Extra drinken, wat?

Discussion in 'Voeding' started by M84, May 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. M84

M84 Actief lid

Dec 7, 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Mijn dochter wordt over een weekje een half jaar. Ze heeft het altijd nogal warm en transpireert snel, dus begrijpelijk dat ze nu best wat last heeft van de warmte. Ze drinkt verder prima (4 flessen), en net gestart met groente en fruit en dat gaat er ook prima in.

Nu viel me op dat ze weinig plast. Vanmorgen een stuk lichtere luier dan normaal, dus ik denk dat ze wat meer vocht nodig heeft. (Verder geen bijzonderheden, niet suf etc). Alleen het probleem, mevrouw vind water geen succes. Althans, ze moet er erg aan wennen, drinkt er krap 10 cc van, schiet dus niet op. Wat kan ik haar nog meer geven? Koude thee? Is ze te jong voor een drupje diksap?

Alvast bedankt!

2. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Je kan haar slappe thee geven...

Maar ook gewoon aantal keer per dag die 10 cc water.. Het is beter als niets en zo kan ze er aan wennen
    En niet teveel drinken tussendoor geven... Anders heb je kans dt ze de flessen niet goed opdrinkt

3. M84

M84 Actief lid

Dec 7, 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor de tip! Zal haar inderdaad niet teveel geven, de flessen zijn het belangrijkst, die moet ze wel leeg blijven drinken...

4. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Astuu :)

Haha ja hier is t pcies ongekeerd... Hij drinkt zn flessen niet leeg dus ik geef m tussendoor water...

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb mijn jochie gisteren lauwe rooibosthee gegeven tussendoor. Hij heeft net dit weekend besloten met 4 flessen toe te kunnen. Dus vind wat extra vocht wel belangrijk.

Dat was dan 2 keer voor een slaapje. Dan had hij de fles gehad, daarna nog 1,5a2 uur gespeeld. En dan voor het slapen nog een slokje. Hij dronk max 80cc, dus qua ritme kwam hij dan ongeveer hetzelfde uit.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt 15-20cc extra water bij elke fles doen.
    En geef dingen als watermeloen, daar zit veel vocht in.

7. Majorana

Majorana Bekend lid

Apr 29, 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    ik geef ook wat water of een sapje van roosvicee, aangemaakt met water.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wat ook nog kan is veel water met maar 1 schepje poeder. Dus 90/1 ofzo. Dan smaakt het water wat meer bekend..

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Inderdaad, de tip van een flesje bijvoorbeeld 90+1 te geven, Ik geef 's nachts weleens zo'n fopfles als ze lang wakker is, water met een wit kleurtje.

Of lauwe thee met 1 schepje melk erdoor.Zo kunnen ze een beetje wennen aan ander drinken.

10. M84

M84 Actief lid

Dec 7, 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips! Thee was ook geen succes, morgen doe ik er eens een schepje voeding door om uit te proberen.

Wat extra water in haar flessen doe ik liever niet, te grote kans dat ze hem dan niet leeg drinkt en dus voeding mist.

Share This Page