Beentje tussen spijlen

Discussion in 'Veilig slapen' started by Meis28, Jun 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Vanmorgen werd mijn zoontje van 5 maanden huilend wakker (of misschien was hij al wakker ;)) en had zijn beentje tussen de spijlen van het ledikant. Iemand hier tips voor? Ik vond het best sneu.. Hij weet natuurlijk nog niet hoe hij dat beentje er weer uit moet krijgen

2. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    hier ook gehad, heel zielig. hier heb ik toen zo'n hoofdbeschermer gebruikt. voor het hoofdje is er stik gevaar, maar als je kindje rustig slaapt kun je het wel prima gebruiken als beenbeschermer.
    dat bind je vast aan de spijlen (ik heb hem zelf erdoorheen gevlochten zodat je extra stevigheid hebt) op de hoogte van de benen

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ja zon ding heb ik ook nog liggen, van ikea. Heb ik toen niet gebruikt omdat ik het onhandig vond ivm dekentjes etc instoppen onder matras. Maar nu gebruik ik geen dekentjes meer omdat hij het eigenlijk altijd onbewust van zich afschopt en het ook te warm is nu bij ons. Denk dat ik dat vandaag maar ga vastmaken aan de spijlen inderdaad! Ik heb dan wel zo 1 voor het hele bedje zegmaar, kan dat gevaar? Hij slaapt heel rustig alleen in de ochtend gaat hij vaak wel wat rollebollen

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Als je een slaapzak gebruikt gebeurt het niet zo snel.

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Klopt, alleen is het nu te warm bij ons voor zelfs een zomer slaapzak. Heb die van de hema maar is nog vrij dik, zelfs met blote beentjes merk ik dat hij het daar best warm in heeft. Ik doe hem nu in een dun tshirtje met een dun pyjama broekje en verder niets (woon in t buitenland). Zou zo´n ledikant beschermer onveilig zijn?

6. Audrey1980

Apr 10, 2009
    70
    0
    0
    Mijn zoontje deed het ook. Ik heb een grote badhanddoek opgerold en tegen de zijkant aangelegd. Op het kdv hadden ze inderdaad zo'n hoofdbeschermer. Werkte beide prima. Nu is het probleem opgelost, want zijn beentjes zijn te dik geworden hahaha

7. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

Mar 5, 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Beste Meis28,

Het heeft de voorkeur om een dunne slaapzak te gebruiken, er zijn hele dunne slaapzakjes te koop, waar het kindje dan in alleen een rompertje in zou kunnen.

Als dat echt te warm is, zou ik in plaats van een hoofdbeschermer, adviseren om een dunne (lucht doorlatende) lap stof ter hoogte van de beentjes strak door de spijlen te vlechten.

Het risico van de hoofdbeschermer is dat je zoontje er met zijn gezichtje tegenaan kan komen te liggen en dat dan de ademhaling belemmerd wordt. Nu slaapt hij misschien heel rustig, maar hij kan beweeglijker worden.

Groet, Angela
    VeiligheidNL

Share This Page