Extra hulp na de kraamzorg

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door RescueMom, 19 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happygolucky

    Happygolucky Bekend lid

    10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    Ik was afhankelijk van mantelzorg dus had graag extra hulp gehad om de mantelzorgers te ontlasten. Maar, ik zou er niet zeg 15 EU p uur voor betalen. Zou wel bijdrage willen leveren maar dan zou de gemeente de rest moeten aanvullen bv
     
  2. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mij lijkt het achteraf heel prettig. Ik heb 4 kindjes onder de 3 dus soms een handje tekort. Helemaal als je net bevallen bent.

    Ik zou eens schakelen met verloskundigen in wijken met wat duurdere koopwoningen/ hoger gemiddelde besteding.

    Overigens heb ik nu als mijn man er ' s avonds niet is een afroep poule van meiden die tegen betaling even helpen met het eten-badderen-naar bed moment. Geen van mijn kindjes kan dat nog zelfstandig. Ik betaal er graag voor en ervaar het als prettig en het loopt vooral voor de kindjes heel soepel zoals met papa erbij zou zijn.
     
  3. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ik had (wegens hysterie over laat ontdekte zwangerschap, alleenstaand en chronisch ziek zijn) Stevig Ouderschap over de vloer. Die wilde dat soort dingen voor mij regelen.

    Uiteindelijk was het niet nodig, maar als er extra hulp nodig was geweest, had zij het geregeld.
     
  4. Samengeluk

    Samengeluk Actief lid

    29 feb 2016
    119
    84
    28
    Wel een goed initiatief, maar lastig te realiseren denk ik.
    Ik ben kraamverzorgende en soms ga je na 8 a 10 dagen weg wetende dat het gezin extra hulp zou kunnen gebruiken. Vaak is dat mantelzorg.

    Eerder werd gezegd dat het vaak de gezinnen zijn met een lager inkomen die zulke hulp goed kunnen gebruiken. Hier kan ik mij niet in vinden, het is eerder andersom.

    Wat ik wel als tip kan geven voor als je hier echt iets mee wilt gaan doen, gebruik het woord kraamhulp niet. Kraamzorg, kraamtijd en kraamverzorgende :thumup:
     
  5. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Ik denk dat je dan toch zeker wel € 30 per uur zou moeten vragen om dat rendabel te maken voor jezelf en dat is een bedrag dat maar weinig mensen ervoor over hebben denk ik...
     
  6. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik zou vooral de eerste weken hulp willen in de dag dagelijkse dingen. Weer ritme vinden in koken, boodschappen, poetsen, wassen en tijd voor jezelf.
     
  7. K00

    K00 Niet meer actief

    Maar 30 euro per uur zou ik niet doen..
    Ik betaal mijn poets 2.5 uur 30 euro. Die zou ik die week ook 1 of 2 keer extra kunnen laten komen voor klusjes
     
  8. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Sorry had in een verkeer topic gereageerd! Oepsie
     

Deel Deze Pagina