Hoi Van de zomer moet mijn zoontje een aantal dagdelen extra naar het KDV. Per dagdeel betaal ik ongeveer 30 euro als het een extra dagdeel is. Terwijl ik normaal een deel terug krijg. Weet iemand of je ook terug krijgt als je je kind een aantal dagdelen extra naar het KDV brengt?? Groetjes mamadeborah.
Ik denk het wel, maar ik heb eigenlijk geen idee, dus aan mij heb je wat dat betreft niets . Maar zijn er niet dagen geweest dat je zoontje niet is geweest door bv. vakantie of ziekte? Bij ons kan je dan die dagen dat je kind niet is geweest op andere dagen brengen, mits er plek is.
Hoi, Er zijn genoeg dagen dat mijn zoontje niet naar het KDV gaat. Maar bij ons heb je maar 4 dagen dat je mag ruilen per jaar.. anders had het geen probleem hoeven zijn. Want wij gaan ook nog op vakantie waardoor hij dan 2 weken niet komt. Dus helaas. Iemand anders enig idee of je het terug kan krijgen??
Hoi hoi! Ik werk zelf als vestigingsmanager in de Kinderopvang, en mijn dochtertje zit er ook op het KDV. Volgens mijn informatie moet je voor elke keer dat ze extra komt een wijzigingsformulier invullen dat de opvang is uitgebreid, en gelijk erachteraan weer een wijzigingsformulier dat de uitbreiding weer is stopgezet. Heel omslachtig, maar volgens mijn telefoontjes met de belastingdienst kan het niet anders. Ik heb soms hetzelfde probleem als jij, en ik dacht dat je dat aan het eind van het jaar wel allemaal tegelijk op kon geven ( met dat jaaroverzicht afgenomen uren wat je van je kinderopvangorganisatie krijgt), maar dit is dus te makkelijk gedacht ( ze moeten bij de belastingdienst natuurlijk wel werk houden!!). Moet wel zeggen dat het wel heel ontmoedigend werkt om op deze manier extra dagdelen af te nemen en op te geven. Mocht iemand nog andere info hebben, dat het makkelijker kan, ik hoor het graag! Ik merkte nml dat het antwoord nog wel eens kan verschillen afhankelijk van wie je aan de telefoon hebt bij de belastingdienst........
Hoi, bedankt voor je antwoord. Ik vindt het allemaal wel erg omslachtig maar goed. Zal dus even moeten bellen naar de belasting. En inderdaad als er andere zijn met een andere oplossing hoor ik het graag. groetjes
Ik had ongeveer hetzelfde, al ging het er bij ons om, dat we een periode 1x per 2 weken een dag extra afnamen. De truuk is om op de site van de belastingdienst een wijzigingsformulier in te vullen. Voor iedere wijziging dus weer een nieuw formulier. Enige nadeel is dat er volgens mij 24 uur tussen moet zitten, bij het verzenden. Ik moest totaal 3 wijzigingen doorgeven, en nu dus nog een, omdat ons inkomen bij de aangifte 2008 lager is uitgevallen waardoor we nog een bak geld terugkrijgen.
Bedankt voor je antwoord. Wat een gedoe allemaal. Maar ja dat is de belastingdienst. pfff. Ga even opzoek op de site.