Traf af lopen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sidmick, 7 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik vraag me af hoe oud jullie kindjes waren toen ze de trap afgingen zelf en op welke manier je dat hebt aangeleerd

2. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hier eigenlijk al best snel, toen ze eenmaal echt kon lopen (14 mnd) toen wilde ze ook gaan klimmen en mja... de trap is dan wel erg interessant. Ik denk dat ze uiteindelijk anderhalf was toen ze de trap op én af kon, maar dan wel met papa of mama achter of voor zich (afhankelijk of ze de trap of af ging ;)). Hier wilde ze het eigenlijk zelf en zo is het vanzelf een beetje gegaan! Wij hebben het haar niet aangeleerd iig.

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Trap af wil ze wel heel graag, maar we moeten er wel altijd vlak voor haar bij blijven. ze is nogal eens overmoedig en dan wil ze meteen de volgende tree... Leren is lastig, maar we helpen haar bijvoorbeeld wel met hoe ze haar voetje moet plaatsen, en dat ze eerst op haar billen moet zitten en dan de volgende tree.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Je dochter gaat dus op haar billen de trap af begrijp ik?

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook met anderhalf denk ik. hij kon nog niet lopen, maar wel de trap op/af..
    Hij ging in het begin achterwaarts de trap af. Rond de 2 jaar hebben ze hem op het KDV aangeleerd om op zijn billen de trap af te gaan. Of die leeftijd ging dat ook beter, dat hebben we erin gehouden. Vandaaruit kan hij ook steeds beter lopend naar beneden met een hand aan de leuning.

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik heb t Iris geleerd toen ik wist dat ik zwanger was.
    Ze gaat achteruit de trap af; zo geleerd eigenlijk, gewoon even laten voelen hoe ze d'r beentjes moet zetten.
    Vooruit op de billen vind ik nog wat eng; ben bang dat ze een snoekduik naar beneden maakt.
    Ik blijf er uiteraard wel altijd bij (sta voor / achter haar, dus aan de kant van t trapgat)

7. Tamio

Tamio Niet meer actief

Bedoel je zelf in de zin van alleen? Ik weet niet meer hoe oud ze was toen ze leerde traplopen maar vanaf iets na haar tweede verjaardag mag ze zonder begeleiding de trap op en af. Gewoon op de normale manier en ze houdt de leuning vast.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie mag eigenlijk pas een paar weken alleen de trap op en af, zeg sinds hij 2j9m is..
    Daarvoor liep ik meestal wel mee, wel een paar maandje dat ik af en toe onderaan/halverwege de trap bleef staan als hij snel iets van boven wilde halen.

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Al een hele tijd, en meteen gewoon stappend de trap af, weet niet meer welke leeftijd. Maar zelfs nu vind ik het nog wel eng om het alleen te laten doen... Soms doet hij het alleen, als ik even niet opgelet heb, tot nu toe gaat het goed. Maar een trap blijf ik een gevaarlijk iets vinden...

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Nee niet in de zin van alleen maar uberhaupt.
    Meisje is hier 21 maanden en loopt al heel lang zelf de trap op maar eraf dragen we haar nog steeds

11. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Tess gaat al een eeuwigheid zelf de trap op en wil er ook al heel lang zelf af maar ik vind het doodeng.
    Sinds een week of 6 zijn we bezig met haar leren op de billen de trap af te gaan maar dat wil ze absoluut niet, ze wil perse gewoon lopen.
    Ze mag nu gewoon lopen de trap af maar moet met de ene hand mama of papa wel bij de arm vasthouden en met de andere hand de trapleuning. Ik loop dan voor haar.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva kan sinds een maandje alleen de trap af, toen kon ze namelijk pas bij de leuning en op haar billen eraf wil ze niet. Maar ze mag het voorlopig echt nog niet alleen, veel te gevaarlijk. Ze wil meestal trouwens opgetild worden, ook prima. Over het algemeen hoef ik niet met de twee dames tegelijk naar beneden en anders breng ik eerst Lisa en haal dan Eva ;). Maar dat is nog maar 3 keer voorgekomen.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoontjelief gaat sinds maart zelf de trap op en af. Hij was toen ongeveer anderhalf. Meestal gaat hij de trap af achteruit maar soms vindt hij het nodig om recht op met z'n hand aan de leuning de trap af te gaan. Ik vind dat niet goed maar helaas... papa heeft 't aan hem geleerd... We hebben geen traphekjes dus het was heel belangrijk dat hij snel leerde voorzichtig de trap op en af te gaan. Wij zijn er trouwens altijd bij

14. Hester

Hester Niet meer actief

We hebben zelf geen trap, maar als we ergens zijn waar wel een trap is, blijf ik het dood eng vinden. Ik heb een heel wild kindje, die het liefste alle treden tegelijk neemt of een duik neemt, dus zelfs nu nog (hij is net 3) blijf ik ervoor lopen als we naar beneden gaan.

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    rond een jaar of 2 iets ervoor. ik liet ze met handen en voetjes de trap op kruipen en liep er zelf achter. naar benden precies het zelfde. ik eerst achteruit naar beneden en de kinderen op dezelfde wijze op handjes en voetjes maar dan in zijn achteruit. ze mochten ook op hun bibs steeds een tree naar beneden bubsen en 1 hand aan de leuning dan liep ik er ook voor.

16. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hier is onze doerak bijna 22 maanden en loopt al zelfstandig de trap op toen hij net kon lopen. Eraf was wat later. Hij loopt gewoon vooruit en houd zich vast aan de leunig. soms doet hij het op zijn billen, maar ben dan altijd bang dat hij voorover kiepert, vind ik zelf geen prettige idee op deze manier. Heel af en toe loopt hij wel eens alleen de trap af, maar probeer toch altijd wel met hem mee te lopen...

17. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Alleen? Nou echt niet hoor.... Mijn dochtertje is 2 weken geleden van de trap gevallen (ja ik lette even niet op) en bleef bewusteloos onderaan de trap liggen. Heb er nog last van. Uiteindelijk een hersenschudding. Ze mag alleen de trap op-en af onder begeleiding. Over een jaar kijken we wel verder hoe het gaat.

18. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn dochter is weleens helemaal van boven naar beneden gekomen bij opa en oma. die dachten ook altijd zo lekker makkelijk. en hekjes waren niet nodig. ze was toen trouwens al 4. mijn moeder heeft haar onderaan de trap opgevangen. had ze daar niet gestaan was ze keihard tegen de schoenkast aangekwakt die daar onderaan de trap staat en waarschijnlijk het avontuur niet overleefd. ze nam de treden niet eens mee, ze vloog zo van helemaal bovenaan naar beneden.
    je wilt dat echt niet meemaken hoor.

19. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Rond een jaar ging dochter de trap op, ik liep achter haar. Rond 1,5 jaar wilde ze ook zelf de trap af, mama ervoor. Ze gaat achteruit de trap af, omdat ze niet bij de leuning kan. Op haar billen vindt ze eng en ik ook eigenlijk. Sinds een paar maanden gaat ze af en toe alleen naar boven en beneden. Dochter is een rustig meisje, dus dat scheelt ook wel.

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Nou we zijn het gewoon gaan proberen.
    Ze gaat vooruit de trap af. Ene keer gewoon lopend andere keer op haar billen. Ze is erg klein en kan dus absoluut niet bij de leuning.
    Je moet haar wel nog twee handen geve waaraan ze zich beethoud.
    Over 3 maanden gaat ze naar de peutergroep op de creche en die zijn bij ons boven. Kindjes worden dan geacht zelf trap op en af te kunnen

Deel Deze Pagina