Help! waarom lukt drinken uit difrax niet meer?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ea1993, 20 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ea1993

ea1993 Lid

2 feb 2015
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mn dochtertje is nu 11 dagen, ze drinkt vanaf dag 6 uit difrax S fles, dit ging goed, tot zondag.. vanaf gisteren is het echt drama.. ze zuigt zo hard en heb t idee dat ze wordt overspoeld met melk maar als ik de fles scheef hou, zelfde als dat ik dr voed, komt er niet spontaan melk.. ze geeft veel melk terug of het loopt uit dr mondhoeken eruit..
    ik raak echt gefrustreerd want het gaat elke voeding zo..
    Hebben jullie tips?

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Het lijkt erop dat de fles te snel voor haar gaat?
    Misschien kun je dr bowns fles proberen. Die gaat wat langzamer en je kunt er ook nog een prematuurspeen bij kopen. Dat is het allerkleinste gaatje.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik denk inderdaad ook dat het nu te snel gaat voor dr. Waarschijnlijk heeft ze het drinken nu goed onder de knie en zuigt ze op volle kracht waardoor het nu te snel gaat.
    Op de difrax fles passen ook de spenen van dr. Brown. Je kan in eerste instantie de level 1 speen halen en als die nog te snel gaat kan je ook nog de prematuur speen proberen. Deze kan je (alleen) bestellen via internet.
    Verder zou je ook nog de difrax dental speen, dus die met een afgeplat stuk, kunnen proberen.

Speen - Dental - Small - 2st - Difrax

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Oh ja, je kan je kindje het beste zo rechtop mogelijk voeden. Dus haar een beetje zittend op je arm nemen en dan de fles horizontaal houden. Dus niet de fles helemaal naar boven houden, dan giet je de melk als het ware zo naar binnen.
    De fles net zo schuin houden dat de speen gevuld is met melk, want anders zuigt ze lucht naar binnen en dat zorgt weer voor krampjes.

Deel Deze Pagina