Expres bot op internet?

Discussion in 'De lounge' started by Krabje, Sep 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Nou ik zou zeggen pak de zak chips erbij en ga uit je dak;)

2. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Dit is niets nieuws hoor.

Sinds de start van dit forum in 2005 is het al zo.

Maar na al die jaren lees ik lekker rustig mee vanaf mijn stok naar het kippenhok en kan mij soms heerlijk vermaken met die triesteloze figuurtjes :D

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,771
    18,916
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik reageer op internet juist altijd genuanceerder. Althans, dat probeer ik wel. Dus iedereen die zich ooit aan een reactie van mij heeft gestoord... Kun je nagaan hoe erg ik in het echt ben. :D
    Een geschreven tekst wordt vaak anders opgepakt dan iets wat uitgesproken wordt. Je kunt niet zien hoe iemand het bedoeld en je kunt ook niet altijd doorvragen. Dat is een nadeel van internet. Maar een voordeel is dat de schrijfster iets langer kan nadenken voordat ze op 'snel' reageren drukt. (Het hoeft niet echt snel.) In real life is er geen backspace. Hier wel: gebruik hem!

Ik vind dat hier ook niet altijd leuk wordt gereageerd. Soms zeg ik daar wat van. Andere keren negeer ik het. Als ik het vergelijk met heel veel reacties op bijv. nieuwssites, valt het hier op zich nog wel mee. Maar ook hier geldt soms: als je mee wilt praten op internet, moet je soms tegen een stootje kunnen. Het scheelt als je je eigenwaarde ophangt aan wat je ZELF van jezelf vindt (en eventueel de mensen om je heen die echt belangrijk voor je zijn.) Laat het alsjeblieft niet afhangen van een stel vrouwen / mannen op een forum die uiteindelijk NIETS van je afweten en alleen reageren op 1 stukje tekst.

4. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Vroeger stond er bij de lounge een omschrijving in de trant van 'voor alles wat niet met kinderen en zwangerschappen te maken heeft'.
    Dat is allang niet meer, hoewel het velen vast niet is opgevallen.

Beheer heeft dat een hele tijd geleden gewijzigd. Destijds was er ook veel onvrede over het feit dat er topics over kindgerelateerde zaken in de lounge stonden. Maar Beheer had er niet altijd tijd voor en op een gegeven moment zei Beheer: "Misschien is het dan beter als jullie een ander forum opzoeken, voor je eigen gemoedsrust", en dingen als "Je bent altijd vrij om een ander forum te zoeken als dit niet meer bij je past".
    Ze gaven aan dat ze proberen alles zo goed mogelijk te plaatsen, maar zij beslissen wat juist en niet juist is en soms zijn dat dingen met kinderen.
    Uiteindelijk kreeg je een mengeling. Voorheen was alles uitgesloten van kinderen in de lounge, toen moesten we niet zeuren en flexibeler zijn, en nu weet niemand weer waar we aan toe zijn want: de ene keer wordt het wel verplaatst en de volgende keer weer niet.
    Wat de regels zijn? Geen idee. Dat de lounge niet is voor kinderen en zwangerschappen staat al lang niet meer in de omschrijving bovenaan de pagina.

Ik hoop echt dat er voor iedereen, ongeacht kinderwens of elftal, de regels hetzelfde zijn en er bij iedereen hetzelfde wordt gereageerd. Duidelijkheid is essentieel.

Persoonlijk had ik in tijden van de mmm het meeste moeite met de foto's van baby's en zwangerschapstesten bij de avatars, de onderschriften en de banners met hoera ik ben 5 weken zwanger etc etc etc.
    Dat haal je niet makkelijk weg (denk ik, of kan dat ook?)

Je kan 100 kinderloze topics in de lounge lezen, maar de banners en foto's blijven.

Ik heb expres geen avatar van ene positieve test, geen foto van mijn kind meer, mijn onderschrift dat we voor een 2e kindje willen gaan heb ik ook maar weggehaald. Allemaal omdat ik weet dat het niet leuk was om te lezen. Mijn banner heb ik wel weer teruggehaald.

Nogmaals, ik snap dat het moeilijk is voor sommige meiden. Ik gun iedereen een kind en daarbij een geweldig leuke tijd op zp. Maar het begint niet met de meiden die hier posten, het begint met het Beheer wat duidelijke regels neerzet en iedereen hetzelfde benadert.

Ik hoop echt dat mijn reacties niemand hebben beledigd, want dat is echt niet de bedoeling.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Oh, ik ken wel een k*tw*f dat in het echt zo is. Ze zit niet hier op het forum. Ik kan me dus goed voorstellen dat er hier ook van dat soort types zitten.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Er staat: Praat hier over onderwerpen die je niet kwijt kunt in ƩƩn van de andere categorieƫn op de site.

En vervolgens is er speciaal voor de topics, die niet specifiek over kinderen in een bepaalde leeftijdscategorie horen het mama en gezin onderdeel gemaakt.

Topics worden daar nog steeds dagelijks naartoe verplaats.

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0

*proest!!* 😂

8. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Ik wilde eerst niet reageren.. En. Misschien was dat wijzer geweest...
    Maar ik vind dat in het betreffende topic een stuk netter gereageerd wordt dan hier.
    Ik hou persoonlijk niet zo van die aanvallen.

9. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Weet je dat ik niet eens wist van het bestaan van dat deel?

10. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Dat staat er nu inderdaad.
    Een aantal jaar terug stond er iets van: Hier kun je alles kwijt wat niet met kinderen,baby's of zwangerschappen te maken heeft.

Veel specifieker dus, en ik merk aan een aantal reacties dat dat specifieke zinnetje is blijven hangen. Hoewel het Beheer dat dus heeft omgezet in: onderwerpen die je nergens anders kwijt kan. Dat in combinatie met niet consequent zijn wat topics verplaatsen betreft, maakt het onduidelijk.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Goed aandachtspunt voor beheer dan.

12. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Wat mij irriteert is dat al sinds 1 januari er geen nieuwe topics meer zijn geplaatst in het 'winnen' deel. Dit deel was zogezegd afgeschaft omdat de site vernieuwd zou worden, terwijl er vele dames waren die prijzen wilden doneren om hun site te promoten. Nu zie ik al 8 maanden vlak onder 'de lounge' hetzelfde topic staan (iets over een boek welke je kunt winnen) , terwijl dit de perfecte plek zou zijn geweest voor de mama en gezin lounge.

Echt, het zou een kleine moeite zijn geweest om de leden hierin tegemoet te komen, maar nee...

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    ik moet eerlijk bekennen dat ik het hiermee eens ben, als je niets wilt horen of lezen over zwangerschap, snap ik niet dat je zwangerschapspagina intypt ga dan ergens anders zoeken naar afleiding, feit is dat je hier dus wel degelijk continue geconfronteerd word met zwangerschap, ik vind het persoonlijk dus raar dat degene die met zwangerschap bezig zijn, of zwanger zijn dit niet mogen uitten want het is pijnlijk voor degene die er niet mee bezig zijn of het niet lukt :)

@TS jou reactie toont van weinig respect moet ik zeggen, je wordt boos omdat sommige raar reageren, terwijl je openingspost barst van de scheldwoorden ;);) pot verwijt de ketel iets

14. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Haha echt een kippie jij :D ;)

15. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,565
    601
    113
    Sinds wanneer bestaat de "mama en gezin" lounge? Ik kom hier meerdere keren per dag maar pas door dit topic en dat van gisteren las ik erover en ben ik gaan zoeken. Voor gisteren wist ik er ook niet van af ...

16. Tsja, ik snap wel dat ZP de mama lounge niet weghaalt. Want ja, dit soort discussies brengen toch aardig wat reuring, zorgen ervoor dat mensen lekker lang op de site blijven enz.

Ik heb zelf een forum sinds kort en het is echt letterlijk 2 tellen werk om een forum te verplaatsen. Maar blijkbaar is het teveel moeite en hebben ze liever dat er leden weggaan omdat er zoveel ergenis over is.

Net zo goed als dat sommige mensen niet geconfronteerd willen worden met kinderzaken en het heel belangrijk vinden dat daar een plekje voor is (wat ik overigens echt heel goed begrijp, ik heb ook forum-gedeeltes waar ik liever wegblijf omdat het een pijnplek voor mij raakt), heb ik behoefte aan een plekje voor gewone kletspraat over kinderen. De andere subfora voelen daar niet goed voor. Soms wil je gewoon even kletsen over kinderdingen die niet perse peuter kleuter etc. zijn.

Dus ik hoop dat er nou eindelijk eens wat aan word gedaan!!

17. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik zit sinds 2010 op dit forum, vanaf het moment dat wij probeerden zwanger te worden. Eind 2011 werd mijn dochter geboren. Ik ben al die jaren blijven hangen, omdat ik hier gedachten kon wisselen over dingen waar ik met mijn dochter in verschillende fasen mee te maken had. Ook sommige discussies die op zich niks met kinderen te maken hebben, vind ik interessant. Daarnaast zit ik in een besloten groep, waar ik veel aan heb.

Door omstandigheden komt er waarschijnlijk geen tweede meer, terwijl ik dat wel graag had gewild. Ik ben hier nog steeds, omdat bovenstaande redenen nog steeds gelden. De subfora over zwangerschappen, testen en baby's, enz, vermijd ik echter. En topics over deze onderwerpen in de lounge vind ik soms wel vervelend. Niet altijd, de ene keer raakt het me meer dan de andere keer. Maar moet ik daarom dan maar weg gaan van dit forum, terwijl ik er verder wel iets aan heb en het leuk vind?

Als iedereen zich gewoon aan de forumregels zou houden, zou het helemaal niet nodig zijn dat mensen voor wie dit moeilijk is hiermee worden geconfronteerd.

18. En ik voel me ook wel aangesproken over dat ik een kutwijf zou zijn, omdat ik ook op dat topic heb gereageerd. Maar eerlijk? Nee, ik vind mezelf geen kutwijf en nee, ik doe ook niet expres bot. Maar ik ben wel gewoon eerlijk over wat ik voel en denk, en heel veel mensen houden liever hun mond en laten anderen de kolen uit het vuur halen.

Want ik weet heel zeker dat er veel meer mensen zijn die zouden willen dat de mama - lounge wat verder bovenaan zou komen en die een plek missen waar je gewoon kletspraat over kinderen kwijt kan.

19. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

Sep 30, 2014
    1,917
    1,809
    113
    Leerkracht
    Belgiƫ
    Regels zijn regels: OK
    Schelden mag niet op het forum: dus TS geeft niet het juiste voorbeeld... Ook al staat er * tussen...

Voor de rest snap ik het wel dat het heel erg is voor de mensen die al zolang proberen een kindje te krijgen en het niet lukt. Daarom uit respect zou ik proberen alles wat betreft kinderen niet in de lounge te zetten...

20. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female

Neeee kippie (kip) is ze niet, zij is de enige echte Debaky :D:D:D

Share This Page