Verhuizen....

Discussion in 'De lounge' started by Aszz, Aug 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hey dames,

5 september is het zover; we gaan verhuizen! Naar het hoge Noorden, zo'n 200 km verderop.

De meeste dingen zijn geregeld, gaswaterlicht etc. De gebruikelijke dingen.
    Maar wie heeft er tips? Ik ben erg georganiseerd maar handige tips zijn altijd welkom.

Brand maar los!

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat leuk, ga je in provincie Groningen wonen? Ik woon daar ook, en voorheen woonde ik ook zo'n 180 km verderop. Spannende stap zeker....

Maar aan wat voor tips zat je te denken, als je de rest al geregeld hebt?

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nope, Friesland. Ik kom er vandaan dus we gaan weer lekker bij mijn familie wonen.

Nou van die handige-niet-vergeten-tips, dingen voor op de dag van de verhuizing etc. Alles is welkom :)

4. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Post door laten sturen?

Succes met verhuizen!

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Inderdaad de post door laten sturen en adreswijzigingen naar iedereen en alle instanties sturen. Je kunt alvast beginnen met lijstjes maken waar een adreswijziging heen moet.

Verder weet ik zo niks.

6. Beep

Beep Bekend lid

Sep 26, 2007
    505
    1
    18
    Misschien een inkoppertje: goed op alle dozen zetten wat er in zit, en in welke kamer je de dozen wilt hebben.

7. amani05

amani05 Lid

Jul 29, 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb geen tips!
    Maat wat leuk,en tof dat je zn grote stap durft te nemen

8. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    succes met verhuizen, waar ga je naar toe verhuizen??

9. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    zie het al het wordt friesland !!

10. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Aan de gemeente doorgeven dat je gaat verhuizen. Wij zijn ook net verhuisd en waren zoveel dingen vergeten.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh heb alles al gedaan wat jullie tot nu toe gezegd hebben. Wel super dat jullie zo mee willen denken.

Post wordt de 1e 3 maanden doorgestuurd, wie weet ontvang ik iets eens per kwartaal ofzo. We hebben al een inschrijfformulier van de nieuwe gemeente. HA en tandarts zijn al gebeld.
    Op de ingepakte dozen staat wat er in zit en waar het naartoe moet.

Maar ik ben echt bang dat ik van die hele stomme, simpele dingen vergeet.

Heb er trouwens wel erg veel zin in. We gaan in een lekker rustig dorpje wonen waar de kleine lekker buiten kan spelen. 4 slaapkamers, 2 badkamers en mijn familie natuurlijk. Die heb ik erg gemist.

Maar die verhuizing, bleeegh wat een stress.

12. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    even controleren hoe het zit met je internet... Vaak kan dat door een verhuizing afgesloten worden zonder dat je het wilt ... (meerdere kennisen hebben dit meegemaakt)

En je moet wel gewoon door kunnen op het forum :D:D

Veel succes maar vooral veel plezier in friesland!

13. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Inderdaad, zorg dat je op tijd internet regelt en zelfs dan nog gaat het 9 op de 10 keer niet goed is onze ervaring.
    We zijn zelf 3 maanden geleden verhuisd. Als je huisdieren hebt, vergeet dan niet hun chip aan het juiste adres te laten koppelen, zodat als ze gevonden worden, ze weer bij je terecht kunnen komen. Als het goed is heb je daar nog zo'n formuliertje van wat je op kunt sturen als je van adres wijzigt.
    Veel plezier in Friesland. Kom je daar oorspronkelijk ook vandaan? Ik ben er geboren, maar woon er ondertussen al jaren niet meer hoor.

14. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Wij hebben bij de nieuwe bewoners van ons oude huis en vel van 20 etiketten achtergelaten met het nieuwe adres, mocht er dan alsnog iets bij hun binnenkomen konden ze het oude doorstrepen groot erop zetten bewoners verhuist en dan een stikker met het nieuwe adres.

Zo is er toch nog het een en ander bij ons aangekomen ookal hadden we het de eerste 3 maanden door laten sturen.

Kijk ook naar dingen als wegenbelasting ed die bedragen zijn namelijk vaak regio gebonden, kan je toch weer een paar eurie's schelen ;)

Verder heel veel succes met verhuizen, en zorg dat het koffie-app. in de eerste lading dozen mee gaat (of met de auto) zodat jullie dat iniedergeval hebben als jullie aankomen ;).

15. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    oude meterstanden noteren voor jezelf+ evt foto ervan maken

16. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    2,962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Ik wilde dat ook zeggen van dat koffie apparaat...

17. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Zorgen dat je de de eerste dag nog boodschappen gedaan krijgt of dat iemand dat even voor je doet .. ben zelf ook eens van venlo naar den haag gaan verhuizen maar het is toch wel heel fijn als je wat te eten en te drinken in huis hebt ..

Verder gewoon zorgen dat de goede dozen in de goede kamers staan ..

Meer dingen vallen mij nu niet zo snel in ..

succes groetjes nicole ..

18. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik ben geen top-verhuizer, maar dit zijn de dingen die wij vergeten waren.

verhuislampen... van die goedkope lampen die je alvast in de fittingen kan draaien zodat je meteen licht hebt. Ik heb zo vaak meegemaakt dat mensen ook de peertjes en soms zelfs de fittingen meenemen als ze verhuizen, héél vervelend.

afscheid van oude buren nemen en een ronde langs de nieuwe buren (dat laatste zijn wij in alle stress vergeten, en het wordt ons door de nieuwe buurtjes niet echt in dank afgenomen).

Als je huisdieren hebt, verhuis die dan als laatste, dan hebben ze zo min mogelijk verhuisstress. In de nieuwe buurt eerst even binnenhouden, totdat ze de geur van het nieuwe huis herkennen (of jullie geurtjes in het nieuwe huis zitten, ik weet niet zo goed hoe het precies werkt). Mijn moeder deed bij katjes altijd boter onder pootjes.

Als het een koophuis is, leg alles vast klaar in een mapje voor de belastingaangifte (zodat je snel je geld terug krijgt).

Adreswijziging aan de bank doorgeven... ander cancellen ze je creditcard en passen na een tijdje.

Succes met verhuizen.

Share This Page