Hoi, Volgende maand gaan mijn vriend en ik een weekendje naar Rome. We willen eigenlijk zonder extra bagage gaan en zoeken nu dus een handige rugzak die voldoet aan de afmetingen van Ryanair ( 55 cm x 40 cm x 20 cm ). Aangezien we er veel zullen rondlopen enz is het wel handig dat het een fijne rugzak is qua draagcomfort. Hebben jullie nog tips? Vriend kwam aan met een tas van 98 en eigenlijk wil ik wel een iets goedkopere variant haha. Ook was ik benieuwd naar ervaringen qua reizen zonder koffer zeg maar, hadden jullie genoeg aan 1 tas met deze afmetingen?
Ik ben een tijdje terug naar ierland geweest zonder bagage. Dat was prima te doen. Ik had echter een trolley gekocht en daar mijn eastpak rugzak in gedaan zo had ik precies de afmetingen van een handbagage maar toch een rugzak mee om daar te gebruiken...
Ja makkie te doen, en scheelt tijd want je hoeft geen bagage in te checken. Ik heb een rugtas van northface. Ze zijn wellicht wat prijzig maar van onwijs goede kwaliteit en handig om mee in een stad te lopen (ivm zakkenrollers ed). Er past ook vaak een laptop in dus daar is ie later ook nog geschikt voor.
Ivm het vervoer van en naar hotel vanaf vliegveld lijkt het ons toch handiger om alleen 2 rugzakken te hebben ipv ook een trolley. We willen ook echt niet meer meenemen dan nodig is (geen laptop, geen boeken enz). Hoe deden jullie het qua kleding? Ik ben van plan om gewoon de "zwaarste" kleding aan te trekken: dus een spijkerbroek, trui, jas en schoenen. En dan wat lichtere kledingstukken (jurkje/rokje/shirtjes) meenemen enz.
Ik heb altijd wel een koffer mee genomen en een trolley als handbagage. Hou er wel rekening mee dat je handbagage maar een bepaald gewicht mag hebben en daar zit je zo aan. Vandaar dat ik toch altijd een koffer bijboek
Ik bedoelde dat de rugzak later als je weer terug in Nl bent ook als laptoptas kan fungeren. Ik deed het qua kleding precies zoals je aangeeft. En omdat je alleen een rugzak hebt werd ik kieskeurig in wat ik mee wilde nemen. Dat was heel fijn. Hou wel altijd rekening met de vloeistoffen en deosprays. Het mag niet meer dan 100 ml per flesje zijn en alle flesjes samen moeten in zon hersluitbaar plastic zakje passen. Dat geldt dus ook voor je tandpasta en make up. Bij de etos hebben ze heel veel producten in mini formaat.
We wilden helemaal niets meenemen qua toiletartikelen behalve een tandenborstel haha. We kopen daar wel tandpasta en in het hotel is sowieso shampoo/douchegel en wat ontbreekt kopen we (en nemen we niet mee terug). Vriend neemt sowieso alleen mee wat hij aan heeft en nog boxers. Hij wil daar wat shirts enz kopen (en deze neemt hij natuurlijk wel mee terug)
Je handbagage mag maar 5kg wegen ( als ik het goed heb ) dus hou daar rekening mee, en inderdaad zoals hierboven aangegeven, alles wat vloeibaar is mag dus niet mee. Ik zou dus toch een koffer mee nemen, of je moet al je Deo ed kopen ter plaatsen maar goed dat moeten jullie zelf even bekijken
10 kg max dacht ik. Hou er wel rekening mee dat alles wat je daar koopt dus ook weer mee terug moet. (Kleding, souvenirs e.d). Maar als je dat onthoudt is het echt prima te doen hoor!
Het scheelt ons heel veel tijd om geen koffers mee te nemen en aangezien wij ALTIJD 70% van de spullen die we meesjouwen niet gebruiken willen we het nu eens zo proberen. Mijn moeder en neef beweerden beiden dat zij al meerdere malen zonder extra koffer een weekendje weg zijn geweest (neef zelfs een paar keer een week) en dat dat prima te doen is. Dus dan moet het ons toch ook lukken. We gaan woensdagavond heen en komen zondagochtend terug. Het gaat dus om 3 volle dagen en 4 nachten. Ik zou op wat kleding/ondergoed na echt niet weten wat we nog meer mee zouden moeten nemen en wat we niet daar kunnen kopen?
Ja klopt. Daarom neemt vriend ook niets mee qua kleding want hij wil daar wat kopen. En souvenirs nemen we sowieso niet mee haha. En mocht het op de terugreis nou zo zijn dat we over die 10 kilo komen dan betalen we gewoon 30 of 40, dat is geen probleem. We denken alleen dat het eigenlijk niet nodig zou moeten zijn..
Ik zie dat ze bij zalando trouwens flink afgeprijsd zijn. The North Face ISABELLA - Rugzak - Zwart - Zalando.nl
Als ik een weekendje weg ga, neem ik ook alleen handbagage mee. Hoeveel heb je nou eigenlijk echt nodig? Ik trek meestal een broek aan, shirtje en vest en neem dan nog een legging, jurkje, shirtje en schoon ondergoed mee. Toiletartikelen neem ik ook altijd al mee, het liefst testers, die zijn altijd lekker klein. Je hebt ook van die rugtas en trolley in 1, m'n vader heeft er toen 1 bij de Ikea gekocht. M'n zusje krijgt het trouwens voor elkaar om 2 weken op vakantie te gaan met alleen handbagage . M'n vader ook, maar mannen zijn toch weer wat makkelijker he?