Hallo, Mijn zoontje heeft nu al 2 dagen last van niet willen slapen en veel huilen (vooral overdag). Kan dit een regeldag(en) zijn? Hij is nu 14 dagen oud. Wat houden regeldagen precies in en wat is dan het beste om te doen? Hij komt normaal om de 3 a 4 uur voor een voeding (borstvoeding) en zonet had ie na een uur al weer honger en heb ik hem dus de borst weer gegeven. Hij wil het liefst bij me zitten en dat vind ik op zich niet erg, maar ik wil hem niet "verpesten". Heb je tips voor me? Groetjes Kim, een onzekere moeder
Hallo, Regeldagen zijn dagen dat de baby zich in grotere behoeftes wil voorzien. Je ziet dan vaak dat de baby opeens veel vaker wil drinken en zijn totale voedingsschema wordt daarbij omgegooid. De baby kan onrustig zijn, veel huilen, opeens weer 's-nachts willen drinken en "hangerig" zijn. Deze regeldagen doen zich meestal voor rond de 10 - 14 dagen, 6 weken en 3 maanden. Vaak houdt het 2 a 3 dagen aan. Je zult merken dat Dain vanzelf weer in een ritme komt. Ilja
Hoi Ilja, Ik denk inderdaad dat ie gisteren en eergisteren een regeldag heeft gehad. Vannacht heeft ie zonder huilen of protesteren geslapen en vanochtend heeft ie ook nog niet gehuild en hij heeft goed gegeten, even geknuffeld en toen lekker geslapen. Wanneer ie het de volgende keer weer heeft zal ik hem gewoon eten geven wanneer hij daar om vraagt, dat heb ik nu een beetje tegengehouden. Bedankt voor je snelle antwoord! Groetjes Kim