tot 3 x een licht streepje op een zwangerschapstest

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Pindakoek, Jun 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    3,502
    0
    36
    Almere
    Beste verloskundige,

Sinds een paar dagen ben ik over tijd en heb ik last van spierpijn/steekjes/menstruatie achtig gevoel in mijn onderbuik. Voordat mijn eigenlijke menstruatie zou beginnen had ik al een zw.test gedaan en deze gaf een heel licht vaag streepje, dit was op 9-6. Op 11-6 nogmaals een testje gedaan en weer dat lichte 2e streepje. Vannochtend nog een keer testje gedaan en deze geeft weer een 2e lichte streepje :( wat kan er aan de hand zijn als de streepjes niet donkerder worden? Kan ik er nu vanuit gaan dat ik zwanger ben?

Groetjes en alvast bedankt voor het antwoord!

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoihoi,

Positief is positief hoe licht of donker het streepje ook is. De kleur zegt niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap.
    Het blijft hartstikke spannend tot die eerste echo!
    Maak vast een afspraak dan kan je gaan aftellen!
    Imke

3. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    3,502
    0
    36
    Almere
    Bedankt voor de snelle reactie maar hoort het 2e streepje dan niet donkerder te kleuren? Anders stijgt mijn hcg toch niet? Ik heb er zelfs onenigheid over met de mensen hier op het forum..:(

4. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoihoi,

Geen ruzie maken hoor!
    Nee het streepje hoeft niet donkerder te worden. Niet alle testen zijn even gevoelig. het gaat om het kleuren niet om de donkerheid van de kleur

Imke

5. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    3,502
    0
    36
    Almere
    Nogmaals bedankt voor de snelle reactie ;)

Share This Page