Dreumes slaapt heel veel!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moosey, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Op zich hebben we helemaal niks te klagen, maar ik wil toch even peilen of er meer kindjes zijn die zoveel slapen. En om mijn eigen ongerustheid weg te nemen :D.

Mijn zoontje (sinds vorige week 1 jaar) slaapt de laatste twee weken ontzettend veel.
    Hij gaat om 19:00 slapen en wordt rond 8:30 wakker. Dan doet hij overdag ook nog 2 slaapjes van minstens 1,5 uur per slaapje.
    In totaal slaapt hij ongeveer 16 tot 17 uur per dag!
    Als ik hem op bed leg dan valt hij ook als een blok in slaap.
    Nu heeft hij wel voor deze periode een paar dagen slecht geslapen omdat hij steeds moest hoesten.
    Voorheen sliep hij meestal van 19:00 tot 7:00 en deed overdag 2 slaapjes van een uur.

Is hij nu gewoon zijn slaap aan het inhalen of hebben wij gewoon geluk ;)?!

2. leo1984

leo1984 Actief lid

9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het niet heel veel.. Mijn zoon deed hetzelfde.. Toen hij een jaar was sliep hij van 19.00 tot 8.30/9.00.... En overdag nog 2 leer.. Ik denk dat hij rond april (14 mnd) opeens weer minder ging slapen van de een op andere dag. Dan sliep hij de ene keer 1 en de andere keer 2.. Nu is hij bijna 2 en slaapt van 18.30 tot 8.30/9.00 en tussen de middag ook nog zo'n 2 uur.. Je merkt heel erg aan hem of hij een drukke of rustige dag gehad heeft. De dag na een kdv dag slaapt hij duidelijk meer, maar hebben we vakantie en spelt hij met ons in of rondom het huis dan slaapt hij heel soms ook opeens niet..

3. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Oh, fijn om te horen!
    Ik wil mij er helemaal niet druk over maken, maar als ik zie dat hij na 2 uur wakker zijn alweer in zijn oogjes begint te wrijven, vraag ik mij af hoe hij weer zo snel moe kan zijn!
    Maar heeft jouw zoon wel altijd 's nachts doorgeslapen?!
    Want dat lijkt mij toch wel lekker als dat slapen van 19:00 tot 8:30 zo blijft!!

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Meestal betekend het vele slapen dat ze iets aan het ontwikkelen zijn ;)
    Wij hebben/hadden ook vaak van die periodes dat ik het idee had haar amper te zien...en dan opeens....was er iets aan haar verandert.

En misschien staat er een groeispurt te wachten, gaan ze ook veel van slapen omdat dat ook veel energie kost ;)

Vond het vanaf 1 jaar zo snel gaan qua ontwikkeling, worden dan echt mini mensjes :D

5. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Dat zou het ook kunnen zijn inderdaad! Hij is heel druk bezig met optrekken en proberen te blijven staan, dus dan zal het dat wel zijn :). Gaat zeker snel opeens allemaal. Wel super want je kunt nu al heel goed samen spelletjes doen en "praten"!

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mijn mannetje van bijna 2 haalt ook nog makkelijk de 16 uur.
    Vaak 13 uur s nachts en tegen de 3 uur overdag.

Hij groeit hard nu en is druk bezig met praten en dat kost hem denk veel energie.

7. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    ik heb echt een fanatieke slaper (net al zijn papa haha) hij slaapt van 19.00 tot 09.00 en s'middags van 13.00 tot 15/16/17.00 uur. Dat wisselt een klein beetje

8. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    ik ken het wel. Onze zoon was en is ook zo'n slapertje. Toen hij 1 was sliep hij van 19:00/19:30 tot 9:00/10:00 en smorgens 1,5 uur en smiddags nog eens zo'n 2 uur. Nu is hij 2 en slaapt nog steeds van 19:30 tot 9:30/10:00. Hij kan het zelfs langer volhouden. Als ik hem zijn gang laat gaan word het wel 11:00. Maar ik vind 10:00 lang genoeg. Anders kom je zo in de knoop met de dag. Dus ze kunnen slaapkoppies blijven;)

9. jettepet

jettepet Niet meer actief

Lekker toch? Mijn dochter sliep op die leeftijd ook zo veel, sliep dan van 19.30 tot 20.30u ongeveer en 's middags 3 uurtjes. Het middagslaapje slaan we nu zo af en toe over, maar zew heeft het wel nodig.
    Leg haar ook altijd op bed, zoals nu heeft ze 3 kwartier lopen te zingen en spelen....nu slaapt ze toch haha boefjes zijn het.

Vond ook de leeftijd van 1 jaar erg leuk, al die ontwikkelingen, hetkost ze veel energie dus lekker laten slapen. Geniet er van want ik mis mijn slaapjes op de bank ook wel stiekem haha!

10. Sandra G

Sandra G Actief lid

20 sep 2009
    152
    0
    0
    Hier ook een slapertje! Ik maak hem bij het merendeel van zijn slaapjes wakker, anders slaapt ie de hele dag in mijn gevoel!
    Hij slaapt op de dagen dat iemand van ons thuis is van 19/19.30 tot 9 uur (meestal maak ik hem dan wakker), en dan overdag nog 2x vaak zo'n 1,5 uur per slaapje. Ik moet soms echt puzzelen om een beetje een schema te vinden, maar het slapen is bij hem bijna nooit een probleem. Wordt ook nooit wakker 's nachts... Heerlijk!!!
    Hoop dat baby 2 ook zo is ;)
    Hij is nu 16,5 maand trouwens.

11. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Niks dus om mij zorgen over te maken :)!!

Deel Deze Pagina