Vraag over laatste voeding en nachtvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door xd24, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hoi,

Ik heb even een vraagje over de voedingen van mijn zoontje.
    Wij geven hem overdag 5x om de 4 uur een fles (180/6).
    De laatste voeding is tussen 23.00 en 00.00, hiervoor moeten wij hem altijd wakker maken.
    Snacht tussen 4 en 5 komt hij ook nog voor een fles, we geven hem dan 120/4 (minder vind hij ook goed, zolang hij maar iets van voeding krijgt) en slaapt daarna gelijk weer door.

Is het verstandig om hem wakker te maken voor de laatste voeding? Soms denk ik we kunnen hem beter laten slapen, maar ik ben bang dat hij dan 2x in de nacht komt voor een voeding.

We hebben vanalles geprobeerd om hem door te laten slapen, maar hij blijft komen voor die nacht voeding (laatste fles een schep extra, overdag meer voeding geven, dit moest van het cb zo had hij overdag genoeg gegeten en zou hij dan snacht niet meer komen, helaas dat werkte niet en zo kreeg hij teveel voeding op een dag).

Kunnen we iets in ons schema veranderen waardoor hij doorslaapt? En die laatste fles moet hij denk ik wel nemen?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Als ik je verhaal zo hoor, denk ik dat het nog eventjes wachten is. Het moment van doorslapen kan voor elk kindje verschillend zijn en je zoontje is nog geen 3 maanden oud, dan is het nog normaal dat hij nachtvoedingen heeft. Je zou kunnen proberen om hem niet meer wakker te maken voor de laatste voeding en de voeding daarvoor iets op te hogen (met 1 schepje en 30 ml water). Wie weet hebben jullie dan nog 1 nachtvoeding en hoeven jullie niet meer zo lang op te blijven.

Het is daarbij wel belangrijk om in de gaten te houden dat je zoontje niet langer dan 10 uur achter elkaar slaapt, maar dat zal er denk ik nog wel niet in zitten ;) Succes!

Groetjes Linda

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Nee die 10 uur gaat m niet worden;)

We gaan dit vanavond even proberen. Bedankt!

Deel Deze Pagina