vis!

Discussie in 'Voeding' gestart door dirksmama, 7 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Goed om te weten! Hier heeft ze vorige week voor het eerst vis gehad, wij eten het nooit omdat we het niet lusten. Oudste heeft het tussen 1 en 2 jaar wel even gegeten maar wil nu niet meer.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt voor de link! Hier eten we toch wel 2 of 3 keer vis per week. Dochter vindt het ook heerlijk, gelukkig.

4. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

O joh, dat wist ik niet! Goed om te weten.

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Gelukkig is mijn dochter een echte lekkerbek :D.

Ze eet al een tijdje vis mee en eigenlijk alle soorten die ze tot nu toe geproefd heeft vind ze lekker!

Hopelijk helpt het inderdaad, en ach het schaad ook niet. ;)

6. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier een dochter die geboren is met een allergie voor pinda's, berken en graspollen allergie. Ze heeft al eczeem vanaf dat ze 4 dagen oud was.

Ik eet al mijn hele leven vis, ook in de zwangerschappen, en mijn kids eten ook al vis vanaf kleins af aan. Maar mijn dochter heeft nog steeds een allergie.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ mamavan5: wat vervelend zeg! :( Hier mijn moeder zelden vis gegeten en ikzelf ook minder als dat op twee handen te tellen is (evenals zusjes en heel veel nichtjes): en niemand heeft ook maar een vorm van allergie. Ook onze kinderen eten zelden vis.. Als baby nog wel geprobeerd, maar ze vinden het echt niets (netals mama helaas), ook zij vooralsnog 0,0 last ergens van.

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    En daarom is de kop van het artikel ook "minder kans op", een allergie kan je nooit voorkomen.
    Maar wel heel vervelend voor je dochter natuurlijk!

@TS, leuk om te weten.. zijn vissticks ook goed? :D

9. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ja ik geloof daar eerlijk gezegd niet zo in, het zit al in je imuunsysteem en is vaker erfelijk bepaald.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    De aanleg is erfelijk bepaald, of het vervolgens tot uiting komt is afhankelijk van externe factoren. Dat wil niet zeggen dat een allergie altijd te voorkomen is, maar je kunt de externe variabelen natuurlijk wel ze gunstig mogelijk proberen te houden.
    Mijn man heeft heel veel allergien, mijn dochter heeft kma gehad (is ze inmiddels overheen!), dus zij heeft zeker aanleg. Een extra reden voor mij om zo lang mogelijk borstvoeding te geven, om niet voor 6 mnd met bijvoeding te starten en dus ook om vis te geven. (Maar vis eet ze sowieso ook al omdat het simpelweg gezond en lekker is.)

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Klopt!
    Zeker een gedeelte erfelijk bepaald, maar bij bepaalde allergieën spelen ook andere factoren een rol.
    Vis is sowieso lekker en gezond, dus alleen daarom al geven en eten wij het. Ze eet hier ook 2x per week vis...
    Van sommige voedingsstoffen is bekend dat door het veel eten je een steeds heftigere reactie op kan roepen!

Deel Deze Pagina