Wij stomen (babycook)altijd eten voor ons meisje. Af en toe krijg ze een potje. Nu gaan we zondag op vakantie voor 2 weken all in. Zal ik potjes meenemen voor 15 dagen of lekker mee laten eten. Wat mag ze echt nog niet hebben?
Ik zou ze geprakt mee laten eten. Wat ze niet mag hebben, tsja, afhankelijk van wat ze nu al eet. Geen toegevoegd zout ( Dus je kan daar vragen of ze groenten, aardappels, maceroni oid koken zonder zout, dat doen ze wel hoor ) Wat ze niet mogen is echt afhankelijk van je kind. Pinda's, varkensvlees, zout, eventueel koemelk bij allergie of overgevoeligheid.
Ze eet eigenlijk alles vooral groente is ze gek op! Alleen bloemkool niet. Dacht ook dat dat ze zoutloos koken,veel mensen mogen geen zout toch. Voorzover geen allergie,dus denk dat ik er maar een paar meeneem. geen honing en sla weet ikverder nog iets wat ik vergeet?
Tsja, gewoon net als thuis. Alles goed gaar qua eieren en vlees. Zoutloos moet je wel om vragen hoor is niet standaart. Ik zou gewoon lekker makkelijk doen en mee laten eten. Boterhammetjes, fruit, avondeten geprakt met een vork. Makkelijker kan toch bijna niet?
Ik weet niet waar je naartoe gaat maar als je naar Turkije gaat is het zeker NIET zoutloos Als je naar een heel groot hotel gaat hebben ze misschien een speciaal dieet-buffet ofzo, daar heb ik weleens van gehoord. Maar goed, ik zou niet gaan slepen en gewoon kijken wat er is - als het niks is kun je daar ook potjes kopen toch
We gaan gewoon en zien het daar wel. Neem denk ik 5 potjes mee en de rest prakken. Heb wel vaker dieet voeding gezien in een hotel. Zal dat zoutloos zijn? Is het echt erg als ze een paar keer zout eet?
dan zou ik dr gewoon mee laten eten. Evt vragen om zoutloos eten. Ik zou wel een paar potjes meenemen voor nood als ze bv na de eerste dag al diaree krijgt enz. Daar hebben veel volwassenen al last van op vakantie laat staan baby,s
Echt erg als ze zout eet? Ja, het is echt niet goed voor haar nieren. En als je even vraagt of ze wat voor haar willen maken dan weet je 100% zeker dat het goed is, daar zou ik het risico niet voor lopen!
maarja het is niet alleen het zout vaak in die buffetten is bv te temperatuur van het eten niet goed(waardoor bacteriën het lekker leven vinden)en er word vaak vetter enz gekoocht dan dat je thuis zou doen. daarom je kan het proberen gaat het niet goed lekker potjes geven.
Daarom als je vraagt of ze even een aardappeltje en een worteltje voor je kindje koken, scheutje olie erbij en prakken, vers, hygienisch, zoutloos.
Ik bedoel geen hap zout als toevoeging he Maar als er zout zit in het kookvocht.(is waarschijnlijk hetzelfde) Ik neem wel 10 potjes mee en me koffer zit al bijna vol haha Bedankt allemaal en slaap lekker alvast. Kan pas morgenavond weer reageren moet morgen werken. Nog 3 dagen werken en over 3 dagen op vakantie lekker slim geregeld
Nouja, blijkbaar neem je liever een koffer vol potjes mee als dat ze gewoon even iets voor je kindje koken. Anyway, fijne vakantie! Lijkt me heerlijk er even tussenuit te zijn en richting zon! En voor je meisje zal het niet heel veel verschil maken, potje of vers als ze potjes lust. Zelf zou ik liever vers geven, maar fijne vakantie iig!
Je kunt in een groot hotel gewoon vragen of ze even iets voor je kind koken hoor. Beetje zout is geen ramp, enige risico dat je echt loopt is dat ze eten met wat zout veel lekkerder gaat vinden en het zoutloze eten thuis niet meer eten wil. Ik zou echt niet met potjes gaan slepen, die verkopen ze in Griekenland even goed.
Ik zou toch wel een paar potjes meenemen. Het eten in hotels is vaak wat vetter als thuis, en zeker niet zoutloos. Je kunt in winkels ook voeding kopen, dus als je voor een week meeneemt zit je altijd goed.
Dat advies heb ik ook al 10x gegeven, maar leest ze overheen geloof ik Niet als ze dus even wat voor je kindje in een pannetje mikken!