Extra eten voor je bv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Maysa86, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb geen idee of ik te vroeg ben begonnen. Zowieso heeft hij de eerste 4 dagen ook bijvoeding gehad omdat dat moest in het ziekenhuis :(
    Flesweigeren doet ie nog steeds. Ik ga daarom waarschijnlijk ook stoppen met de bv :(

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

En dan? Ik snap het geloof ik niet.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o ja sorry, is een beetje onduidelijk. Als hij volledig flesjes krijgt dan neemt hij ze wel. (heb 3 dagen gekolft om het te proberen) Maar zodra hij dan weer een keer borstvoeding krijgt dan is het daarna weer krijzen tijdens de fles. En weigeren. En een heel gevecht. En als hij daarna de borst krijgt dan wil hij soms de volgende voeding wel een fles, soms niet. Maar ik kan niet elke keer hem ophalen als hij bij mijn ouders is (is gisteren weer gebeurd). Ik wil niet zo vast zitten. En bovendien ga ik over een tijdje ook weer werken en dan moet hij zeker flesjes pakken.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat gemeen!
    Flesweigeren is geen ONWIL van een baby, maar ONKUNDE.

Vergelijk het met stokjes eten. Dat is een heel andere techniek dan wat je gewend bent met mes en vork. En ja, het valt te leren, maar dat lukt niet iedereen. Mijn broertje zou doodgaan van de honger als hij voortaan alleen nog maar met stokjes zou mogen eten.

En wat is je alternatief, als je kind geen borst mag en geen fles kan? Sonde? Beker?

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In dit geval klinkt het toch meer als onwil (al is de wil misschien nog niet zo heel duidelijk)

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ach so, ik begrijp het!

7. fafje

fafje Niet meer actief

debby, mijn vriendin heeft hetzelfde..al;s haar kindje eenmaal is omgeschakeld gaat het wel..maar zodra er weer borst is gedronken is het weer een tijd drama...ze wilt gewoon heel graag de borst OF fles..maar beide vind ze niet leuk!

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Bij zo'n jong kindje zou ik niet van onwil maar van speen-borst verwarring spreken. Bij mijn dochter heeft het ook een hele tijd geduurd voor ze goed uit een flesje dronk. We hebben er nooit een strijd van gemaakt (want dat is compleet zinloos en zelfs erg stresserend voor ouder en kind), en ik heb een tijdje live gevoed op het kdv. Je hebt voedingsrecht, dat heet ook wel kolfrecht, maar die tijd mag je tot je kind 10 maanden wordt ook gebruiken om te voeden tijdens je werk.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja hoor ik ben gemeen...
    het is geen onkunde want vanaf zijn geboorte kon hij het wel en nu opeens zeker niet meer... en als we hem wegleggen en hij gaat bijvoorbeeld slapen en we maken hem na een half uur wakker dan wil hij opeens wel de fles.
    Weet je wat ik gemeen vind... als ik dadelijk weer moet werken dat hij 12 uur honger moet lijden omdat hij nog steeds niet uit een flesje wil drinken tot ik weer thuis ben.

Ik snap niet zo goed wat je zo gemeen vind aan mij? Ik heb mijn best gedaan met de borstvoeding. Ik heb het 3 maanden volgehouden. Ik ga nog even door zo (we geven hem nu standaard 1 flesje voor het slapengaan en tot nu toe gaat dat redelijk). Ik vind er niks gemeens aan.

Je reactie komt hard aan trouwens... maar goed ik had niks anders verwacht van jou hoor. Wat doe je hier trouwens je kinderen zijn toch al lang groot? Kan je je niet ergens anders mee bezig houden dan mensen via een forum kwetsen en jezelf op de borst slaan omdat je 11 jaar borstvoeding hebt gegeven?

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja helaas gaat dat hier niet werken. Mijn man ziet het niet zitten om 2 a 3 keer per dag naar mijn werk te rijden. Het is ook niet erg dichtbij en er staan vaak files...

11. Alita

Alita Niet meer actief

hangt af van hun moeder:(

Hier krijgt ze nu ook wanneer ze wil

12. Alita

Alita Niet meer actief

oei waarom moets dat van het zk dan?

Maar heb je al eens geprobeerd dat je man de fles geeft en jij er niet bij bent

13. Alita

Alita Niet meer actief

ja maar zou jij niet ook liever de borst willen, dan moet debby of de borst of de fles geven maar niet de hele tijd omwisselen dan weet de baby niet meer wat hij/zij nu moet...

14. Alita

Alita Niet meer actief

Meid als jij je best hebt gedaan en er vrede mee hebt is he toch goed....niemand weet hoe het precies zit bij jou dus oordelen mag al helemaal niemand, trek je er niks van aan;)

Zoals ik al zei, waarom ga je nu niet alleen maar de fles geven dan?

15. fafje

fafje Niet meer actief

ik zou dat wel willen, maar ik wilde wel heel graag dat mn kidn OOK het flesje accepteerde indien nodig...en het vervelende is dat je dat dus continue moet blijven oefnene, anders komt het verleren verhaal...

ik persoonlijk wilde dat, wnat moctttt echt iets gebeuren dat mn kind alsnog aan de fles moet ( wat dus idd in mijn geval is gebeurd) dan moet het kunnen...

en debby had het over werken, dus ja is wel lastig...

16. Alita

Alita Niet meer actief

nee ik begrijp het wel maar als je kon kiezen als baby:p

Hier is het niet nodig ik werk niet maar anders had ik dat ook gewild....maar idd wel oefenen en niet direct opgeven;)

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dat is lastig. Maar ik zou niet op voorhand al stoppen met bv omdat je nu al deze beren op de weg ziet. Ik heb misschien 2 weken live gevoed (1 keer per dag, niet met elke voeding) en toen is ze langzaamaan het flesje NAAST de borst gaan accepteren. In jouw situatie zou ik ondanks files of wat dan ook wel proberen om een soort overbruggingsperiode in te stellen. Gaat je kindje de dagen dat jij werkt bij je man zijn of op een opvang? Er zijn opvangcentra die zelfs met kind en al langskomen zodat je op je werk kunt voeden, maar dat moet op je werk natuurlijk ook kunnen. Ik zou dan bijvoorbeeld een ochtend flesje doen van 50 cc, zodat er geoefend wordt, dan langskomen om te voeden bij de lunch, dan 's middags weer flesje geven. Kleine beetjes om het niet te forceren en niet teveel mm weg te hoeven gooien.

Ik weet niet hoe jullie het aangepakt hebben, maar het heeft bij ons geholpen dat papa de fles gaf. Later werd dat ook haar tante, oma, en dus iemand op het kdv. Fles = iemand anders dan mama. Gekolfde melk smaakt, tenzij recht uit de borst, altijd net anders. Daar moest mijn dochter ook aan wennen, en nu blieft ze het totaal niet meer omdat ze overdag allang karnemelk, water en diksap krijgt.

Ik kan me trouwens voorstellen dat je de reactie van Dirksmama erg fel vindt, maar de post waar zij op reageerde leest een beetje ongenuanceerd: mijn zoon pakt de fles niet als ik hem ook de borst geef dus stop ik maar met de borst.

Eerlijk gezegd zou dat ook niet mijn oplossing zijn. Mama's als Dirksmama en zogelukkig hier op het forum zijn ervaren langvoedsters, aan wiens (jaren) lange ervaring je veel kunt hebben. Borstvoeding kent in mijn relatief 'korte' ervaring vooral veel hobbels in het begin, en als je net gaat werken. Het wordt echt makkelijker. En ik vind het nu puur gemak, juist nu ik het veel langer doe. Ik had ook een flesweigeraar, maar het is echt goedgekomen. Je kindje is pas een paar maanden op de wereld, geef hem even de tijd om het verschil tussen mamamelk uit een flesje en mamamelk bij mama te leren.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik redeneer vanuit het kind, niet vanuit de moeder. Moeder kan praten en heeft eigen wil. Kind heeft vaak geen stem.
    Misschien hard, maar niet hard bedoeld. Ik heb het beste voor met je kind. Jij wekt hier nu een beetje de indruk dat je kind je probeert dwars te zitten (en ik weet echt wel dat je dat niet zo bedoelt), maar probeer jezelf gewoon wat meer in je kind te verplaatsen!

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik weet heus wel dat mijn kind mij niet probeert dwars te zitten daar is hij veel te klein voor. Bovendien kan een kind nog helemaal niet denken "kom laat ik mama maar eens gaan pesten" ik heb ook niet het idee dat dat in de aard van een kind zou kunnen zitten.

Borstvoeding is gewoon een gevoelig punt voor mij. Mijn man staat niet zo achter de borstvoeding (heb ik al eerder geschreven hier in een ander topic) en ik krijg bijna dagelijks naar mijn hoofd geslingerd dat mijn kind niet genoeg te eten krijgt (omdat hij dan huilt ofzo en mijn man denkt dan dat hij wil eten) terwijl hij goed groeit en over het algemeen tevreden is maar alleen s avonds huilt hij vaak zonder reden.

Het is gewoon zo dat bij elk dingetje mijn man altijd zegt: ja nu moeten we wel over naar de fles hoor, het heeft nu lang genoeg geduurt. Bij dit probleem, maar ook bij het niet doorslapen enzo.
    En mijn man heeft nu ook bedacht dat minimaal een maand voor ik weer ga werken hij volledig op de fles over moet zijn want dan heb je minder problemen.

Als ik weer ga werken is mijn man 2 dagen thuis en 1 dag is hij bij opa en oma. En ik kan op mijn hoofd gaan staan maar mijn man gaat echt niet 2 keer per dag heen en weer rijden. Toen ik dat voorstelde keek ie me aan of ik een debiel was. Dat was niet handig want hij wilde ook wel wat leuks doen met de kids. En dan moest hij zeker met een krijzend kind in de auto zitten etc. Hij heeft daar gewoon geen zin in.

Mijn man benadrukt altijd wel dat het mijn keuze is en dat hij me niet kan dwingen maar ik word er wel moe van zo langzamerhand.
    We hebben nu dus de compromis dat hij 1 flesje per dag krijgt en de rest gewoon live voeden.

O en mijn man is trouwens geen boeman hoor. Hij is verder heel lief maar hij vindt de borstvoeding gewoon niks. Hij wil kunnen controleren hoeveel hij binnen krijgt en hij zegt steeds: "ja bij emma ging het niet zo lastig"... (Mijn dochter heeft maar 6 weken borstvoeding gehad)

O en fulltime kolven vind ik geen optie. Het kost me te veel tijd en ik heb ook nog een dochter rond lopen die altijd kattekwaad uit gaat halen als ik aan het kolven ben. Zo kan ik nooit rustig kolven. Verder vind ik gewoon dat bij borstvoeding live voeden hoort. Misschien egoistisch maar fulltime kolven wil ik gewoon niet.

sorry dat ik dit topic overneem trouwens. Anders start ik wel een nieuw topic als er bezwaar tegen is?

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Jammer hoor dat papa jullie totaal niet steunt. Kan ie verder wel heel lief zijn hoor, maar hier slaat ie echt totaal de plank mis. Vraag me ook af hoe hij gaat reageren op gehuil e.d. als je kind alleen nog maar fles zou krijgen, want waar kan hij dan de schuld aan geven?
    Ik herinner me je eerdere topic inderdaad. Staat hij echt niet open voor wat pittige verzoeken om steun i.p.v. kritiek van jouw kant?

Deel Deze Pagina