Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee aan moet. Vanmorgen zijn mijn vriend en ik tegelijk de deur uit gegaan! Ik naar mijn werk en hij liet de hond uit en zou daarna bezig gaan met zijn fiets. Dus hond in de gang op gesloten, omdat hij anders alles sloopt! Deur klinken al extra om hoog gezet, want meneer maakt alles open! Op één of andere manier heeft hij het toch voor elkaar gekregen om de woonkamer deur te openen. Terwijl mijn vriend binnen komt, zit meneer de hele woonkamer te "vernielen" In de zin van; in de snoepjes pot met zn neus, alle suikerklontjes van tafel gegeten. Schoenen kapot gebeten e.d. Mn vriend zag dit en heeft hem hier voor gestraft. Stem verheffen en bij zn halsband pakken en op zn plek leggen. Op dat moment heeft hij mijn vriend gebeten en goed ook!! Zn pink ligt open, met een diepe snee! Ik heb al gezegd, dat hij even naar ZH moet, maar hier moet hij niets van weten. Tja, eigen schuld als het infecteert, maar nu zit ik dus in de knoop met de hond! Ik zit straks niet te wachten op een hond wat onverwachts naar mn neefje of in de toekomst ons kindje bijt! Wat zouden jullie doen? Het is verder echt een schat van een hond en soms erg lomp, maar dit had ik echt niet verwacht van hem.
Wat een vervelende situatie, ten eerste zou ik je vriend toch aanraden een tetanusprik te gaan halen. Voor je hond zou het misschien iets zijn een gedragstherapeut in te schakelen. Die hebben er verstand van en kunnen je verder helpen. Maar vind het wel eng als hij dit bij je vriend doet pakt hij straks een kind. Moeilijk. Succes en sterkte ermee!
Yep, dat dacht ik dus ook! Nu is het mijn vriend "maar", maar als het een klein kind was, dan zou ik me echt kei schuldig voelen! Tja, van die prik dat heb ik al gezegd, maar hij is koppig en slaat doodsangsten uit voor het ziekenhuis en prikken
Erg vervelend dat dit is gebeurd natuurlijk, maar mijn persoonlijke mening is om het toch eerst nog aan te kijken en niet gelijk de hond weg te doen o.i.d. Misschien is de hond wel gewoon heel erg geschrokken van jouw vriend's reactie. Eventueel kan er ook nog een gedragstherapeut ingeschakeld worden. Succes met jullie viervoeter!
Hoe oud is de hond? Je hebt ook een honden gedragstherapeut. Onze hond bleef maar af en toe plassen in huis omdat hij zn plek niet duidelijk wist als er meerdere mensen in huis waren. Toen is er ook een honden gedragstherapeut langs geweest, onze pup hapte vaak *ook door zn doorkomende tandjes* ons is toen een manier aangeleerd hoe we dat in de gaten moeten houden en hoe we het tegen kunnen gaan. Je kunt het altijd voorleggen, telefonisch kan ook. Ik zou dat eerst proberen, kijken waar het precies aan ligt. Kan zijn dat hij zn rangorde af en toe even vergeet, dat hij het laagste in rang is thuis. Succes!!
Idd, wel een tetanusprik gaan halen als hij al meer dan 10 jaar geleden de laatste heeft gehad. Geloof me, tetanus wil je niet krijgen. Kan tot 72 uur na de beet. En wat betreft de hond, ik zou hem nooit meer kunnen vertrouwen idd en kijken of ik een ander plekje voor hem zou kunnen vinden. Bijvoorbeeld ergens waar mensen altijd thuis zijn of waar hij lekker buiten kan rondrennen.
Ik heb laatst gehoord dat als je een hond in zijn nekvel grijpt hij dit juist als agressie ziet en daarom sneller van zich af bijt (ik corrigeerde mijn hond namelijk ook altijd door hem in zijn nek te grijpen). Misschien als je inderdaad hulp zoekt bij iemand met enorm veel verstand van honden je het simpel op kan lossen? Ik ga er nu een beetje van uit dat je hond een knauw heeft gegeven aan je vriend en hem niet agressief heeft aangevallen vanuit het niets.. Heeft je vriend afgelopen 10 jaar geen tetanus prik gehad? Dan moet hij die echt gaan halen!
De prik niet halen, daar zou hij doodsangst voor moeten hebben..... Echt, tetanus wil je niet krijgen.....
De hond heeft nu gebeten, terwijl hij werd gecorrigeerd. Het kan zijn dat hij zich vreselijk in het nauw gedreven heeft gevoeld en niet heeft kunnen vluchten aangezien hij aan de halsband vastzat en op zn plek werd gelegd. Een hond kan dan uiteindelijk bijten. Probleem is nu om te weten of het ook zo is geweest. Vaak gebeurt het zo snel dat je niet eens tijd hebt gehad om te letten op de signalen die een hond afgeeft. Ik denk dat het voor jullie belangrijk is om de regels mbt hierarchie in huis goed toe te passen en vooral heel erg consequent te zijn en hem niet te 'overvragen'. Vergeet niet dat de hond nog maar een maand of drie bij jullie is. Natuurlijk zijn jullie nu heel erg geschrokken en wil je absoluut niet dat dit weer zal gebeuren. Laat staan bij een klein kindje.
Hij is net 1 jaar. Hij weet zijn plek in huis zeer zeker! Hij krijgt het wel vaker voor elkaar om dit te doen. Met name sokken en schoenen zijn favo. Ik denk in 4 dagen tijd zijn er ook 4 schoenen kapot! En meneer heeft zat speeltjes en botjes e.d. Het is in mijn ogen een manier van aandacht trekken, maar geloof me... die krijgt hij genoeg! Als mn vriend en ik s avonds even TV kijken en aandacht aan elkaar besteden, dan kan hij het ook niet uit staan, dat hij niets krijgt! Op elke manier zoekt hij aandacht en vaak door dingen te doen, die niet mogen! Daar straffen wij hem dan ook voor, dus ook stem verheffen en bij de halsband pakken en op zn plek leggen! En nog nooit heeft hij dit gedrag vertoont, dus ik begrijp het gewoon niet!
Hij is net een maand of drie bij jullie. Herplaatsers hebben een aantal maanden nodig om hun plaats te bepalen in een gezin. Pas als ze zich thuis voelen, zullen ze gaan kijken waar de grenzen liggen en zullen ze jullie gaan uitproberen. En daarbij komt ook nog eens dat hij net 1 jaar is.... verlate pubertijd. Ik vermoed dat dit een gevalletjes 'uitproberen" is geweest.
Hij zit nog in zn puberteit, dat is van 6 tot 14 maanden ongeveer, bij sommige langer. Dus hij is flink aan het uittesten wat hij wel of niet kan doen. Het bijten kan zijn gebeurd omdat hij zich angstig voelde en als hij nog niet volledig heeft gewisseld zitten er scherpe tandjes bij. Ik hoop dat je wat hebt aan een gedragstherapeut. Maar dat van de aandacht en slopen dat is gewoon om te testen hoe ver hij kan gaan en hoe hoog hij in de roedel/rang kan komen. Sterkte iig!
Nou een knauw is het echt niet! Het is geen schrammetje! Mijn vriend wilde hem bij de hals band pakken en op zijn plek leggen. Op het moment dat mijn vriend naar zn halsband "greep" greep de hond mn vriend bij zn pink
Mbt het aandacht vragen: jullie zijn degenen die bepalen wanneer hij aandacht krijgt en niet andersom. Ook zijn jullie de personen die bepalen wanneer een spelletjes stopt oid. Verder een aantal punten wat belangrijk is qua hierarchie: 1/ jullie gaan als eerste door de deur, niet hij. Desnoods een knie of been voor de deuropening houden; 2/ zodra je thuis komt niet direct aandacht aan m geven, bijvoorbeeld pas na 5 minuten; 3/ jullie eten eerst, dan pas de hond. 4/ hij mag niet op de bank/bed, hij moet altijd lager dan jullie zijn;
Ik vind het geen gevalletje van uitproberen meer. Uitproberen is happen, in de zin van niet doorbijten! Dit is doorbijten en geen happen!!
Dat klinkt toch alsof Buddy zich in het nauw gedreven heeft gevoeld en in zijn beleving niet anders "kon" dan uithalen. Dus niet zozeer gerichte agressie als wel angst.
1 doen we 2 doen we 3 doen we 4 doen we niet.... hij ligt vaak bij ons op de bank te slapen! S nachts slaapt hij in de gang. Eerder wel bij ons, maar sinds een paar weken niet meer.
Haha, beetje vervaagd door 't werken op de kermis! Maar hij is best cool! Even off-topic! Ja, heb ook gezegd een prik halen, maar hij durft niet. Hij is bang voor naalden. Tja.. vol met tattoo's en bang voor naalden!