Hallo allemaal! Ik heb een vraagje. Ik ben zwanger maar ik weet niet hoe lang. Ik ga morgen bellen voor een afspraak voor de echo, maar ik heb geen idee voor wanneer! Ik ben al bij de verloskundige geweest, maar dat vond ik een 1e klas muts! (Sorry dat het het zo zeg) Ja, ik kon over 3 weken gaan, maar dan dreigde ze met een inwendige echo, of over 5 weken, maar Joost mag weten hoe ver ik dan ben! En ondertussen zit ik lekker in spanning! Ik zal even de feiten geven: 11 okt 1e dag van laatste menstruatie 16 nov negatief getest 20 nov negatief getest 10 dec positief getest Ik ben gaan testen omdat ik vanaf 5 dec last had van lichte krampen, maar niet ongesteld werd. Ik gok dat ik morgen 7 weken ben, maar zeker weten doe ik dat dus absoluut niet! Wanneer denken jullie dat ik nou het beste die echo kan laten doen? Ik zit ook niet echt op een inwendige echo te wachten, hoewel ik me daar ook niks bij kan voorstellen. Ik hoop dat jullie me een advies kunnen geven! Groetjes, Thyara
als je niet weet hoelang je zwanger bent doen ze vaak eerder een echo om de termijn te bepalen, ik zou als ik jou was even bellen met een verloskundige en het overleggen.
Een inwendige echo is toch ook prima? krijg je eerst een inwendige en later rond 12 weken de termijnecho.
ja als je vroeg gaat is het meestal een inwendige echo en tja het is normaal rond de 10 weken maar als jij niet weet hoe ver je bent zou ik wel eerder willen En die inwendige echo stelt geen ruk voor
hallo thyara ik ben even ver als jij, 5 dec positief getest en ik weet ook niet hoe ver ik was, ben zeer onregelmatig. verloskundige dacht 22 dec dat ik 7 weken en 4 dagen was en anders 9 weken en 4 dagen. ze vroeg of ik een inwendige of een uitwendige echo wou, ik wil dus hetzelfde als jou, een uitwendige echo. nu mag ik 15 januari een echo laten maken, ik zou jou afspraak ook zo rond die dag maken, of anders even overleggen met de vrouw die de echo maakt. het duurt natuurlijk wel een tijd, en ik voel me ook helemaal niet zwanger, maar je weet tenminste wel dat je wat te zien krijgt, of het goed is of niet dat weet niemand, maar ik probeer er niet aan te denken en doe nog gewoon mijn dagelijkse dingen. succes vandaag met bellen, en hou ons op de hoogte
Wat is het probleem van een inwendige echo?! Je voelt er echt niets van hoor..... Je wilt een antwoord, hoe lang je zwanger bent, nou dan ga je heen en kijken ze waarschijnlijk eerst uitwendig, als er dan niets in beeld te krijgen is zullen ze het inwendig proberen! (zo is het bij mij gegaan in ieder geval)
Nou, ik heb gebeld en ik mag ook 15 januari! Net als jij, vlekkengek! Wat een leuk toeval, dat het zo precies op elkaar lijkt! De mw die ik aan de telefoon had heeft even meegerekend, en ik moet dan in ieder geval 7 weken zijn en hoogstens 14. Normaal is de echo rond de 12-14 weken. Ik voel me wel zwanger, heb grotere en pijnlijke borsten en ben met vlagen misselijk. Ook doe ik al mee met moeders voor moeders. Ben wel erg benieuwd, inderdaad kunnen ze nog niet alles zien, maar ik ben al blij als ik weet hoever ik ben. En als het goed is zie je het hartje toch al kloppen? En ik zie wel of het in- of uitwendig wordt. Vlekkengek, vond jij het ook zo raar toen je ontdekte dat je zwanger was? Ik stond echt heel vreemd te kijken! Was zelfs al bij de dokter geweest omdat ik maar niet ongesteld werd. Maar ben er natuurlijk wel erg blij mee! Groetjes, Thyara
inwendig is niks mis mee, je voelt er weinig van, ik heb nu 7 jan een 1e echo om te kijken als alles goed is, heb hiervoor een mk gehad. mijn vk probeert eerst uitwendig en als het moeijlijk te zien is, vraagt ze als je inwendig wil. gelukkig krijg ik de zelfde als toen, dus dan is het al minder erg om inwendig te krijgen.
hallo je kan bellen om te vragen of je nu mag komen om de lengte van je zwangerschap te bepalen dussss ik mag morgen en ben dan 8.3 weekjes zwanger
hallo thyara ja, ik heb 5 dec 2 testen gedaan en 2 dagen erna nog een en na 3 dagen nog een, kon het maar niet geloven, ik zal het denk ik ook pas geloven als ik 15 jan de echo zal zien. ik heb vandaag de mevrouw van moeders voor moeders gehad en doe dus ook mee, was best bang dat deze test opeens negatief zou zijn, maar hij was hardstikke positief! ik vind het allemaal ook heel onwerkelijk, ben wel iets misselijk, maar niet die horrorverhalen als je van sommige hoort, en jij Thyara? nog 2 1/2 week en dan weten we meer Thyara !
Inwendig heeft eigenlijk meer oordelen zei mijn verloskundige vooral in het begin omdat alles nog zo pril is. Als je inwendig doet kun je alles veel beter zien. Dus je baby kan je veel beter zien dat is toch alleen maar mooi? En zoals de andere meiden ook al zeiden een inwendige echo stelt echt niks voor. Het doet geen pijn en is niet vervelend. Veel plezier bij je echo!
De Verloskundige had voor mij al een afspraak geregeld, dat was bij een week of 8.. maar die datum en tijd kon ik niet.. Ik heb hem nu vrijdag, 11 weken en 1 dag.. Een inwendige echo zit ik echt niet op te wachten.. BAH.. hou er al niet zo van om voor vreemden in mn blote gat te gaan...( als t niet anders kan dan vind ik t prima)
ik wist ook niet hoever ik zwanger was en heb gisteren de echo gehad. Deze kwam uit op 8.3 weken. Ik had gewoon een uitwendige echo hoor! Dus dat kan al best vroeg! Mijn schoonzus had met 9 weken een uitwendige echo