Buggy én maxicosi mee

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Azeb, 17 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo allemaal
    Over anderhalve week gaan wij met onze dochter van ruim zeven maanden op vakantie naar Madeira.
    Mij is nog steeds onduidelijk hoe het nou zit met buggy en maxicosi.
    Op Madeira hebben wij een auto gehuurd en dus wil ik de maxicosi mee nemen op vakantie. Je kunt daar ook een autostoeltje huren maar dat vind ik dus een minder veilig idee, je weet niet wat de normen zijn daar.
    De buggy wil ik ook meenemen.
    Ik heb een Titanium Breeze buggy gekocht, waar de maxicosi opgeklikt kan worden.
    Ik had eigenlijk bedacht om Isis in de maxicosi op de buggy te vervoeren tot aan de gate van het vliegtuig. Ik weet dat je een buggy daar mag afgeven, maar ik weet niet hoe het zit met de maxicosi.
    Of moet ik die dan al bij het inchecken afgeven? Op zich kan dat, dan kan Isis gewoon in de buggy vanaf dan. Maar dat vind ik een beetje eng, er wordt nogal ruig met koffers enzo gesmeten is mijn ervaring, overleeft mijn maxicosi dat?
    Ik weet van een vriendin die een Quinny Zapp had die haar kind in de maxicosi op de Quinny Zapp had tot aan de gate. Maar ik weet niet of zij geluk had of dat dat sowieso mag.
    Ik hoop echt dat iemand mij duidelijkheid kan geven.
    De reisorganisatie is er ook erg vaag over. Ik heb ook al een vraag naar Transavia (daar vliegen we mee) gestuurd maar er nog geen antwoord op gekregen.
    Groeten
    Azeb

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Madeira is Portugal. Portugal is een Europees land dus ook Portugal zit aan de Europese normen qua autostoeltjes vast.
    Verder is het zo dat je je buggy tot aan de gate (of de vliegtuigdeur door de slurf) mag meenemen en dan gaat ie in het vooronder. Als je dus de maxi cosi erop hebt staan, gaat de maxi cosi en het buggy-onderstel in het voorruim. Net als met rolstoelen. Je kunt je maxi cosi ook gelabeld bij het inchecken afgegeven maar dan heb je idd kans dat er mee gegooid wordt.

3. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik mocht de buggy meenemen tot aan de trap waarop je de vliegtuig in stapt.. daar nemen ze de buggy over en zetten ze die in het vliegtuig maar als je door een slurf gaat en rechtstreeks het vliegtuig in dan denk ik dat ie idd wat eerder afgegeven moet worden...

Deel Deze Pagina