Extra hartslag, iemand ervaring ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Woefje85, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Sinds ik ben begonnen met sporten heb ik erg veel klachten rond mijn hart gekregen.
    Hierdoor ben ik doorgestuurd naar een cardioloog en daar heb ik te horen gekregen dat ik extra hartslagen heb. Er zijn zat mensen die dit ook hebben, maar geen last van hebben. Omdat ik er dus blijkbaar wel last van heb, slik ik sinds vandaag een medicatie, krijg ik een 24-uurs kastje en hartecho om te kijken waar het vandaan komt.

Zijn hier mensen die er ervaring mee hebben en wat was jullie ervaring/behandelplan ?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Bedoel je een verhoogde hartslag ipv extra hartslag?

Hier ook last van. Hartecho gehad en metingen
    Hartslag in rust 125 terwijl dat 60-80 hoort te zijn

Cardioloog maakte het vaker mee. Kan oa aan snelle schildklier en bloedarmoede liggen, maar ook aan de zwangerschap zelf.

Volgens hem moest ik gewoon erg rustig aan doen omdat mijn hartslag zonder rust >125 komt.

Na de bevalling zal het bij mij waarschijnlijk over zijn volgens hem

3. SeaShell

Domme ik :) ik dacht dat dit het onderdeel "zwangerschap" was ipv de lounge :)

Maar prikken ze ook op je ijzer en schildklier? Daar kan het ook aan liggen, en ook door je bloeddruk/slechte conditie

4. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Het is toch echt extra hartslagen. Bloed is geprikt en bloeddruk is normaal. Was eerder te hoog!

5. SeaShell

Maar wat zijn extra hartslagen dan? Je kan toch niet meer dan 1 hartslag hebben of zie ik dat verkeerd? Bedoeld hij echt niet een verhoogde hartslag/hartkloppingen?

Hoe hoog was je hartslag?

Hopelijk komt er niks verontrustends uit de onderzoeken meid :(

6. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Weet je ook wat voor extra hartslagen ? Pac of pvc? Of iets anders?

Welke medicatie heb je gekregen en wat zijn je klachten?

7. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Pvc is het: prematuur ventriculair complexen (extra slagen uit hartkamer).

8. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Medicatie: metoprololsuccinaat Sandoz 1x per dag.

Klachten: Benauwd, gevoel dat mn hart ophol sloeg/slaat..

9. Indiaan

Indiaan Niet meer actief

Yep, ook ervaring met extra slagen. Kwam naar boven met een fittest, had er eigenlijk geen last van. Op aanraden van huisarts toch maar naar cardioloog, hartkastje, fietstest, mri, de hele rataplan.
    Cardioloog wist niet of het kwaad kon, dus voor de zekerheid bètablokkers gekregen. Op mijn vraag of het slikken van bètablokkers op lange termijn geen kwaad kon, moest ze het antwoord schuldig blijven. Is gewoon nog niet bekend.
    Ik heb de bètablokkers een jaartje gebruikt, met gemengde gevoelens. Toen ik zwanger wou worden ben ik ermee gestopt, nooit weer mee begonnen. Nog steeds extra slagen, maar voel me prima.
    Ik denk dat de afweging die je moet maken is of je je ongerust maakt of niet. Maak je je zorgen, neem dan de bètablokkers. Mijn ervaring is dat je hart er inderdaad rustiger van wordt. Zelf heb ik er vertrouwen in dat mijn hart met extra slagen gewoon goed functioneert en wil ik geen stress hebben of me zorgen maken. Is immers ook slecht voor de gezondheid...:)

Succes met de onderzoeken en maak je niet te druk: veel mensen hebben extra slagen, de meesten weten het niet eens. Je hebt gewoon een bijzonder hart!

10. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Zoals je zelf al beschrijft is een pvc een premature slag. Het is dus geen extra slag. Mits het geen geinterpoleerde pvc is.

Ieder mens heeft wel eens last van extrasystole . Heb je het frequent? De arts heeft je een betablokker voorgeschreven.
    Heb je al lang klachten? En is je bloed ook gecontroleerd?

11. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik heb geen idee of ik er al heel lang last van heb. Sinds ik weer ben gaan sporten is het aan het licht gekomen. Ook moet ik vertellen (zoals jullie misschien hebben gelezen) dat ik sinds mei aan het afvallen, misschien dat t nog mee speelt.
    Mijn bloed is gecontroleerd en was goed. Mijn HA wou me eerst ook niet doorsturen, maar omdat ik aandrong dus wel gegaan. Uit de fietstest kwam ook duidelijk pvc naar voren bij een gewoon hartfilmpje is het vrij rustig.
    Ik vind het allemaal best eng.. En doordat ik me zo druk maakt heb ik het idee dat ik nog benauwder ben.
    Betablokker, geen idee wat het betekend... Zal het eens googlen!

12. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Een pvc kan als je bloed goed is geen kwaad. Zoals eerder aangegeven heeft ieder mens pac's en pvc's

Een betablokker kan hierbij helpen. Hou hierbij wel goed je bloeddruk en hartslag in de gaten . Je bloeddruk kan dalen net als je hartslag

13. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    #13 Woefje85, 20 okt 2012
    Laatst bewerkt: 20 okt 2012
    Mijn hartslag is al wat trager dam normaal.. Daarom is de cardioloog voorzichtig. Wat ook alleen maar goed is!
    Mijn bloeddruk was altijd te hoog, dus dat moet geen probleem zijn.

Bedankt zeg voor je duidelijkheid! Ik weet al veel meer.. Hoezo weet jij dit allemaal ? ;)

Deel Deze Pagina