extra bedje aanschaffen voor eerste maanden?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door pompelmoes1981, 12 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

En zo veel beddengoed heb je echt niet nodig, dus vanwege de aanschaf van beddengoed zou ik het zeker niet laten. Koop 2 lakentjes, 2 matrashoezen en een dekentje en je bent compleet :) Bij mij is het bedje echt nooit vies geworden toen ze klein was.

Ik kan het je echt aanraden om het iig te proberen om je baby de eerste periode 's nachts bij je te hebben :)

2. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Wij hebben al onze kinderen vanaf dag 1 er aan laten wennen om in hun eigen kamertje te slapen. De eerste maanden in een wieg en daarna in een ledikant.
    Ze sliepen/slapen ook wel eens in de kinderwagen als ik weg ging/ga. Ik moet nu eenmaal op en neer naar school, dus als onze jongste wakker is leg ik hem in de wagen en loop ik naar school.
    Anders ga ik even snel op de fiets op en neer.

Ik geef BV, maar wil echt geen kind op mijn kamer hebben hoor. Eén van de kinderen heeft in de kraamtijd 2 dagen op onze kamer geslapen. Kind sliep heerlijk, maar wij werden wakker van elk zuchtje. Dus we hebben de wieg weer snel naar de babykamer gebracht.

Als je geen ruimte hebt op je kamer voor een bedje zou ik je kindje gewoon in het eigen ledikantje leggen en eventueel een goede babyfoon (met camera) aanschaffen. Dan kun je je kindje altijd horen (en eventueel zien) waar je ook bent.

3. LianneE

LianneE Niet meer actief

Co-sleeper, met gewoon matrasje en goedkoop hema beddengoed. Ze slaapt nu net snachts op haar eigen kamer in ledikant. Met bv en herstel na een ks was co-sleeper ideaal (tweedehands). Overdag sliep ze als een roosje in de box. Rond 3 maanden overdag ook in ledikant maar ze valt nog steeds wel eens in slaap in de box :)

Deel Deze Pagina