Mijn dochter is nu (pas) 2,5 weken oud en krijgt flesvoeding. We bieden haar 120cc (4 schepjes) aan, maar meestal drinkt ze 100cc op. Als ze genoeg heeft heeft ze ook echt genoeg. We leven nu nog echt een kraamtijd leven. Zij meldt zich en wij voeden. Tussen de voedingen zit soms drie en soms vier uur. S Nachts vaak iets langer. Dat kan omdat we beiden thuis zijn. Maar omdat manlief volgende week weer gaat werken zal ik het eea toch iets beter moeten plannen. Bijv als onze oudste om 8.45 op de pz moet zijn is het wat lastig als de jongste zich om 8.00 meldt voor een fles. Daarom vraag ik me af of het nu al mogelijk is om zo'n jong kindje op vaste tijden te voeden. Wie van jullie is daarmee begonnen en hoe pakten jullie dat aan? (denk aan: wakker maken voor voedingen etc.). Of is dit totaal niet mogelijk bij zo'n kleintje?
Wil je nou echt op vaste tijden voeden, of zoek je een manier om te voorkomen dat je baby honger krijgt op een moment dat het je echt niet schikt om een voeding te geven? Wij hebben destijds de tweede optie geprobeerd en dit was een matig succes. We hebben dan steeds voeding aangeboden voordat we een afspraak hadden en meestal vond zoonlief dat prima. Maar we merkten ook dat hij dan af en toe in ene ook zelf sneller om voeding ging vragen, omdat wij het voor zijn ritme hadden aangeboden. Paste hij zijn ritme in ene aan. Hij kreeg trouwens borstvoeding, dus helemaal vergelijkbaar is het niet.
als we weg moeten voed ik van tevoren en de rest komt ze zelf! ze krijgt nu 5 a 6 flessen 120 vanaf zondag ze is 4040gram ze komt overdag uithaar zelf om de 3a4 uur soms ook weles 2 uren de voedingen is maar net of ze de fles wel/niet leegdrinkt en snachts slaapt ze door en is maar net hoelaat de eerste voeding is meestal de laatste tussen 10/11 en de eerste tussen 5/half 7
Hier voed ik soms ook op mijn verzoek als we weg gaan, dan drinkt ze wel minder (want nog geen echte honger) en komt ze meestal ook eerder weer, maar dan hebben we wel even een stukje kunnen overbruggen (en dus krijgt ze dan geen honger als we onderweg zijn ofzo). Zo deed ik dat ook toen ze nog een stuk jonger was.
Hmm eerlijk... Ik deed het netjes om de 3 uur.. Dus wij maakten hem wakker(behalve snachts) maar dan kwam ie ook netjes elke 3 uur Ook omdat ikzelf nogal chaotisch ben en ik heel veel Moeite heb als ik geeeen idee eb van hoe een dag gaat lopen.. En tuurlijk week het ook wel eens een beetje uit kwa tijden