Nav dweiltopic.. 'droogdweilen'

Discussion in 'De lounge' started by Sandana, Jul 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo,

de titel zegt het al. Weet even niet hoe ik het anders kort moet omschrijven.

We hebben net een nieuwe vloer gelegd, pvc.
    MOOI!!

Nu heb ik en Haradweil, stofzuiger en een stoomreiniger. Moet sowieso vragen of de stoomreiniger wel op een pvc vloer mag... weet iemand hier dat toevallig?

Maar mijn echte vraag: ik heb geen zin om elke keer de stofzuiger uit te moeten halen. Ik zoek iets waarmee je even snel de vloer af kunt nemen van hondenharen, stof en zand. Een droge dweil zeg maar. Swiffer lijkt me niets omdat je steeds weer van die nieuwe doekjes moet gaan kopen. Zonde van het geld. Iemand goede tips?

Fijne zondag gewenst.

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Een goede bezem..
    Bij de action heb je ook een goedkope wisser met vochtige doekjes. Die vind ik ook fijn om tussendoor even bij te houden.

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Stoom reiniger op pvc ligt eraan is je pvc gelijmd dan niet want dan kan de lijm oplossen. Bij click pvc kan het wel.

4. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    Net zoals de dweil en droogdweil heeft jemako een een dweil om droog te dweilen. Alles blijft in die doek hangen en hij neemt ook echt alles mee. Van dezelfde stof heb je ook een handschoen om meubels af te stoffen. Ideaal!

5. beebj

beebj Niet meer actief

Ik heb een gelijmde pvc vloer, maar geen idee of een stoomreiniger kan. Ik stofzuig om de dag & dweilen heel weinig. Heb een Leifheit Clean Twisy Systeem XL om te dweilen en heb voor diezelfde "stok" een "doek" om droog te dweilen. Kijk er maar eens naar, ik vind het erg handig!

Alleen toen wij nog honden/katten hadden, stofzuigde ik elke dag. Vond dat toch makkelijker dan droog dweilen. Werkte ook beter vond ik.

6. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dank jullie.
    We hebben inderdaad een verlijmde PVC vloer...

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Nee mag niet. Stoomreiniger kan niet op een verlijmde vloer.
    Je moet sowieso niet teveel en te nat dweilen. Heeft helemaal geen nut.

Ik heb laatst een hele goedkope stofzuiger/kruimeldief gekocht bij de Action voor 29 euro.
    Deze: View attachment 506170

Echt ideaal om even snel kruimels weg te halen. Was even een gok omdat ik meestal niet apparaten koop bij de Action...maar ik ben er erg tevreden over.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik heb een verlijmde pvc en gebruik gewoon een stoomreiniger hoor.

9. Anan

Anan Fanatiek lid

May 10, 2013
    3,008
    2,373
    113
    We zijn nu bezig met het uitkiezen van een nieuwe vloer, wilde graag pvc ivm de stoomreiniger. Maar op een verlijmde vloer is het tot nu toe bij alle vloerenzaken afgeraden omdat door de hitte het lijm zou kunnen loslaten. Maar kan ook niet stomen op laminaat (hebben we nu en dat is echt verprutst door het stomen) en een houten vloer kan het ook niet op. Blijft eigenlijk alleen tegels over waar het geen probleem op zou zijn :( erg jammer want ben in 7e hemel met de stoomreiniger...

10. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Op den duur is dat niet goed.

11. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    De droge doeken van leifheit.
    Passen ook op de hara naar mijn weten.

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb gewoon een bezem. Van de ikea met blik op stok erbij. Ideaal ding.

13. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

May 7, 2015
    909
    885
    93
    HaRa droogdweil!

Past gewoon op je HaRa dweilstok. Echt ideaal!

Share This Page