Geen moment over twijfelen. Als de ruimte er is zou ik daar absoluut voor gaan. Met zo'n groot gezin ook wel een beetje noodzaak hoor. Zeker met meiden (kost veel meer tijd voor de spiegel). Bedenk dat ze ook groter worden. Meer tijd nodig hebben. En er komen straks vriendjes logeren. En wat denk je van schoonzonen in de toekomst. Ik zou er weinig zin in hebben al die mensen te zien in de ochtend terwijl je er niet uitziet. Ook in het kader van privacy en rust voor iedereen wel zo prettig. En kinderen blijven vaak steeds langer thuuswonen. In het buitenland zijn meerdere badkamers vaak standaard. En ik zie het hier in nieuwbouw ook steeds vaker terugkomen. Je ziet ook dat mensen veel meer waarde hechten aan badkamers. Voeger waste je met een washandje aan de wastafel. Tegenwoordig zie je stortdouches en dubbele wastafels. Of de opkomst van wirpools in badkamers (vroeger had niemand dat bijvoorbeeld). Tijden veranderen.
Als je de keuze heb zou ik het zeker doen. Voornamelijk omdat je 4 kinderen hebt, handig dat er 2 tegelijk kunnen douchen. Zou mij in elk geval ideaal lijken.
Hier ook 2 badkamers. Douche en apart toilet op de 1e verdieping. En beneden een bijkeuken of badkamer met wasmachine, droger, bad en wastafel. Toilet is ook hier apart. kids kunnen zo vies en wel het bad in zonder dat het hele huis vies wordt. Was meteen op de juiste plek en hangt zo weer schoon buiten.
Wij hebben 2 badkamers en daarmee in totaal 3 toiletten. Echt ideaal. Ik zou het zeker aanraden. Vooral nu mijn oudste een puber is en lang in de badkamer bezig is wil ik niet eens meer anders. In de ochtend echt een plus punt, maar ook na een dagje strand oid zodat wij niet allemaal lang hoeven te wachten op elkaar en daarmee verklein je de kans op zand overal in huis. Haha.
wij! En het is goddelijk!!! Samengesteld gezin, en vind het echt super fijn om een eigen ruimte te hebben naast mijn slaapkamer. Geen gedoe s ochtends met elkaar in de weg lopen.. top! Ook vier kinderen hier btw. Alleen... het is wel écht meer poetswerk
Wij hebben dit ook bij de bouw laten aanleggen en dat is echt heel fijn. Onze jongens slapen allebei op de zolderverdieping en hebben daar daar dus een eigen badkamer. Ideaal voor 's nachts plassen en als ze 's avonds naar bed gaan doucht er 1 in de bovenste badkamer en 1 in de grote badkamer, lekker efficiënt. Ik denk vooral dat het erg van pas gaat komen als het straks pubers zijn, met het oog daarop hebben we hier ook een beetje voor gekozen. Let er wel op dat je mogelijk een aanpassing van de cv-ketel moet hebben. Er was voor ons overigens geen mogelijkheid om een toilet te laten plaatsen, omdat er geen brede leidingen naar de zolder gaan, dus wij hebben in plaats daarvan een klein urinoirtje laten plaatsen, ideaal met 2 jongens.
het is wel het handigst. Dan komen ze uit op dezelfde standleiding. Je kunt ook meerdere standleidingen hebben in een huis, maar dat zal extra kosten met zich meebrengen en betekent ook aan de andere kant van je huis een grote leiding die je overal moet wegwerken
Ja anders is het heel moeilijk te realiseren. Wij wilde onlangs een badkamer plaatsen in onze redelijke nieuwbouw woning; maar we hadden bij de aankoop geen rekening gehouden met onze wens. Nu we er 3 jaar in wonen wilde we alsnog een badkamer op de zolder, maar dat is niet mogelijk (of gaat echt heeeeeel veeeeel geld kosten). Dus ik zou er nu bij de aanbouw van de woning al zo veel mogelijk rekening mee houden. Bijvoorbeeld de leidingen voor de toilet.