Extra echo buiten de gewone echo.

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by beertje22, Jul 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

Apr 21, 2014
    656
    163
    43
    Echo's op indicatie worden gewoon vergoed, ook als het er meer zijn dan de standaard. Ik dacht dat dit ook in het basispakket zat, maar kan me vergissen en dat het bij aanvullende verzekering hoort. Ik ben zelf aanvullend verzekerd.

In de eerste 12 weken heb ik 4 echo's gehad en ze zijn allemaal vergoed, aangezien ze door de gyn zijn aangevraagd. Nu krijg ik waarschijnlijk alleen met 19 w nog een GUO en daarna is het even afwachten. Daarom heb ik zelf ook al een pretecho gepland

2. Tulpblaadje

Tulpblaadje Actief lid

Mar 17, 2014
    199
    0
    0
    Hier echo met 8, 10 en 12 weken, vanwege eerdere miskramen. Ik loop in het ziekenhuis vanwege overlijden van mijn tweeling vorig jaar (16 weken) en heb een extra echo gevraagd bij 16 weken. En de laatste echo was bij 19 weken.
    Het ziekenhuis ziet verder geen noodzaak om meer echo's te maken en dat vind ik prima. Mag waarschijnlijk nog kiezen voor een echo bij 30 weken.

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Mijn vk deed echo's ook voor de leuk. Gewoon omdat vrouwen daar zo van genieten. Heb er zelf heel veel gehad vind ik zelf

6-10 (termijn)-12(combi)-13(bloedverlies)-20-30 (groei-ligging) bij
    De vk. Kan zijn ook nog meer hoor.

Verder met 14 en 26 gratis echo van opleidingscentrum.
    16 geslachtsecho en 28 pretecho. En volgend mij mist er nog eentje ergens in t rijtje.

Hartje was met de 10 wekenecho geloof ik.

4. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

Feb 21, 2014
    314
    0
    0
    Bij de verloskundigenpraktijk waar ik kwam was het de eerste maanden ook elke 3 weken, gewoon vergoed, maar waren geen medische echo's dus, tegen het einde moest ik vaker op controle en op het laatst elke week, en iedere controle dus echo :) Heb er meen 15 gehad in totaal, 2 medische echo's in het ziekenhuis (20 weken en 30 weken echo)

Share This Page