Extra echo ivm stuitligging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mammie in spe, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie in spe

mammie in spe Actief lid

4 jan 2010
    242
    0
    0
    Hallo allemaal

Morgen krijg ik een extra echo om te kijken of de beeb nog in stuitligging ligt. Waar letten ze nog meer op tijdens deze echo? Ik vind t best wel spannend.
    Wie heeft hier ervaring mee??

2. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    geen ervaring natuurlijk maar wil je wel heel veel succes en natuurlijk plezier wensen! altijd spannend een echo!!!

3. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik heb er geen ervaring mee maar ik vroeg het aan mijn vk en die zei dat ze dan kijken of
    het kindje te draaien is en
    er niet te veel of te weinig vruchtwater is
    hoe groot dat hij is nu
    ze schatten het gewicht voor bij de geboorte
    En of het hoofdje niet te groot is

4. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    jij hebt geluk zeg.. ik zat ook in de stress na een mededeling over een stuitligging, maar ik moest zelf naar een pretecho bureau om het zeker te horen!! kostte me 40 euro!

en daar bleek de knul gewoon goed te liggen, ze heeft gelijk alle metingen verricht en het gewicht geschat waardoor ze kon aangeven dat hij te dik is om nog terug te draaien.

Ik wilde weten, mocht hij nog in een stuit liggen, of misschien de billetjes of een beentje al was ingedaald.. dat wil je niet hebben tijdens een draaipoging. en of hij anders na de draaipoging nog ruimte had om terug te draaien.

succes!!

5. jansen87

jansen87 Lid

2 mrt 2010
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hier ervaring. Ze gaan kijken of ze het kindje eventueel kunnen draaien, mocht je dat willen natuurlijk. Genoeg vruchtwater etc. Ook meten ze alles even na! Dan weet je meteen of alles goed is.
    Bij mij is trouwens de draaipoging gelukt! Ik vond het goed te doen. Maar je hoort er verschillende verhalen over natuurlijk...

6. mammie in spe

mammie in spe Actief lid

4 jan 2010
    242
    0
    0
    thanx voor de reacties! Ik zal laten weten hoe het is verlopen. @beeps: ook raar dat je een pretecho daarvoor moest laten doen. Had de VK niet het idee of de kleine in stuit lag?
    Die van mij is er zeker van, maar naar mijn idee draait ie de hele dag nog..ben erg benieuwd, jullie horen het morgen

7. caro

caro Actief lid

3 jul 2010
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn vermoeden bevestigd is en dat onze mini zeer waarschijnlijk in stuit ligt. Ben nu 30 weken en 4 dagen en volgens de verloskundige kan het nog vanzelf draaien. Zelf geloof ik er niks van. Mini ligt al de hele zwangerschap aan dezelfde kant van mijn buik en naar mijn idee zeker al een week of 7 in deze houding. Afspraak gemaakt voor een echo om de ligging te bepalen en als het stuit is volgt er een doorverwijzing naar de Gyn, ik wil absoluut een draaipogingen en ook geen natuurlijke bevalling bij een stuit. Niet omdat ik bang ben dat het niet past, maar meer omdat mijn gevoel zegt dat het niet voor niks als zo lang in het zelfde hoekje van mijn baarmoeder woont.

Waar ze precies naar kijken bij die echo kan ik je dus niet vertellen, wel ben ik erg nieuwsgierig hoe morgen gaat!

8. mammie in spe

mammie in spe Actief lid

4 jan 2010
    242
    0
    0
    Gelukkig kan ik jullie vertellen dat onze uk nu netjes met zn hoofd beneden ligt en ook al ver is ingedaald..helaas nog niet vast maar de gyn vertelde dat zij vermoed, omdat de kleine nu al zo diep zit, niet meer zal draaien. Ze heeft gelijk het vruchtwater nagekeken en de beeb opgemeten. Hij weegt nu rond de 5 pond, zat dus netjes op de lijn..
    Ben heel blij, as maandag weer naar de vk!

Deel Deze Pagina