Hi dames Het is voor mij weer even geleden en ik merk dat er heel wat is veranderd sinds mijn laatste zwangerschap. Ook zijn er veel nieuwe ontwikkelingen bijgekomen waaronder een Schnuggle bath. Ik zag deze bij babydump. Het lijkt een ideaal ding, maar echt vertrouwen heb ik er nog niet in. Zit het kindje er meteen zelfstandig in? (Hij is erg compact). Kun je het kindje goed vasthouden? (Is daar ruimte voor?) Wat vind de kraamhulp er van? Heeft iemand hier ervaring mee?
Wij hadden het gehaald en de kraamhulp zei meteen oh die is niet handig.. Het is leuk als ze zelfstandig kunnen zitten, anders vallen ze steeds met hun hoofdje naar voren. Dus nu hebben we een normale badje en de schnuggle zodra ze groter is.
Hij lijkt mij eigenlijk ook wel heel handig! Maar kunnen newborns wel half rechtop zitten? Haha, ik ben er waarschijnlijk weer een beetje te lang uit, maar had hier met mijn kereltje een 'groot' badje waar hij al liggend werd gebaden... Mogen ze rechtop zitten? Nou ja, dat zal haast wel, want anders mag die tummy tub natuurlijk ook niet. Het lijkt me alleen zo'n rare houding voor een kleintje. Daarentegen lijkt het mij de ideale houding voor ouders. Ik vond het altijd best lastig om met 1 hand het hoofdje/armpje vast te houden en met de andere hand te wassen omdat ik half gebogen over het badje heen stond en dan last van mijn rug kreeg. Ik deed de kleine ook alleen maar in bad als mijn partner thuis was - zodat we het samen konden doen. Zo'n Snuggle bath lijkt me dan wel erg fijn!
Zo dacht ik er dus ook over Joyce. Ik kreeg altijd kramp in mijn arm omdat ik niet lekker bij zo'n badje stond. Ik ben benieuwd of er meer meiden zijn met ervaring.