Extra flesje water geven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stephaniev, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephaniev

16 dec 2012
    57
    0
    0
    NULL
    Almere
    Ons mannetje kreeg eerst omneo, maar we zijn over naar de standaard omdat ie steeds zon honger had. Dat gaat nu prima. Hij is van 7 flessen 120 cc naar 5 van 150 gegaan want hij slaapt sinds 2 nachten ook door. Ik merk alleen wel dat zijn plasluiers een stuk minder vol zitten. Dat is op zich wel logisch volgens mij omdat omneo veel lichter verteerbaar is en hij krijgt toch minder vocht.

Nu wil ik m over de hele dag verspreid af en toe een flesje water met 20 cc gaan geven, dat ie wel goed blijft plassen. Wat ik hier overal lees is dat ze 1000cc per dag mogen hebben. Ik zit nu op 5 x 150 , dus 750 cc. Dat moet toch geen probleem zijn?
    Of moet ik een grotere fles geven? Hij heeft geen honger, en groeit goed. Geboortegewicht was 3350 en 1,5 week geleden woog ie 5090 gram. Toen was ie bijna 8 weken. Ik ga volgende week weer opnieuw wegen.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Die liter heeft meer met het aantal schepjes voeding te maken = maximaal 30 van nr1.
    Je kunt ook in iedere fles 10 of 20cc extra water doen, dan geef je ook wat extra vocht. Al betwijfel ik of het wel nodig is? Zoveel minder geef je in totaal toch niet?

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je zit prima qua hoeveelheid voeding, dus extra water toevoegen is helemaal niet nodig.
    Bovendien heb je dan de kans dat het de plek gaat innemen van melk en je kindje heeft de melk nodig, water zonder iets erin niet nu.

4. raspberry

5 keer 150/5 is trouwens geen 750 cc, maar 5 keer 165 cc, (water+voeding), dus 825 cc wat hij binnenkrijgt.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou dan eerder 10 cc per fles extra geven, mits hij dan de fles goed leeg drinkt.

6. Stephaniev

16 dec 2012
    57
    0
    0
    NULL
    Almere
    @rozemarijke: ik had het verkeerd neergezet. Hij krijgt wel flesjes van 150. Als ik de poeder erin heb, leeg ik m weer na 150.
    Bij het cb zeiden ze dat ie flesjes van 150 mag... Nou vraag ik me eigenlijk ineens af of ze dat dan letterlijk bedoelen of dat ik het totaal met poeder moet geven??

Ik maakte me een beetje zorgen omdat ie eerst echt zware plasluiers had en nu zijn ze een stuk lichter.

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    In dat geval zou ik ze niet meer weggieten tot 150cc maar gewoon zo laten... Hoef je ook geen extra water toe te voegen!

8. raspberry

Nee, daarmee bedoelen ze de hoeveelheid water. Voeding komt daar bovenop.
    Bij 5090 gram mag hij 5,1x150 cc=765 cc melk.
    Dus wat je nu doet met melk eruit doen naar 150, is prima, maar als hij gemiddeld groeit met zo'n 100-200 gram per week, mag hij binnenkort ook echt de volle flessen al :)

Extra water toevoegen zou ik alleen doen als hij last heeft van verstopping, of niet verzadigd is en grotere flessen vraagt.

9. Stephaniev

16 dec 2012
    57
    0
    0
    NULL
    Almere
    Dan ga ik dat gewoon doen:)

10. raspberry

Die plasluiers wisselen nog wel eens. Maar dat is normaal, dat heeft elk mens: het ene moment hou je wat meer vocht vast dan het anderen, en soms zweet je eens wat meer uit en plas je dat er minder uit ;)
    Zolang hij verder gewoon een aantal plasluiers per dag heeft, hoef je je daar geen zorgen over te maken :)

Deel Deze Pagina