Op de buik slapen

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Veraenroy, Jan 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Onze dochter is vandaag 3 weken en 1 dag oud. Alles gaat goed met haar ze eet goed, alleen is er 1 probleem. SLAPEN. Ze weet niet hoe dat moet. Ze is heel beweeglijk, en houdt zich met haar handjes wakker. Haar in slaap laten huilen helpt ook niet, want dan wordt ze alleen hysterischer. Inbakeren heeft de verloskundige al geprobeert maar ze is al zo sterk dat ze zich er weer uit wurmt. Krampjes heeft ze ook niet. We zijn echt ten einde raad. Tot gisteren. Mijn man heeft haar geprobeerd om op haar buikje te laten slapen. En ja hoor 2 minuten lichtjes huilen, en slapen. 3 uur aan een stuk, en soms moeten we haar wakker maken voor de volgende voeding. Ik heb geprobeerd haar om te draaien als ze slaapt, maar dan wordt ze weer binnen 5 min wakker en weer brullen. Een buikslapertje dus.

Je begrijpt dat ik nu in dubio zit. Buikslapen mag nl niet. Maar haar laten huilen vind ik ook geen optie. Gisteren heb ik met het consultatiebureau gebeld, en ze zei dat de keus bij mij lag. Ze kon mij heel goed begrijpen, maar ze wilde er wel op wijzen dat aan buikslapen risico's zitten. Graag wil ik dan nu van u weten wat ik het beste kan doen. Zijn er producten waardoor ik het risico op wiegendood het meeste kan beperken bij buikslapertjes. Ik heb gelezen over een matrasdekje dat kan ademen. Heeft u daar ervaring mee?

Ik ben ontzettend bang dat er iets met ons meisje gebeurt en hoop dan ook dat u advies voor mij heeft.

Groetjes Vera

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi

Eerlijk gezegt sluit ik me volledig aan bij wat het Cb verteld heeft. Zolang baby's niet zelf in staat zijn om goed hun hoofdje op te tillen en van links naar recht draaien zitten er aan het buik slapen risico's. In dit geval ligt de keus dus bij jullie zelf. Je moet doen wat jullie goed lijkt.
    Wat betreft de matrasdekjes die kunnen ademen kan ik geen info geven. Heb daar geen ervaring mee.

Volg jullie eigen gevoel.

Ilja

Share This Page