baby artikelen in mini-markets in Griekenland?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Athina, 17 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hallo allemaal,

nu de vakantie dichterbij komt (nog 2 maanden) , begin ik steeds meer na te denken, wat we nu van hier mee moeten nemen, en wat gewoon op vakantie te verkrijgen is.

Wij gaan dus naar Zakynthos, Griekenland, 15 dagen.

En dan denk ik met name aan:
    Pampers (veel prijsverschil met hier?)
    Potjes voeding (bepaalde merken te verkrijgen daar en ook nog een beetje betaalbaar?)
    Zwemluiers misschien?

We zitten zo met dat gewicht van wat je mee mag nemen! Een paar potjes (voor de eerste dagen) , 1 pak luiers, babyzonnebrand, Doos Nutrilon voeding 2, pak pyamapapje, dat alleen weegt al zo 5 kilo... En dat is dan gelijk zo'n beetje het gewicht dat we voor haar mee mogen nemen (want de buggy moet ook mee) en dan hebben we nog geen:
    kleertjes, klein beetje speelgoed, toillettasje met min's badspul + voor nood medicijnen, slabbetjes, spuugdoekjes, flesjes, billendoekjes

En natuurlijk kan er wel een deel in de andere koffers, maar het wordt wel erg veel zo... dus vandaar de vraag. Vooral voor wat betreft voeding. Ik betwijfel ook een beetje of ik met 1 pak nutrilon uitkom, ook al krijgt ze er maar 1 fles per dag van... (= 6 scheppen + als ze erg hongerig is nog een mini flesje met 2 scheppen) .

Maar oke, iemand ervaring met wat er dus allemaal in Griekenland in de mini-markets te verkrijgen is en wat vergelijkbaar is met hier?

groetjes
    Athina

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Een pak luiers zou ik niet meenemen. Gewoon een paar losse voor de eerste dag. Overal zijn baby's dus ook overal zijn luiers te krijgen.
    Wij gaan van de zomer naar Kazachstan. Ik bedoel maar. En ik neem verder geen luiers mee.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tja, maar ik zit met een vrij gevoelige huid bij m'n baby... Dus dat maakt het iets moeilijker. Zeker voor de nachten wil ik dan goede luiers hebben. En ik heb ook wel zoiets van; overal zijn baby's, maar katoenen/uitwasbare luiers zijn misschien veel gangbaarder? Hetzelfde geld voor potjes eten... Misschien is dat helemaal niet zo gebruikelijk ? Ik heb dus echt geen flauw idee..!

owja: Nog 1 ding als toevoeging: We gaan met 3 stellen, dus misschien kunnen we nog wat kwijt bij de andere koppels hoor, maar dat vind ik vooral iets voor geval van nood eigenlijk.

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Anders verdeel je je luiers zodat ze niet zo massief zijn. Een paar in je handtas, een paar tussen je onderbroeken, een paar in je schoenen, een paar tussen je kleren. Of doet aan laagjes. Laagje luiers, laagje kleren, laagje luiers, laagje kleren.
    De Nutrilon in je handbagage. Speelgoed ook. Ik kan me voorstellen dat moeders in Griekenland veel zelf maken en er niet zo'n potjes cultuur is maar op andere websites lees ik weer dat ze wel potjes hebben maar dan vooral die van Nestle.

5. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Potjes mogen niet in grote hoeveelheden mee in de handbagage. Eigenlijk mag je alleen spullen meenemen die je denkt voor de reis te gebruiken en tot een maximum van 100 ml per verpakking. zelfs water voor het openen van een flesje mag niet mee.. ( ten minste, dat was in december en in januari zo)

Toen mijn dochter 11 maanden was, zijn we naar hong kong en taiwan geweest. Omdat we niet wisten of de luiers daar goed waren, hebben we 3 pakken luiers meegenomen voor 2 weken vakantie. Natuurlijk ook wat reserve. Ze eet namelijk geen eten uit potjes, dus ik wist niet zeker of het eten daar haar wel goed beviel. Niet dat ik elke dag heb staan koken. Potjes olvarit heb ik wel meegenomen, maar dan de plastic verpakkingen. Die wegen wat minder. Maar ook daarmee goed oppassen. want door de druk in het vliegtuig, kunnen ze in en uitdeuken en makkelijk scheuren. In het vliegtuig hadden we trouwens babymaaltijdje besteld, kregen toen ook luiers bij en doekjes. op de terugweg kregen we 2 potjes fruit en 6 potjes mais, rijst en kip o__0 voor 12 uur vliegen. We hebben ze nu nog staan.

Volgens mij is in elk land een ander merk babyvoeding populair. In Hong Kong en Taiwan zag ik voornamelijk Heinz babyvoeding. Kende ik helemaal niet.

Wat betreft de flesvoeding. Ik had extra meegenomen, was maar goed ook, omdat ze vaker de fles wou. Waarschijnlijk door de jetleg.

6. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    wij zijn naar griekenland kos geweest vorig jaar en luiers waren er op zich wel te koop maar ik was zwemluiers vergeten nou wat een gedoe om die te vinden.. nergens kenden ze die maar uiteindelijk gelukt.. ook potjes voeding hadden ze bijna nergens en als ze die hadden waren ze echt heel duur! gelukkig vonden we een lidle haha en hebben we daar luiers gehaald en nog wat ander eten..

7. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi,

Vorig jaar zijn wij op vakantie naar Marokko geweest met Marin.
    Ik had voldoende potjes fruit en groenten meegenomen in mijn koffer, luiers heb ik daar gekocht.
    Ik zat in een piepklein armoedig dorpje maar ze verkochten gewoon pampers (wel per stuk kon je ze kopen en net zo duur als hier, waarschijnlijk ben ik flink opgelicht haha).
    Marin haar flesvoeding had ik in mijn handbagage omdat ik er zeker van wilde zijn dat ik dit bij me had.

Groetjes Senna

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Vorig jaar op Kreta waren er gewoon Pampers te koop in de supermarkten. Wel een stuk duurder dan in Nederland, maar ach, dat kan er ook nog wel bij op vakantie.
    Ik had een paar potjes (Olvarit a la carte, is plastic, dus lichter) meegenomen, maar mijn zoontje vond de Griekse potjes echt heerlijk. Er is alleen weinig keus.
    Zwemluiers zijn niet te krijgen.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bedankt in elk geval alvast voor jullie antwoorden. Ik denk dat we dus maar een half pak mee gaan nemen. En ter plekke gelijk kijken en vergelijken. En de eigen pampers misschien zowiezo maar achter de hand houden voor in elk geval de nachten (ik hoor nogal eens van ongelukjes met andere merken etc dan je eigen merk) .
    En potjes hoeven dus niet veel mee. Dat scheelt wel enorm in gewicht. A la carte is wel een idee misschien, als ze weer eens in de aanbieding zijn tenminste ;) .
    Zwemluiers dus ook mee. Ik heb hier gemerkt dat die wel meer dan 1x mee gaan (mits ze ze natuurlijk niet volpoept) , dus heel veel hoeven er ook niet mee.

Tijdje terug dacht ik er nog aan om de staafmixer mee te nemen ;) maar momenteel eet ze liever stukjes, dus dat scheelt ook weer ;) .

En diksap? Wel of niet meenemen? Denk het niet he... Of in een klein flesje ofzo. We zitten in een toeristische, maar wel erg kleine plaats (zelfs nog geen pin-automaat te vinden) .

Ik denk dat ik langzaamaan maar een lijstje ga maken wat we mee moeten nemen... en ook, wat niet...

10. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    wij gaan ook naar Griekenland (Rhodos) dit jaar en hebben onze buurman die altijd overwinterd op Kreta gevraagd te kijken voor ons. Hij adviseerde om zelf groente potjes mee te nemen en fruit daar zelf te maken. Qua luiers zei hij dat die er natuurlijk wel zijn maar meestal veel duurder.

11. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    naar welke plaats op zakynthois ga je
    wij zaten vorig jaar in Laganas in kidsworld Galaxy en net buiten het dorp is er een aldi..moet je wel heen met een auto
    op loop afstand was er aan de andere kant van het dorp ook een grote supermarkt...
    als je hier heen zou gaan pb me maar voor d eroute....
    en als je met Arkefly ga dan mag je voor de kleine ook 10 kg begage ( koffer) meenemen dit is excl. de buggy.....

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    We gaan naar Agios Sostis, naast Laganas. En we gaan met transavia en daar is het dus 10 kilo inclusief buggy helaas.
    We zijn al eens vaker op zakynthos geweest, maar dat is alweer 6 of 7 jaar geleden ofzo. Dat er een aldi zit is wel erg handig in elk geval. Dat wist ik echt niet meer.
    We zullen toch wel een auto gaan huren ook, dus dan komen we daar wel.

13. Ik heb ervaringen met Kreta vorig jaar (Jelle was 8 maanden). Luiers in de bagage gepropt, overal tussen. Zwemluiers teveel meegenomen, eigenlijk maar 2 of 3 gebruikt. Steeds te drogen hangen als ie gezwommen had, gaat goed daar hoor!
    Dus dit jaar ga ik er hoogstens 5 meenemen :)

Fruit genoeg daar, lekker vers.. ik had de staafmixer mee om er fruithapjes van te maken.
    Potjes groente waren er maar in hoogstens 3 verschillende smaken, en dan heb ik in Chersonissos bij de 2 grootste supermarkten gekeken. Blijkt inderdaad dat kindjes daar eigenlijk nooit potjes krijgen, wordt over het algemeen vers gemaakt.
    En dat heb ik dus ook maar een paar keer gedaan; bij de supermarkt kipfiletje gehaald, aardappeltje, worteltje.... staafmixer erop indien nodig, en klaar!

Wij gaan ook naar Agios Sostis dit jaar, maar pas in oktober, dan is Jelle 1 jaar en 9 maanden... alweer een stuk makkelijker denk ik. Qua eten in ieder geval.
    Maar luiers prop ik weer alle gaatjes van de koffer mee vol hoor, dan hoef ik daar niet die dure dingen te kopen. Ach, gewoon zelf wat minder meenemen toch? ;)
    Wij zaten trouwens nog best ruim onder die 10 extra kilo. Maar dat was wel zonder buggy, want die mocht mee tot aan de gate, werd dus ook niet gewogen.

1 pak nutrilon (en toen kreeg hij nog 2 flessen per dag, en meestal nog een halve bij het brood 's middags) hadden we echt meer dan genoeg aan. Ook voor 15 dagen.

14. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    hij zit aan de hoofdstraat, dus de straat die eindigd aan zee bij het boodje om naar het schildpaddeneiland te gaan....maar dan helemaal de andere kant op....daar kom je eerst rechts de andere super tegen en dan moet als het goed is daarna de aldi komen, wij zijn er niet geweest hoor wel andere mensen uit het hotel...
    maar Teun was ruim 1 jaar en 9 mnd en heeft meegegeten...wat hij luste..heleweek dus patat en wat vlees en soms wat boontjes en toetjes..... heb er niet te moeilijk over gedaan...

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae eet nu sinds een paar dagen ineens groente met haar handjes en dan gewoon stukjes... En eigenlijk gaat dat heel goed. Dus misschien, dat we niet eens zo heel veel potjes nodig zullen hebben, dat zou al schelen denk ik. Verse groente is zo klaar gemaakt en als het lukt door het tijdsverschil om in plaats van om 6 uur, om 7 uur te eten, dan kan ze misschien zelfs nog weleens een avondje mee-eten in het restaurant. Maar dat zien we daar weer wel. Ik ben er in elk geval al wel iets geruster op. Neem gewoon dus 4 potjes mee en 1 fruit potje voor noodgevallen, voor onderweg. Maar verder eet ze gewoon stukjes etc mee. Watermeloen ging hier thuis ook erg goed, en dat is daar natuurlijk ook volop te krijgen.

Bedenk me nu alleen dat het misschien wel handig is om wat lege bakjes mee te nemen ;) .

16. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    lege bakjes is minder zwaar dan volle potjes...
    weet niet of je all in hebt? maar dan kan je evt doorlopend eten en anders smiddags van het buffet wat extra meenemen zodat ze daar eerst wat kan eten en dan aan tafel...heb wel gemerkt op vakantie soepeler te zijn met slaapjes tijden dan thuis
    normaal ging teun om 19.00/19.15 naar bed maar daar pas om 20.30...en dat ging prima...
    en als je zelf wat soepelr bent dna geniet je ook meer merk ik daarna op vakantie's...

Deel Deze Pagina