Al surfend op het net las ik over een extra eisprong afgestled op de maancyclus van je geboorte dag.Die kun je uitrekenen op een duitse site. Aan de ene kant wil ik dit soort dingen absoluut geloven omdat ik denk dat we een zijn met de kosmos. Het zou ook verklaren waarom sommige vrouwen op dit forum zwanger zijn geworden terwijl ze al dachten uit de vruchtbare periode te zijn. Aan de andere kant wil ik geen valse hoop... WAt denken jullie?
Tja, ieder zn ding natuurlijk, maar maancyclussen en extra eisprongen zijn niet mijn ding... Groetjes Jelske
die site heb ik hier al is eerder gezien , ik weet niet of het allemaal wel waar is. ik neem het in iedergeval met een korrel zout
het is gewoon bewezen dat iederen in principe 1 eisprong heeft. na een week nog eens een kosmisch ei.. hmm wat stel je je daar bij voor. dat mensen buiten "de vruchtbare periode" zwanger worden? groetjes
Ik heb dat schema ook uitgedraaid voor mezlef; meer voor de leut, niet echt omdat ik er veel waarde aan hecht. Hihi, dan hebben we deze maand ook wel echt helemaal fout geklust volgens die lijst!
wow op zwangerworden.nl durven ze 40 euro te vragen voor zo een kalender! stelletje idioten, terwijl je via die duitste site het gratis berekent. Hoezo ik maak misbruik van de vrouw?
Nou dan kunnen we makkelijk geld verdienen he Wat ik mij bij een kosmisch ei voorstel is neits zweverigs. Alleen het idee dat we met zn alle verbonden zijn aan de natuur en er dus een kern van waarheid zou kunnen zitten in het idee dat je ook een andere cyclus zou kunnen hebben. De zon en de maan trekken aan de aarde en dus aan het water op de aarde en gezien we nog steeds voor meerdeel uit water bestaan zou het best eens zo kunnen zijn dat ook de kracht van de maan en de zon invloed zou kunnen hebben op een vrouwelijke cyclus. ( neem bijvoorbeeld ook het gegeven waar een hoop vrouwen werken bij elkaar zal de cyclussen van de voruw zich gaan cyngronischeren.) Ik zeg niet dat de maanstonde eiprong bestaat , ik zeg ook niet dat het totale onzin is. Dat dingen bewezen zijn zeg mij nooit zoveel. Jaren terug waren dingen bewezen die nu inmiddels toch anders lijken te zijn. Jaren terug bv was bewezen dat accupuntuur onzin was. Nu bewijst de wetenschap dat er terdegen een kern van waarheid in zit. De mensheid is in beweging en snapt nog maar een heel klein stukje van hoe alles in elkaar zit.
ik was wel benieuwd of die duitste site de juiste info zou geven.. dus heb ik eerst latenm berekenen wat mijn maanstand was op mijn geboortedag en tijd, en plaats (wat een gedoe om dat allemaal in te vullen!) er kwam uit: waining moon (verdwijnende maan), 61 %. daarna ben ik een maanklaender gaan zoeken en heb gekeken in de maanden april en mei wanneer de verdwijnende maan van 61% er zou zijn en dit vergeleken met de uitslag van de duitse site.. en jawel: de info klopt precies! dus voor degene die interesse hebben, bespaar je de moeite het zelf uit te rekenen (heeft me ruim n half uur gekost), en bespaar je het gekld om het te LATEN uitreken, en doe t lekker zelf via die link wat nieuwbegin hier gaf.. pff zo eerst n kopje thee!
aanvulling: 8 april is 1e paasdag, als ik dan mn ei zou krijgen is het een paasei! haha sorry moest er zelf om lachen..
mijn extra dag zou dan vandaag zijn, terwijl ik vlak voor mijn nod zit haha dan is mijn lijf wel razend rap hoor
Mijn loopt ook vlak voor mijn nod, maar gezien ik al ruim 14 jaar een niet natuuurlijke cyclus gehad, nu ik gestopt ben met de pil hou je er een hele andere cyclus aanover dan deze maancyclus. Ik denk dus ook dat door het steeds meer en meer gbruiken van de pil de eventuele 2de eisprong van deze maancyclus niet meer zou werken..