extra bijverdienen

Discussie in 'De lounge' gestart door caroline16, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik kan niet al het werk uitvoeren vanwege lichamelijke klachten,
    en ik wist niet of je bij de wajong bij mocht verdienen..

2. caroline16

ik kan trouwens op uwv.nl niks vinden over bijverdienen??

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat heb je dan voor lichamelijke klachten als ik vragen mag?
    Wij kunnen wel met allerlei ideeen komen maar het is maar net wat je kunt doen en met welke lichaamsdelen.

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja meid dat snap ik maar is misschien handig als je vermeld wat je wel of niet kan. kijk ik kan wel zeggen... een callcenter maar als je dan bv doof bent wordt dat em niet he?;) ( om maar een voorbeeld te noemen)

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

2 zielen 1 gedachte waardevol:D

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    maar kun je dan aangeven wat je zou kunnen doen? Ik bedoel als je in een rolstoel zit of moeilijk loopt lijkt folderen me niet zo handig misschien.... t is lastig tips geven zo. Niet dat je van alles uit de doeken moet doen maar als je vertelt wat je wel of niet zou kunnen doen?

officieel mag je dacht ik tot een bepaald bedrag bijverdienen. Maar bijvoorbeeld oppassen gebeurt in half nederland zwart denk ik, als het ten minste gaat om niet heel vaak. gastouder of oppas voor meerdere dagen is een ander verhaal dan 1 of 2 avonden in de week.....

7. caroline16

rugklachten,
    beenklachten
    en snel oververmoeid..
    dus echt zwaar werk, zoals schoomaken bijv, gaat niet..

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Haha ik zag eerst jouw reactie staan en toen dacht ik: daar ben ik het wel mee eens en ik wilde jouw vraag een beetje 'uitbreiden'. ;):D

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Iets van een call center? Telefoniste/receptioniste? Gastouder worden? Strijkservice?

Mag je met een Wajong geen opleidingstraject volgen trouwens? Met een (goede) opleiding zal je op lange termijn veel meer kunnen natuurlijk en via kantoorwerk uit de Wajong komen. Of denk ik te simpel. Is het te verwachten dat je nooit meer uit de Wajong komt?

10. caroline16

voor telefoniste of receptioniste heb je meestal een opleiding nodig toch? of niet..

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja dat kan zeker wel (opleiding). Mijn zus heeft een opleiding gedaan ten tijde van haar wajonguitkering, samen met allemaal andere jongeren met allerlei beperkingen.

Ik zou eerst gaan overleggen met de mensen van de wajong, wanneer je wat kan bijverdienen kun je ook (gedeeltelijk) 'gewoon' werken ipv bijverdienen.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    en dat je dus een gedeeltelijke wajonguitkering kunt behouden bijv en de rest kunt aanvullen dmv werken.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Mwah, lang niet altijd. Bij een wat kleiner, informeel bedrijf of stichting of zo tillen ze er niet zo zwaar aan. Je moet natuurlijk wel "geschikt" zijn.

Maar is een opleiding volgen een optie voor je of heb je daar geen zin in? Ik weet niet hoe ernstig je klachten zijn, maar is het wel de bedoeling dat je in de toekomst kan gaan werken?

14. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Een callcenter mag geloof ik wel zonder diploma, telefoniste bij een bedrijf ligt er idd wel aan wat het is. Mijn nicht is er in gerold en is nu telefoniste en doet de administratie bij een fysio. Maar ik denk idd, hoe zit het met je toekomst? Blijf je in de wajong, wil je gedeeltelijk gaan werken? Als je kunt bijverdienen kun je neem ik aan dus ook voor een deel werken....

15. caroline16

nou.. ik doe nu wel een opleiding, maar daar ben ik net mee begonnen.. dus ik wil in de toekomst wel gaan werken..
    maar als ik zo op internet rond kijk, is het nu zo moeilijk om een baan te vinden die zonder opleiding is, en geschikt is voor mij

16. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Gewoon proberen meid, wie weet rol je zo ergens in wat perfect voor je is. Niet geschoten is altijd mis ;)

17. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    oke, watvoor opleiding doe je nu als ik vragen mag?

en om nu bij te verdienen zou ik het dan zoeken in oppassen/ callcenter zoiets. Post/tijdschriften lijken me te zwaar.

maar je schrijft dat je snel oververmoeid bent, dus vraag je wel af of het te doen is: een kindje, opleiding en dan bijverdienen?

Succes!

18. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    en ik denk dat als het je nu lukt iets te vinden dat je dan al heel blij mag zijn! Dan gewoon proberen, wie weet duurt het solliciteren nog even!

19. caroline16

ik doe nu de opleiding basiskennis boekhouden,
    dit heb ik ook op de middelbare gedaan, maar niet af kunnen maken,
    dus dat pak ik nu weer op..
    het liefst wil ik daarna ook administratie doen, want die kant wil ik uiteindelijk op.. maar dat doe ik allemaal rustig aan..

20. caroline16

die opleiding doe ik thuis dus kan ik zelf mijn tijd invullen.. en mijn partner is er ook nog he ;) die zorgt ook voor ons kindje..

Deel Deze Pagina