inwendig bekken onderzoek?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by wendy77, Mar 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy77

wendy77 Actief lid

Feb 3, 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Hoi meiden,

Is dit normaal met 38 weken dat je een inwendig onderzoek krijgt? Ik heb namelijk geen idee waarvoor en waarom!

Bedankt

2. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb nog nooit een inwendig onderzoek gehad tijdens zwangerschap. Wel met bevallen, dan toucheren ze om te weten hoeveel ontsluiting je hebt.
    Hoe kom je aan deze info?

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nee hoor. Je krijgt normaal nooit zomaar bij 38 weken een inwendig onderzoek.

Kwebbel

4. wendy77

wendy77 Actief lid

Feb 3, 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    ben vandaag bij de dokter geweest, en die zei dat dat normaal is hier (nederlandse antillen). maar jullie begrijpen dat ik niet sta te springen voor en inwendig onderzoek.

5. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Rond week 38 (beetje vroeger of later, valt te zien wanneer je bij je gynae/VK moet gaan) doen sommigen een inwendig onderzoek om te kijken of je evt al ontsluiting hebt.
    Ik krijg elke keer een inwendig onderzoek, om de 3 weken dus. Bah...
    Maar het moet, heb al 2.5 cm ontsluiting, en er moest steeds gekeken worden of ze iets is bijgekomen of niet.

6. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

Mar 7, 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ik heb gisteren dus het inwendig onderzoek gehad, en het stelde dus echt niets voor. Wel denkt hij dat de baby waarschijnlijk deze week komt. Dan zou ik dus een paaseitje krijgen! Ben benieuwd, kan eigenlijk niet meer wachten. Ben er ook achter dat daarom waarschijnlijk het zou vervelnd zwaar is de laatste maand, dan wil je alleen nog maar dat de baby komt en maak je je geen zorgen meer om de bevalling!

Share This Page