Mijn ouders gaan volgende week op vakantie. En mijn moeder past altijd op dinsdag op en op donderdag gaat mijn dochter naar het kdv. Een maand vantevoren heb ik al gevraagd of mijn dochter de dinsdag dat mijn ouders op vakantie zijn extra mag komen. Het moest volgens hun gevraagd en goedgekeurd worden Door de leidinggevende vanwege nieuwe aanvragen. Wat ik al best kwalijk vond want ik ben wel de betalende klant die er al een tijdje zit. Nu bijna een week van te voren weet ik nog steeds niet of zij wel of niet extra mag komen. Als ik heel eerlijk ben vind ik dit nou niet bepaald klantvriendelijk. Mijn man en ik zijn niet in de positie om zo kort van te voren vrij te krijgen. En we hebben beide geen dagen meer dus officieel kunnen wij niet eens vrij nemen. Verder hebben wij geen familie of vrienden in de buurt die het kunnen opvangen. Wat ik hiermee wil? Graag jullie mening en ervaring hierover. Zou het gegrond zijn als ik hier een klacht over indien? Dit is namelijk niet het enige wat er gebeurd is in korte tijd en ik ben er nu wel een beetje klaar mee...
Inderdaad vervelen d dat de goedkeuring zo lang op zich laat wachten. Ik zou er gewoon nog eens naar vragen zeker omdat je aangeeft dat je anders echt een probleem hebt met je werk. Misschien een paar uur thuiswerken? Zo los ik het meestal op. Mocht het je chat niet lekker zitten zou ik eerst de leidinggevende aanspreken op alles en als eea nog niet helemaal lekker wordt opgepakt naar je zin zou ik na gaan denken of je het waard vind om een klacht in te dienen.
Ik zou om te beginnen gewoon bellen/langslopen (wat je wat mij betreft ook eerder al had kunnen en mogen doen) met dat het nu wel erg kort dag wordt en dat je graag een reactie wilt, omdat je anders iets anders moet proberen te regelen. En als er meer is, dan zou ik daar over in gesprek gaan (officieel, dus niet bij het brengen en halen oid), als je dat nog niet gedaan hebt tenminste. Als er dan niets veranderd/verbeterd, dan zou ik een klacht indienen.
Als je geen reactie krijgt en je er op zit te wachten zou ik er zelf achteraan gaan. Dus dmv bellen of langsgaan idd. Verder is het hier bij de opvang eigenlijk nooit een probleem, mits er plek is. Ik weet dat bv de woensdag hier qua aantal kinderen vol zit, dus voor die dag zal het erg lastig zijn. Ze werken met een kwartaalplanning dus als ik binnen dat kwartaal extra dagen aanvraag zal het voor hun lastiger zijn om hier op in te kunnen spelen dan voor aanvang van het kwartaal. Ook met facturering e.d. is het van belang dat kdv het vroeg genoeg weet. Ik heb dan ook met mijn ouders de afspraak om zoveel mogelijk uiterlijk 3 maanden voorafgaand vakantieperiodes in te plannen (waar dat natuurlijk mogelijk is he, uiteindelijk is het mijn ding om opvang te regelen en moeten zijn ook gewoon lastminute kunnen gaan).
Bij ons KDV moet een extra dag inderdaad van te voren worden aangevraagd en goedgekeurd. Wij horen altijd dezelfde week nog wat er mogelijk is. Zo lang wachten vind ik wel vreemd, daar zou ik achteraan gaan.
hier kunnen we het een maand van te voren (betreffende datum) aanvragen en je mag het mailen maar ook smorgens op de groep vragen en dan smiddags heb je antwoord
Wat raar dat het zo lang moet duren. Bij mij komt het altijd heel overwachts als ik plotseling een extra dag nodig heb. Bijvoorbeeld omdat oma opeens ziek is geworden, ik vraag het dan soms pas een dag van te voren en dan heb ik diezelfde middag al gelijk een reactie. Tot nu toe is het nog nooit voorgekomen dat ze hebben geweigerd. Ik zou er zelf even achteraan gaan hoor.
Wij moeten een maand van te voren het aanvragen. Ik krijg dezelfde week antwoord. Wat ik krom vind, is dat ze zeggen dat het alleen kan als er plek is (dus ze nemen niet iemand extra aan) maar ik moet wel ruim 1.30 euro per uur meer betalen
Zo lang moeten wachten op antwoord lijkt me niet nodig, dus daar zou ik achreraan gaan. Maar ik vind niet dat jij voorrang moet hebben op nieuwe klanten, aangezien het voor jou eenmalig is en voor hen misschien vast. Ik vind wel dat jij voorrang hebt als je het eerder gevraagd hebt dan een ander.
De communicatie kan zeker beter, maar extra dagen of ruilen is een gunst en geen recht wat sommige ouders denken. Ik vind het wel logisch dat de nieuwe aanvragen voor gaan...dat is een vaste plaats en een extra dag is sporadisch.
Eens met Tuc. Hier heb ik ook wel eens moeten wachten omdat de nieuwe planning nog niet gemaakt was. En ook wel eens pech gehad. Maar het is inderdaad een gunst en soms kan het gewoon niet, zij hebben ook regels waaraan ze zich moeten houden. Maar zeker als dit niet het enige is, zou ik eens een gesprek aanvraag om je verschillende punten te bespreken.
Zo late reactie het is uiteindelijk toch nog gelukt gelukkig! Uiteraard is het een gunst en als het niet kan dan kan het niet. Het ging meer om het feit dat we er zo lang op moesten wachten. En de mogelijkheid dat het niet kon was aanwezig. Dinsdag is altijd een drukke dag. Dan hadden we wat anders moeten regelen. Maar ons eerste optie is toch wel het kdv. We hebben ook besloten dat als er dit soort dingen gevraagd moeten worden dat we dan gewoon de manager van het verblijf bellen en niet meer via via. Denk dat dat ook de beste oplossing is.