpunt is. Ik geef alleen aan dat er altijd mensen zullen zijn irl en op het internet die bedoeld of onbedoeld bot omgaan met je pijnpunten. Het enige waar je invloed op hebt is je eigen reactie. En als je het punt bereikt dat reacties zo'n heftig gevoel hij je oproepen (ik bedoel niet per se jou hoor Logan maar gewoon in het algemeen) dan wordt het m.i. serieus tijd om je laptop even dicht te klappen.

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik vind het persoonlijk echt niet kunnen dat er op dit forum zo heftig gereageerd wordt op topics die over kinderen gaan in de lounge.
    Jeetje... alsof je door een topic over kinderen daar te starten je bewust een aanval doet tegen iedereen die daar niet tegen kan.
    Alsof het het einde van de wereld is.

En ik vind zelf ook dat als je echt een dag niet met kinderen geconfronteerd wilt worden je beter die dag niet op zp kan komen. Het gebeurd namelijk al jaaaaaaren. Dat mama lounge gedeelte is er tenslotte gekomen door het vele vele vele gezeur en gezeik over topics in de lounge.

Als ik een vraag heb over bultjes dan stel ik die in de lounge. Maakt het dan uit of die bultjes zich bevinden op mijn been of die van mijn kind? Zo'n topic zou dan gaan over bultjes, maar sommige zouden gaan steigeren bij het lezen van kind. Sorry hoor maar dat is echt gezeur vind ik.

Van mij hoeft niemand hier weg, ik begrijp ook heus wel dat je geen 'mijn kind wordt maar niet zindelijk' of 'mijn baby is een huilbaby' topic in de lounge wilt lezen, maar er kan ook te ver doorgeslagen worden met het gedram over topics.

Ik vind het bijvoorbeeld walgelijk hoe vaak ik lees hoe onrespectvol er over schoonmoeders gedacht wordt hier. Ik kan mij dan echt opvreten omdat ik dan denk 'als je opgegroeid was met een moeder zoals die van mij zou je in je handjes knijpen met een over geïnteresseerde schoonmoeder' om maar een voorbeeld te nemen.
    Alle topics over schoonmoeders open ik dus niet. En kom ik er tijdens het lezen achter dat het weer zo'n topic is omdat dat in de titel niet duidelijk is dan klik ik weg.

Als ik echt even een dag niet geconfronteerd wil worden met die topics of 'mijn geweldige moeder' topics dan kom ik die dag niet in de lounge. Omdat ik denk dat dat voor mij dan het beste is op dat moment.
    En ik denk dat dat voor iedereen zou gelden... wil je ff echt geen risico lopen op een bepaald topic dan is mijn mening dat je dan beter gewoon even niet moet komen.
    En dus niet omdat ik je niet moet of alleen maar aan mezelf wil denken of wat iemand er ook van zou maken, maar puur omdat je anders het risico loopt toch ermee geconfronteerd te worden.

En TS... ik denk dat jouw reacties hier vele malen erger zijn dan de reacties waar je het topic voor gestart bent.

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63

Lijkt mij een prima samenvatting en conclusie. 👍🏼😊😉

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Precies, zo hebben we allemaal onze 'pijn punten'.....veel daarvan komen ongetwijfeld direct of inderect terug in de topics op ZP, ongeacht welke pijler. Als je daar om wat voor (begrijpelijke) reden ook niet mee om kan gaan zonder overstuur te raken is het ook een stukje zelfbescherming om dan weg te blijven uit die pijlers en topics. Of wat meer eelt kweken zodat de reacties van een hoop onbekenden je niet zo raken, het is en blijft maar een openbaar forum, niet je persoonlijke vriendenkring! 💡💡

12. Logan

Logan Niet meer actief

Als ik mijn dag niet heb en geen zin heb in kinderverhalen, dan blijf ik hier weg. Ik weet, dat ik dan dingen ga zeggen die echt onaardig zijn. Maar, als er dan geklaagd word over verkeerd geplaatste topics (en ik bedoel dan ook bij wijze van spreken een vakantie topic bij bevallingsverhalen) en er dan gezegd word, dat je dan maar moet wieberen, nee sorry. En dan weet ik dat dit niet 'de echte wereld' is maar toch doen zulke opmerkingen zeer. Ik vind het dan ook heel erg dat er iemand door is weggegaan.
    En nogmaals, het is precies hoe LadyXochi het zegt, het gaat niet om het pijnlijke maar het gaat om het irritante.

13. Ja, maar dat gaat er tegenwoordig al helemaal niet meer in bij sommige leden, geloof ik ;) De laatste keer was het Bosi die het topic opende, die zit zelf (voor zover ik weet) helemaal niet in zo'n situatie. En toch wordt er dan meteen geroepen dat 'als je er niet tegen kunt omdat het bij jou niet wil lukken, je maar lekker de andere kant op moet kijken of een ander forum moet zoeken'. Zodra je er maar iets over dúrft te zeggen, wordt je neergezet als iemand met een teer zieltje die teveel in haar eigen pijn blijft hangen.

Daarnaast is er ook echt níémand van degenen met MMM-issues die heeft aangegeven dat het géén goed idee zou zijn om de Mama-Lounge omhoog te halen. Niemand geeft aan dat er niks over kinderen gezegd mag worden, want tja, het is natuurlijk een ZWANGERSCHAPSPAGINA ;) , alleen zijn daar wel andere plekken voor.

Het beheer had zóveel gezeik kunnen voorkomen door maanden geleden (want toen werd het ook al als oplossing genoemd..) de Mama-Lounge omhoog te halen. Voor iedereen een oplossing, voor iedereen een plek en dan kunnen we allemaal nog lang en gelukkig sámen ZP-en.

Maarja.. :p

14. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb dit topic bijna helemaal gelezen. En tot nu toe vind ik dit de beste reactie. Wat maakt het nu uit of iemand iets vermeld in de lounge over kinderen? Dat kan je toch verwachten op een zwangerschapspagina. Misschien deed die persoon dat niet met opzet? Of ging de vraag niet echt over de kinderen maar worden ze wel vermeld. Bijvoorbeeld een vraag over het budget van een kinderverjaardag vind ik wel in de lounge passen. Het gaat niet om de kinderen, maar om het budget van een verjaardag. Moet dat dan ook bij mama en gezin?
    Anderzijds is het ook begrijpelijk dat vrouwen die hier problemen mee hebben daar hun mening over mogen zeggen. Als het onderdeel Mama en Gezin daarvoor bedoeld is, dan is het logisch dat daar commentaar op komt. Dan moet het beheer dat even verplaatsen of duidelijk vermelden of mama en gezin even naar boven zetten of misschien 2 lounges plaatsen: de gewone lounge en de mama en gezin lounge. En als het beheer er niet op reageert dan moet dat ook gerespecteerd worden, tenslotte beslissen zij. In het algemeen: Een beetje meer respect mensen, en een beetje meer oogje dichtknijpen, wat water bij de wijn doen, even tot 10 tellen voor je reageert en alle standpunten bekijken.

15. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heb alleen de openingspost gelezen en voor mij heeft die een hoog 'pot en ketel'-gehalte.
    Wat een taal zeg! Ga je mond spoelen en kom terug als het je lukt met iets meer respect.

16. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,273
    2,975
    113
    Beste Krabje,

We kunnen ons voorstellen dat je het jammer en vervelend vindt dat er soms wat minder tactvol wordt gereageerd in onderwerpen. Soms komt het doordat het geschreven tekst betreft die net wat anders geïnterpreteerd kan worden als gesproken tekst en soms is het de irritatie van degene die het bericht plaatst. Deze irritatie voert dan de boventoon maar is vaak niet eens gericht naar degene uit het topic maar bijvoorbeeld naar ons als beheerders van Zwangerschapspagina.nl.

In dit topic komt een mama lounge regelmatig naar boven en het wel of niet plaatsen van kind gerelateerde onderwerpen in de Lounge. 10 jaar lang heeft Zwangerschapspagina.nl gedraaid zonder een mama lounge maar mede op verzoek van leden hebben we een extra forum geïntegreerd in de vorm van Mama en Gezin om berichten die bijvoorbeeld over kinderen in het algemeen gaan (en dus niet passen in alleen Baby en Dreumes of Peuter en Kleuter) in te plaatsen.

Dit houdt alleen niet in dat alle berichten die ook maar enigszins te maken hebben met kinderen niet meer in de Lounge geplaatst kunnen worden. Integendeel. Mama en Gezin is een aanvulling op de huidige fora en geen vervanging voor alle kind gerelateerde onderwerpen.

Het verplaatsen van een dergelijk forum naar het Algemene gedeelte willen we niet omdat we de weergave van fora zo veel mogelijk chronologisch willen weergeven. Zwanger worden --> Zwangerschap --> De bevalling --> Baby en kind --> Mama en Gezin.

Bijvoorbeeld: ondanks dat er over het algemeen alleen kinderen in spelen vinden we een onderwerp over een speeltuin in een wijk, een onderwerp voor de Lounge. Wij vinden dat geen onderwerp voor Mama en Gezin en omdat we geen forum over speeltuinen hebben is de Lounge volgens ons de goede keuze.

Wat betreft de minder leuke reacties kun je beste zelf zo rustig, respectvol en beheerst mogelijk reageren en de minder leuke reactie negeren of melden. Wij kunnen dan een kijkje nemen.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

17. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,546
    2,016
    113
    Absoluut niet, dat is mijn insteek helemaal niet. Gisteren niet en vandaag ook niet.

Het doet mij gewoon zeer dat iemand weg is gegaan omdat een ander dan zegt dat zij moet wieberen omdat haar dan zoiets niet aan zou staan. Ik vind dat we allemaal samen moeten kunnen zijn. En als je rekening met elkaar houdt dan wordt/kan het een stuk gezelliger zijn.

en ja ik trek het boetekleed aan dat ik niet zo netjes ben geweest. Maar dat was meer om mensen even de ogen te openen. Ik heb niemand rechtstreeks voor rotte vis uitgemaakt.
    En als iemand dat wel zo voelt, dan spijt me dat zeer en bied ik daar mijn oprechte excuses voor aan.

18. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Zo, hehe, is dat er ook eens uit, na maanden om de hete brij heendraaien en zeggen dat dat iets is voor het nieuwe forum.

19. tuc

tuc Niet meer actief

dan lijkt het mij logisch dat algemeen helemaal naar onder gaat enhet begint met zwanger worden.

20. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Beheer, bedankt voor het heldere bericht.
    Nu is het echt duidelijk wat de verplaatsing betreft en wat de bedoeling is van de lounge in zijn algemeenheid.

Share This Page