Extra dag aanvragen kdv

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Baby09, 17 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

    Baby09 Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Mijn ouders gaan volgende week op vakantie. En mijn moeder past altijd op dinsdag op en op donderdag gaat mijn dochter naar het kdv.
    Een maand vantevoren heb ik al gevraagd of mijn dochter de dinsdag dat mijn ouders op vakantie zijn extra mag komen. Het moest volgens hun gevraagd en goedgekeurd worden Door de leidinggevende vanwege nieuwe aanvragen. Wat ik al best kwalijk vond want ik ben wel de betalende klant die er al een tijdje zit. Nu bijna een week van te voren weet ik nog steeds niet of zij wel of niet extra mag komen. Als ik heel eerlijk ben vind ik dit nou niet bepaald klantvriendelijk. Mijn man en ik zijn niet in de positie om zo kort van te voren vrij te krijgen. En we hebben beide geen dagen meer dus officieel kunnen wij niet eens vrij nemen. Verder hebben wij geen familie of vrienden in de buurt die het kunnen opvangen.

    Wat ik hiermee wil? Graag jullie mening en ervaring hierover. Zou het gegrond zijn als ik hier een klacht over indien? Dit is namelijk niet het enige wat er gebeurd is in korte tijd en ik ben er nu wel een beetje klaar mee...
     
  2. tikigo

    tikigo Bekend lid

    16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad vervelen d dat de goedkeuring zo lang op zich laat wachten. Ik zou er gewoon nog eens naar vragen zeker omdat je aangeeft dat je anders echt een probleem hebt met je werk. Misschien een paar uur thuiswerken? Zo los ik het meestal op.

    Mocht het je chat niet lekker zitten zou ik eerst de leidinggevende aanspreken op alles en als eea nog niet helemaal lekker wordt opgepakt naar je zin zou ik na gaan denken of je het waard vind om een klacht in te dienen.
     
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Ik zou om te beginnen gewoon bellen/langslopen (wat je wat mij betreft ook eerder al had kunnen en mogen doen) met dat het nu wel erg kort dag wordt en dat je graag een reactie wilt, omdat je anders iets anders moet proberen te regelen.

    En als er meer is, dan zou ik daar over in gesprek gaan (officieel, dus niet bij het brengen en halen oid), als je dat nog niet gedaan hebt tenminste. Als er dan niets veranderd/verbeterd, dan zou ik een klacht indienen.
     
  4. Jeszss

    Jeszss Fanatiek lid

    16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Als je geen reactie krijgt en je er op zit te wachten zou ik er zelf achteraan gaan. Dus dmv bellen of langsgaan idd.

    Verder is het hier bij de opvang eigenlijk nooit een probleem, mits er plek is. Ik weet dat bv de woensdag hier qua aantal kinderen vol zit, dus voor die dag zal het erg lastig zijn. Ze werken met een kwartaalplanning dus als ik binnen dat kwartaal extra dagen aanvraag zal het voor hun lastiger zijn om hier op in te kunnen spelen dan voor aanvang van het kwartaal.

    Ook met facturering e.d. is het van belang dat kdv het vroeg genoeg weet. Ik heb dan ook met mijn ouders de afspraak om zoveel mogelijk uiterlijk 3 maanden voorafgaand vakantieperiodes in te plannen (waar dat natuurlijk mogelijk is he, uiteindelijk is het mijn ding om opvang te regelen en moeten zijn ook gewoon lastminute kunnen gaan).
     
  5. Superjollie

    Superjollie Fanatiek lid

    13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Bij ons KDV moet een extra dag inderdaad van te voren worden aangevraagd en goedgekeurd. Wij horen altijd dezelfde week nog wat er mogelijk is. Zo lang wachten vind ik wel vreemd, daar zou ik achteraan gaan.
     
  6. p1982

    p1982 Niet meer actief

    hier kunnen we het een maand van te voren (betreffende datum) aanvragen en je mag het mailen maar ook smorgens op de groep vragen en dan smiddags heb je antwoord
     
  7. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Wat raar dat het zo lang moet duren.
    Bij mij komt het altijd heel overwachts als ik plotseling een extra dag nodig heb. Bijvoorbeeld omdat oma opeens ziek is geworden, ik vraag het dan soms pas een dag van te voren en dan heb ik diezelfde middag al gelijk een reactie.
    Tot nu toe is het nog nooit voorgekomen dat ze hebben geweigerd.

    Ik zou er zelf even achteraan gaan hoor.
     
  8. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Wij moeten een maand van te voren het aanvragen. Ik krijg dezelfde week antwoord. Wat ik krom vind, is dat ze zeggen dat het alleen kan als er plek is (dus ze nemen niet iemand extra aan) maar ik moet wel ruim 1.30 euro per uur meer betalen:(
     
  9. Vlaflip

    Vlaflip Actief lid

    21 jul 2015
    269
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo lang moeten wachten op antwoord lijkt me niet nodig, dus daar zou ik achreraan gaan. Maar ik vind niet dat jij voorrang moet hebben op nieuwe klanten, aangezien het voor jou eenmalig is en voor hen misschien vast. Ik vind wel dat jij voorrang hebt als je het eerder gevraagd hebt dan een ander.
     
  10. tuc

    tuc Niet meer actief

    De communicatie kan zeker beter, maar extra dagen of ruilen is een gunst en geen recht wat sommige ouders denken.
    Ik vind het wel logisch dat de nieuwe aanvragen voor gaan...dat is een vaste plaats en een extra dag is sporadisch.
     
  11. Jessie80

    Jessie80 VIP lid

    3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Eens met Tuc.

    Hier heb ik ook wel eens moeten wachten omdat de nieuwe planning nog niet gemaakt was. En ook wel eens pech gehad. Maar het is inderdaad een gunst en soms kan het gewoon niet, zij hebben ook regels waaraan ze zich moeten houden.

    Maar zeker als dit niet het enige is, zou ik eens een gesprek aanvraag om je verschillende punten te bespreken.
     
  12. Baby09

    Baby09 Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Zo late reactie :) het is uiteindelijk toch nog gelukt gelukkig!
    Uiteraard is het een gunst en als het niet kan dan kan het niet. Het ging meer om het feit dat we er zo lang op moesten wachten. En de mogelijkheid dat het niet kon was aanwezig. Dinsdag is altijd een drukke dag. Dan hadden we wat anders moeten regelen. Maar ons eerste optie is toch wel het kdv.
    We hebben ook besloten dat als er dit soort dingen gevraagd moeten worden dat we dan gewoon de manager van het verblijf bellen en niet meer via via. Denk dat dat ook de beste oplossing is.
     

Deel Deze Pagina