Extra eten voor je bv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Maysa86, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, deze reden begrijp ik, dat is noodzaak en iets anders dan dat je kindje alleen bij jou eet.;)

Mijn man heeft trouwens nooit getaald naar flesjes geven, die vond dat net zo onnatuurlijk als ik.

2. zogelukkig

Maar had je dan geen last van pijnlijke stuwing of doorweekte t-shirts? Ik zorgde wel dat ik na 1,5 uur weer thuis was!

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gaf en geeft het kolven mij ook een stukje vrijheid.
    Ik vind het kolven niet erg, vooral in het begin kolfde ik heel snel, 8 minuten en ze dronk 3 kwartier tot een uur.
    Hier had ik ook altijd wat melk in de koelkast staan als ik wegging, als ze tussendoor honger had, kon manlief haar wat geven.
    En ik had een hekel aan stuwing dus als ze wat langer sliep of 1 borst dronk ipv 2 kolfde ik vaak even.
    Ik had ook altijd veel voorraad en heb een collega met een aantal liters blij kunnen maken. Daar kolfde ik dan ook wel eens even wat extra voor.

4. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Het ging mij niet zo zeer om de tijd maar meer om het feit dat je nooit je kind kan achterlaten bij iemand. Stel ik wil na een jaartje ( dat klinkt lang! Hihi ) wel weer eens een dag met man op pad zonder baby en ik voed nog.. Wat dan?

5. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Heb even verder gelezen maar dat je borsten dan op knappen staan na een tijdje had ik niet eens bij stil gestaan.. Wat mooi eigenlijk hè dat ons lichaam zo werkt.
    Maar dan moet je dus toch maar altijd baby mee of kolfapparaat mee?

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier zijn we vanaf 4 weken gaan oefenen met een flesje. Eerst deed ik kolven en direct in flesje naar vriend die het dan gaf (dan smaakte het dachten we nog het meest naar hoe hij heg gewend was). Ik vond het heerlijk, mijn baby had met 4 weken een ritme en hield zelf zo'n 3 uur tussen de voedingen. Ik deed altijd kolven in de ochtend (een borst gaf ik, de ander kolfde ik). Dan legde ik hem 's middags aan en ging dan heerlijk een paar uur wat alleen doen. Mijn vriend gaf dan een flesje. Ik genoot daar echt van.
    Nu kolf ik omdat ik werk 2x per dag (en daarmee vang ik 3 voedingen op) en neem ik verder mijn baby zoveel mogelijk mee want dat is een stuk leuker kan ik je vertellen :D
    Wil je die websites?

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    helaas kom ik alleen maar aan door de borstvoeding :( ik heb mega honger op een dag en altijd trek in chocolade :( Ben al weer 4 kilo aangekomen na de bevalling. Vanaf vandaag ga ik dan ook gezond eten.

8. fafje

fafje Niet meer actief

dan kan het ook handig zijn, maar vergeet niet dat je dan geen 8 voedingen meer per dag geeft...
    En hoe ouder je kindje wordt, hoe geduldiger je kindje wordt...dus mss drinkt je kindje dan even iets anders en tegen de tijd dat jij er weer bent haalt je kindje het weer in..

maar zelf vond ik het sowieso wel handig mn kindje een flesje drinke aan te leren, en dat teblivjen oefenen, ik dacht altijd "stel dat..."en gelukkgi want ik ben uiteindelijk gaan combineren en afgebouwd, als ik pas na 3 mnd ofzo een fles was gaan aanleren had ik grote kans op een flesweigeraar en dat wild eik wel vermijden idd!

9. zogelukkig

:(
    Oh, na een jaar kan je er wel 6 tot 8 uur ofzo tussenlaten hoor, misschien wel 10 tot 12. En dan heb je ook geen last meer van stuwing hoor! Bij 9 maanden stabiliseert de bv en maakt het voor je productie niet uit of je nu 2 of 5x voedt.

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou helaas werkt het zo niet altijd. Hier vanaf 4 weken beginnnen te oefenen en om de dag een flesje gegeven maar vanaf 10 weken weigert mijn zoontje alsnog resoluut een flesje...zo irritant!

11. zogelukkig

Misschien te jong begonnen?
    Ik heb nooit gekolfd en flesjes gegeven, maar met kerst 2009 toen mijn zoontje 8 maanden was had ik een borstweigeraar gedurende 2 dagen en toen had hij zo'n honger omdat kolven niet lukte en toen hebben we hem een zakje kv in een flesje gegeven. Uit zo'n babydoos. Die pakte hij meteen ondanks dat hij niet bekend was met kv en fles.

12. 4days

4days Niet meer actief

Ik denk niet dat een baby een flesje kan gaan weigeren omdat je er te vroeg mee begint? Dan zou ik het logischer vinden als die baby de borst ging weigeren.

13. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Ja zo kan het ook gaan. Ken meer dames die die ervaring hebben ( aankomen).
    Succes met gezonder eten. Beter voor jou en voor de baby!

14. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Ooh oké dat wist ik niet. Dat is wel fijn dan!

15. Alita

Alita Niet meer actief

met 1 jaar krijgt je baby meestal alleen nog s`morgens en s`avonds bv;)

16. Alita

Alita Niet meer actief

idd;) maar het kan wel dat de baby gewoon liever de borst heeft...en gelijk heeft ie:D

17. fafje

fafje Niet meer actief

ja dan heeft d ebaby gewoon ineens door van, wacht es ff...ik ben toch nie gek, ik wil liever de borst...

debby, of weigerde jouw zoontje de flesjes ook bij anderen!? wel balen als het altijd goed ging

Hier ook tijdelijke halve weigeraar gehad, hier hielp afleiding van tv heel goed...tijdens dat ie er naar keek, pakte ie het flesje...en flesje geven vanuit wipstoel of box...
    Ik had iets van 2 weken geen flesje mee rgegeven, was duidelijk te lang...daarvoor dee dik het elke dag of om de dag

18. zogelukkig

Dit bedoel ik. Zo hoor ik het vaker dan andersom!

19. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reacties

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou...sommige babies dan. Hangt er van af wat hun moeder wil. Hier kregen ze ook na hun verjaardag gewoon op verzoek.

Deel Deze Pagina