Wij zijn met onze zoon (4,5 week oud) begonnen met borstvoeding, maar dat wou niet lukken om verschillende redenen, dus we zijn na 2 weken over gegaan op Nutrilon standaard. Na overleg met het CB overgestapt van Nutrilon standaard naar Nutrilon Omneo omdat hij erg veel last had van krampen. We zijn nu sinds 3 dagen aan het mengen (half om half) maar hij heeft nu sinds ongeveer 2 etmaal niet gepoept, alleen veel (ongeveer 8 per etmaal) volle plasluiers.. Daar voor had hij meestal ook maar 1 of 2 poepluiers per etmaal. Nou heeft onze kraamverzorgster in de kraamweek verteld dat baby's niet altijd poepluiers hoeven yte hebben. Dat alleen plasluiers ook prima is. Maar is dit niet een beetje vreemd?
Toen wij met ons oudste zoontje overstapte van borstvoeding op flesvoeding (zo rond de 5 weken) had hij ook heel veel moeite met poepen. Het bleef soms rustig 3 a 4 dagen weg en dit is na een maandje of 2 weer bijgetrokken. Bedenk je wel dat het voor die kleintjes al een overgang is van borstvoeding naar flesvoeding. Niet dat dat erg is, maar die darmpjes moeten zich daar wel op instellen. Vervolgens zijn jullie van standaard overgestapt naar Omneo en hier moeten die darmpjes zich ook weer op instellen. Dus op zich is het niet zo vreemd dat hij nu wat minder poept. Heb je het idee dat hij er last van heeft? Zo nee, dan zou ik het gewoon nog even afwachten en nu in ieder geval een tijde met Omneo doorgaan zodat die darmpjes zich daarop kunnen instellen.
Mijn zoontje poepte maar 1x per 3 a 4 dagen (met flesvoeding). Sinds hij vaste voeding erbij heeft, 2 a 3 keer per dag..! Dus als je kindje er geen last van heeft, is het niet erg. Misschien is dat wel zijn ritme.
Nou het is of de duivel dr mee speelt.. Zojuist huilen, dus ik ga hem verschonen, een natte luier. En ik zou net de schone vast maken, en toen kwam er een vaste drol, echt best stevig... En daarna ging het maar door.. Echt enorm, zoveel maar gelukkig wel veel minder dik. Ik denk wel een de inhoud van een 3 kwart pot sudocreme...
Ja, dat kan echt wel door het overstappen komen. Wat ook nog wel eens kan helpen is om in elke fles 10 of zelfs 20 cc extra water toe te voegen.
Werkt hier idd ook. Duurt dan nog wel even voordat het eruit komt, maar meestal nog wel zelfde dag. En het is dan iets dunner, dus gaat wat makkelijker.
misschien kan je iets meer water in de flesdoen ? mijn kindjes hadden ook wel s last van hun ontlasting en kwamen er dan dikke bonken uit , sindsdien gaf ik steeds n beetje extra water in de fles of voeding erbij en was het voor t grootste deel opgelost Wat ik me kan herinneren was dat baby's die bv krijgen ook wel s n paar dagen niet poepen maar of dat voo fv babys ook zo is weet ik niet eigenlijk .
Ik weet niet of extra water bij thijs verstandig is.. Hij krijgt namelijk ook een klein schepje JPB erdoor omdat hij wat veel spuugt dus dan is dat effect weg
Nou daar wacht ik dus even mee, ik houd even in de gaten hoe het nu gaat, omdat hij gister dus wel weer, en veel, heeft gepoept.. Iedereen bedankt voor de tips!!
Zondag heeft hij dus voor het laatst gepoept, nu daarna dus nog niet weer. Heb voor vanmiddag een afspraak bij de huisarts..