extra flesje snachts met of zonder bambix??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ella27, 27 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Meiden , sinds kort wordt ons zoontje ook snachts weer wakker.

zal even zn dagschema plaatsen:
    0730 flesje melk 200cc+3 schepjes bambix
    10.00 fruithapje
    1230 flesje melk 200cc
    1700 flesje melk 200cc
    2000 flesje melk 200cc+ 3 schepjes bambix

nu wordt hij tegenwoordig rond half 1 snachts ook weer wakker en krijgt hij weer een flesje (200cc)
    nu doe ik er altijd weer bambix in.... want dat drinkt hij lekker snel op en vind het ook lekker.
    Maar weet niet of hij nu teveel bambix krijgt???
    kan ik beter die laatste fles snachts zonder bambix doen?

2. adi

adi Niet meer actief

Ik zou echt niet midden in de nacht nog rijstebloem geven. Lijkt mij echt te zwaar op de maag.
    Het is te vergelijken met een bord rijst voor jezelf om half 1 's nachts, terwijl je eigenlijk wakker wordt omdat je dorst hebt.

Waarom geef je hem niet gewoon melk? En als hij toch voor een nachtvoeding komt heeft die rijstebloem om 20uur ook geen nut eigenlijk.
    Rijstebloem is eigenlijk puur om een voller gevoel te geven in de maag, voor de extra verzadiging zodat de baby minder gaat drinken. Qua voedingsstoffen zit daar amper wat in.

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    oo maar dan vind ik het juist wel handig om rijstebloem te geven
    anders komt hij denk ik nog vaker voor een fles!

Enne melk met rijstebloem helpt toch ook wel tegen de dorst???
    heb juist het idee dat hij honger heeft!
    En als ik alleen een vollere fles maak met alleen melk , dan drinkt hij zooooo langzaam (ben soms een uur bezig, ook overdag) en uiteindelijk laat hij altijd 40cc staan...overdag vind ik het niet zo heel erg om hem lang te voeden hoor.

ik dacht miss dat hij dikker kan worden van teveel rijstebloem??

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik zou s nachts dan geen rijstebloem bijgeven, hij krijgt zo volgens mij al aardig wat... En als hij om 20u rijstebloem krijgt en om 0.30u heeft hij al weer honger, dan heeft de rijstebloem bij je kindje weinig effect geloof ik

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    krijgt hij teveel overdag dan??

ja maar ben bang dat als ik snachts geen rijstebloem erbij in doe dat hij dan nog een keer snachts wakker wordt van de honger. En dat zien de ouders niet zo zitten gezien hun werk ;)

ik geef savonds trouwens een pyjama papje , maar dat is ook rijstebloem geloof ik?

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Heeft hij de nachtvoeding echt nodig? Ik zou dan namelijk maar eens gewoon een half flesje geven en kijken wat hij dan doet. Is hij dan nog tevreden erna? Zowiezo geen bambix in de nacht.

7. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Tis best lastig he.. En idd als je geen rijstebloem geeft wordt hij misschien nog eerder wakker, daar zit je niet op te wachten.. Maar volgens mij is 3 flessen met bambix ietwat veel (maar dat weet ik niet zeker hoor, ik vind het al gauw veel, die van ons krijgt 1x 2 scheppen rijstebloem erbij)

Zelf ken ik het probleem niet, Lars krijgt om 20.30u een fles van 180/6 + 2 scheppen rijstebloem en gaat dan door tot 7u.. Om 7u, 12u en 16.30u krijgt hij nog een fles van 150/5 en daar is hij heel tevreden mee..

En heb je ook al gedacht aan andere voeding? Voor hongerige baby's? Of gebruik je dat misschien al?

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja vind het echt lastig
    maar probeer vannacht wel een fles zonder bambix.
    het ''probleem'' is zo dat hij zooooo traag drinkt , wat lachend om zich heen kijkt en erg speelt met de speen.....
    op het CB zeiden ze ook al dat hij eigenlijk veel te langzaam drinkt..

hij krijgt AR voeding tegen spugen (wel met juiste speen hoor , hij krijgt het er wel uit)

wat jouw zoontje krijgt dat krijgt die van ons ook!
    overdag idd , 150/5
    alleen dan sochtends 180/6 + 3 schepjes bambix en savonds rond 2000 180/6 + 3 schepjes bambix

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja hij wordt volgens mij wakker van de honger!

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat hij om half 1 wakker van de honger wordt lijkt niet erg waarschijnlijk.. hij heeft 4,5 uur daarvoor gegeten en redt het daarna tot de ochtend (als ik het goed lees)

Ik zou persoonlijk de fles van 23:00 weer introduceren en dan een klein flesje geven (200 is naar mijn standaard geen flesje maar een fles) 90/3 of 120/4. Goeie kans dat hij dan gewoon doorslaapt.

Dan hou je de voeding van 23:00 er gewoon in tot je werkelijk gaat bijvoeden met 6 maanden en dus ook over gaat op opvolgmelk. Ik zou zeker geen rijstebloem geven om 23:00.. volgens mij echt niet nodig.

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    de fles van 2300 hadden wij nooit hoor!
    En moet hem dan ook wakker maken voor een voeding? om 2300 slaapt hij altijd wel.

dat hebben we in het verleden wel gedaan... maar dat werkte niet echt voor onze zoon.

voed hem eigenlijk altijd op verzoek.

nou ja , ik doe snachts de bambix eruit! en maak gewoon een flesje 180/6 en kijk wel wat hij opdrinkt!

Deel Deze Pagina