extra huiddplooi?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door girly84, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girly84

girly84 Lid

6 jul 2012
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,

Bij mij zitten heup afwijkingen in de familie.
    Wij zijn dinsdag naar het zkh geweest voor een echo voor de heupjes van mijn zoon. Als het zeker was dat het niet goed was moesten we door voor foto's maar dit was niet het geval.
    Bij het cb zeiden ze dat er zo aan de buitenkant niks was te zien. Vanmorgen fysio gehad voor zijn voorkeurshouden en afgeplat hoofdje deze vrouw zei dat hij een extra huidplooi had aan zijn bovenbeen.
    Wat als de echo goed is moet ik dan toch om foto's van zijn heupjes vragen??

2. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    hoi,

als het zh zegt dat het goed is is het wel oke denk ik.
    Hier 2x voorgehad.
    Nr1 en nr3 hun beentjes zijn niet even lang en ook dat testje van rekken/strekken oid was niet goed.
    Alletwee enkel een echo gehad en was oke.
    Overigens hebben ze ook een extra huidplooi, maar na de echo zeiden ze dat dat maar een cosmetisch "probleempje" was.
    Nichtje heeft trouwens wel in zo'n corset moeten liggen voor de heupjes, dus ook een beetje in de familie

3. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een uitplooi zegt niet zoveel, geven ze hier bij het cb aan. Het zusje van mijn man heeft in een spreidbroek gezeten dus ze houden mijn zoontje ook extra in de gaten. Hij heeft 1 plooi meer maar zij gaven aan dat hier verder niks mee moet omdat de rest goed was. En als je al in het zh huis bent geweest voor een echo zal t vast goed zijn!

Maar als je je toch zorgen maakt.. altijd overleggen..

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Huidplooi kan een signaal zijn, maar hoeft niks te betekenen. Ik had er zelf ook eentje, en is ook zo verdwenen met het groeien..

Als het CB niks opvalt en de echo ook, dan lijkt het me geen probleem. Alleen als je niet rustig kunt zitten zonder zekerheid, kun je misschien nog even bellen met je ziekenhuis om te vragen hoe betrouwbaar hun echo is'?

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.575
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Een extra huidplooi zegt weinig omdat veel kinderen dit hebben.Als het je geruststeld zou je over een aantal weken nogeens een foto kunnen laten maken.Anders blijft het toch in je achterhoofd zitten en heb je ieder geval alles uitgesloten.

6. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft een extra bilplooi, maar niks mee aan het handje :) ik zou gewoon op de foto's vertrouwen...

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier heeft zoontje ook een extra huidplooi en liep ook nog eens met 1 voet naar buiten. Foto van heupen gemaakt en was niks aan de hand gelukkig. Alles zag er goed en normaal uit.

8. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    hier ook twee weken gelee voor echo geweest wegens extra plooi en haar ene beentje is korter.. echo's waren goed.. toch heb ik wel een verwijzing gekregen voor de kinderorthopeed om te kijken of het feit dat haar ene been korter is dan de ander een probleem voor haar ontwikkeling kan gaan worden.. helaas is de wachtlijst van de kinder orthopeed meer dan twee maanden dus nu moeten we wachten tot 14 augustus om te kijken wat de orthopeed zegt..
    als je blijft twijfelen gewoon om nog een echo vragen..

9. girly84

girly84 Lid

6 jul 2012
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Echo was goed. Heb het wel verteld van die extra huidplooi. Werd mij verteld dat een echo erg betrouwbaar is en alles ook goed was en verder geen zorgen hoeven te maken.

Deel Deze Pagina