Ik heb de eerste 5 maanden fulltime gekolft. Sinds 3 weken kolf ik nog 2 keer (nu 500-600cc per dag en de rest flesvoeding. Gemiddeld dronkt ze 1100 - 1200 cc per dag. Dit baart me echt zorgen omdat ze binnenkort volledig op fv over moet. Fruit eet ze goed 100 gram. Groente gaat nog niet lekker en pap eet ze slecht. Iemand nog tips? Misschien watercgeven tussendoor??
Ik denk dat als je over gaat op volledige flesvoeding hij vanzelf minder zal drinken. Bv is namelijk lichtverteerbaar en flesvoeding niet. Hij zal dus langer verzadigd blijven vermoed ik. Met 6 maanden zou ik nog niet te veel water geven, af en toe een slokje bij de vaste maaltijd is prima, maar met 6 maanden moeten ze nog vooral groeien van melk
Waarom moet ze binnenkort op flesvoeding over? Je kunt bv er altijd onbeperkt bij of naast blijven geven. Misschien overwegen om nog wat bv te blijven geven of achter de hand te houden dan kun je dat geven op t moment dat je over de liter heen gaat? Oh en ps. Petje af voor t fulltime kolven 5 maanden!
Bedank voor jullie reacties. Ik kolf nu 2x en dan word het vsnzelf steeds minder. Ik wil stopprn omdat ik het erg zwaar vind met een baby en peuter. Peuter moet ik sochtends 1x pw naar de gym en 2x pw naar de psz brengen, als daar nog eens een half uur kolven bij komt... Dat word hem niet. Bedankt!
Ik denk ook dat het vanzelf wel minder wordt hoor als ze volledig flesvoeding krijgt, omdat dat dus meer vult. Wel zou ik voorlopig op de nummer 1 voeding blijven en niet overgaan naar de opvolgmelk, want dan mogen ze nog maar 800cc melk. Wat je wel kan doen als ze echt meer dan 1 liter drinkt, dat is in verhouding wat meer water toevoegen i.p.v. schepjes. Dus dan geef ik 180cc + 5 schepjes i.p.v. 6 schepjes. Op die manier kan je dan 6 flessen geven i.p.v. 5. Er even vanuit gaande dat je 180+6 geeft. Maar minder geven is natuurlijk ook prima! Naar mijn weten krijgen borstvoedingskindjes lang niet altijd zoveel op, omdat kunstvoeding dus veel meer vult.