Onze combimagnetron zit precies op de hoogte van ons buikschuivende mannetje en ook als hij in zijn loopstoel zit, kan hij er uitstekend bij. En het is natuurlijk heeeeel interessant! Nu willen wij hem maar meteen leren dat hij er niet aan mag komen en we zeggen steeds 'nee' en 'mag niet' en halen dan zijn handjes weg maar hij lacht dan lief en doet het een seconde later weer. Ik denk niet dat hij het al begrijpt. Maarja, we kunnen het gewoon niet toelaten natuurlijk. En als we het op een strenge toon zeggen, schrikt hij soms en gaat huilen, ook zo zielig. Hoe doen jullie dat? En moeten we gewoon doorgaan met nee zeggen? Soms leid ik hem af maar het blijft razend leuk om aan de knopjes te zitten en de hendel....
Hier hetzelfde Al maanden en hij luistert over t algemeen erg goed alleen die combimagnetron blijft erg interressant Ik blijf volhouden Nee blijven zeggen, hem opzij zetten enz...werkt allemaal niet echt.. Ik lees mee!
Volhouden. Het enige waar C rond die leeftijd(of een maand later) niet aan mocht zitten was de radiatorombouw, en na een maand consequent, maar rustig nee zeggen. En hem dan bij ander speelgoed zetten. Na die maand leek hij het wel door te hebben. Nu zit hij er alleen nog aan als hij in een dwarse bui is.
Hier ook, ondertussen is het aardig gelukt en wijst ze nu ernaar en zegt ze 'auw, auw' en blijft er aardig vanaf. Ik heb haar er ook steeds vanaf gehaald en op een boze toon 'nee, auw' gezegd. Ze is ook wel eens gaan huilen toen ik boos werd, maar ja, aan de andere kant, het is zieliger als ze een verbrande hand heeft dan dat ze nu even onder de indruk is.
Emiel vindt de combi ook heel interessant. En als hij op een knopje drukt dan hoort hij "piep", dat is het leukste van alles. Hier zijn we ook steeds aan het verbieden en na 3x waarschuwen gaat hij in de box. Ook krijgt hij wel eens een (corrigerende) tik over zijn vingers. Dit maakt bij Emiel meer indruk dan zeggen dat iets niet mag. Even afleiden met een speelgoedje of boekje gaat ook aardig goed. Al hoewel ...... een uur later staat hij weer voor de combi te kijken.
Hier is hij ook reuze interresant. Gelukkig zit er een kinderslot op dus kan ze geen oven aanzetten. Zo is het al veel minder interresant wat hij maakt dan geen piepjes.