Hallo Dames, 15 januari heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige. Dan ben ik 8 weken zwanger. Aan de telefoon zei ze dat we nog niet het hartje konden horen en dat ik dat dus niet moest gaan verwachten. Ik krijg alleen een gesprek. Pas met 11 weken krijg ik de eerste echo. En dat terwijl hier genoeg dames zijn die met 8 weken al een echo gehad hebben...? Waarom ik dan niet?
Ze doen het vaak als je niet precies weet hoe lang je zwanger bent, althans dat was bij mij het geval.
De acht-weken echo is meestal alleen als je voorgeschiedenis hebt, bijv miskramen, medische molen etc. Anders idd rond 10-12 wk. En volgens mij is dat leuker, ik heb alleen rond 8 wk gehad en dan zie je alleen een hartje en verder niets. Wel een geruststelling toen, maar nu baal ik ontzettend omdat ik geen 'leuke'echo heb met een echt bewegend kindje. Even geduldd, het is het waard!
ik kreeg met 8weken een echo en met 10 weken,wegens me gesciedenis dus zal wel vaak reden zijn als ze vroeg echo,s doen
ik kreeg met 7 ,9 en 13 weken een echo.. ben met hormonen zwanger geworden, daarom krijgen sommige mensen er meer of minder... of soms hebben ze bloedverlies gehad... of kans op een meerling of buitenbaarmoederlijke zwangerschap of eerder een miskraam gehad. gr Jose
Bij de eersete kreeg ik sneller echo's omdat ik een miskraam had gehad en nu liep ik onder controle bij de gyn en kreeg ik daar een echo omdat hij wilde weten of het goed zal voordat hij me naar de vk stuurde. Ik heb met beide geen echo gehad met 12 weken en die heb ik nu zelf laten maken en ik moet zeggen dat dat wel heel mooi is, veel mooier dan zo'n vroege echo. Het is fijn dat je snel een hartje ziet kloppen, maar een 12 weken echo is mooier.
Ik loop bij de gyn vanwege mijn eerdere zwangerschap/bevalling en daar krijg je standaard bij iedere controle een echo. Moet ik er wel bij zeggen dat daarmee het magische gevoel van een echo ook verdwijnt... het word normaal.
Ik had 7 januari mijn eerste intakegesprek bij de Verloskundige. Ze ging ook meteen proberen het hartje te beluisteren met zo een doptone, ze hebben geen echoapparaat. En ze had voor mij meteen een eerste termijnecho ingepland op 9 januari... lekker snel dus Baalde eerst wel omdat ik dacht: jeetje wat zie je nou met 9 weken & 6 dagen zwangerschap? Nou veel! De beeb zat al langer te zwaaien met zijn armpjes en lekker te bewegen. Het hartje zag ik ook heel mooi kloppen. Geweldig! Ik blijf maar naar de foto kijken. Zo mooi! Maar goed, elke verloskundige is anders. Ik was ook verbaasd over mijn vroege echo omdat ik een heel regelmatige cyclus had. En verder totaal geen reden voor een vroegtijdige echo.
Leuk dat je dan toch zo snel al veel kan zien zeg Ik ga donderdag dus naar de verloskundige, alleen voor gesprek. En dan nog maar 3 weekjes wachten totdat ik mijn eerste echo krijg, tijd gaat snel Dat geduld heb ik denk ik wel.
Bij ons deed de verloskundige het ook niet! het was dat ik naar de gyn moest (medicijnen) en die had meteen zoiets van "kom gaan we samen eens gezellig kijken". Baalde als een stekker dat ik naar de gyn moest, maar dat was een mazzeltje!
Ik vraag me trouwens af.... als ik nou mijn eerste echo krijg met 12 weken. Kan je dan al zien of het een jochie of een meisje word?
ik kreeg met 8 weken een echo omdat ik voor deze zwangerschap 2 mk's heb gehad. Normaal doen ze echo's tussen 10 en 12 weken idd
die kans is bij mij ook heel erg groot, er zitten ontzettend veel tweelingen aan de moederskant van mijn familie waaronder mijn broertjes en zusje. en ik heb pas volgende week mijn eerste echo. helaas gaat dit dus niet altijd op... en je kunt het geslacht nog niet zien met 12 weken.
een heel enkele keer met 16 weken, maar dan krijg je geen echo. meestal op de 20 weken echo en dan nog moet het kindje er goed voor liggen. je kunt ook een pretecho laten maken, maar het blijft gokken of het te zien is!