rekening bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door miffy11, 17 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik heb een brief gekregen van het ziekenhuis, of ik even 350 euro wil betalen vanwege de bevalling.

ik heb altijd begrepen dat een zhbevalling met medische indicatie gewoon vergoed word.
    er staat op de achterkant iets over een dcb-code, dat dit bij ons van toepassing is omdat Fenne en ik allebei gezond zijn.

hoe zit het nou? ik had een medische indicatie, heel de zwangerschap bij de gyn gezeten en moet ik nu 350 euro betalen omdat wij gezond zijn? of moet ik deze rekening doorsturen naar mijn verzekering? snap er helemaal niks van.

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik zou als ik jou was je verzekering even bellen en navraag doen..
    Wij zijn zonder medische indicatie naar het ZH gegaan en alsnog Met medische indicatie bevallen.. Heb (nog) geen rekening gezien.. Maar L. was ook verre van gezond na de geboorte...

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    bij welke verzekeraar zit je trouwens?

4. miffy11

miffy11 Niet meer actief

bij vgz.

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik zou inderdaad even bellen of je zorgverzekering nakijken of alles helemaal vergoed wordt.
    Wij zijn ook zonder medische indicatie begonnen en dat werd gaandeweg met medische indicatie. Na de bevalling had Aaron een laag suikergehalte en ik kreeg 's nachts koorts, maar verder alles prima en heb nooit een rekening ontvangen.
    Hopelijk valt het mee!

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je hoort het hier weleens vaker, het hoort niet te gebeuren, maar af en toe gaat het mis. Dus even contact opnemen met VGZ inderdaad..

7. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    gewoon opsturen, pas bellen als je bericht krijgt als hij eventueel niet vergoed wordt. Als je gaat vragen, dan kunnen ze moeilijk gaan doen.

8. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Hier ook een kern gezonde moeder en een kern gezond kindje maar omdat kindje het nog heerlijk vond daar binnen. Moest ze gehaald worden, medische indicatie dus.

Ook ik zit bij het VGZ en ook ik kreeg de factuur ;), zonder te bellen heb ik de factuur doorgestuurd naar VGZ deze hebben hem zonder problemen betaald aan het ziekenhuis.

Ik zou hem dus gewoon opsturen (wel even een koppie maken voor je eigen admin. voor het geval dat er iets mis gaat oid) en waarschijnlijk krijg je hem dan ook gewoon vergoed.

Mochten ze toch moeilijk doen dan moet je even bij je verloskundige of het ziekenhuis een bewijsje opvragen dat je wel degelijk onder medische indicatie bent bevallen.

succes en groetjes

9. Skye

Skye Niet meer actief

Ja, je moet het gewoon vergoed krijgen hoor!! Gewoon opsturen naar je verzekering

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Het kan zijn dat ze in het betreffende ziekenhuis afgesproken hebben met VGZ dat ze de rekening eerst naar de client sturen ipv gelijk naar de verzekeraar.
    Maar gewoon even bellen, want misschien moet je het wel eerst betalen voordat je het terugkrijgt.

11. mamaweentje

mamaweentje Actief lid

9 jul 2009
    213
    0
    0
    thuiszorg medewerker
    limburg,landgraaf
    wij kregen ook een rekening na de bevalling van maar liefst 1350 euro!!
    meteen contact opgenomen, bleek dat de verzekering nog geen polisnummer had doorgegeven van Milan aan het ziekenhuis.
    hebben natuurlijk niks hoeven betalen, zou je verzekering eens bellen mischien ligt het daar wel aan en hoef je voor de rest niks meer te doen

12. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    een DCB-nota is een Diagnose Combinatie Behandeling.. Dus die is niet van je bevalling lijkt mij, want die kregen wij na een sperma onderzoek een een HSG. Is er iets anders onderzocht bij jou, of de baby buiten de bevalling om?

13. EmyD

EmyD Niet meer actief

Wij kregen ook een rekening van het ziekenhuis ook voor ongeveer 350 euro. Ik moest een nachtje in het ziekenhuis blijven na de bevalling en onze dochter dus ook. De rekening was van onze dochter omdat ze daar nog geen polisnummer van hadden. Doorgestuurd naar de verzekering en zij hebben de rekening gewoon betaald.

14. nachtbloempje

nachtbloempje Actief lid

30 jan 2010
    113
    0
    0
    Ik heb nog steeds geen rekening gehad van mijn bevalling, ben bijna een jaar geleden bevallen ;)

15. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Wij kregen idd ook een rekening toegestuurd van zo'n 1300 euro....
    Mijn dochter was een flinke meid (4620gr) en moest dus getest worden op suiker... doordat er 3 keer een laborante en 1 keer een kinderarts moesten (+ nachtje slapen) komen kregen we deze rekening....
    Dus waarschijnlijk is het iets geweest voor je kindje!!!
    Alles wat voor jou was is wel al gedecleert....

1 puntje bij mij was dat mijn naam op de factuur stond en mijn dochter bij mijn man in de verzekering zat!!! Deden ze even moeilijk over.......

16. miffy11

miffy11 Niet meer actief

denk dat dat hier ook het geval is. hij gaat op de post, en dan wachten we wel af..

Deel Deze Pagina