Ik will vanmiddag graag met rayn met de trein naar opa en oma gaan . Kan alleen nergens vinden of je voor kindje in de buggy een extra kaartje moet kopen ? weet iemand hoe dat zit ? kon alleen vind dat een railrunner kaartje vanaf 4 jaar en verder niets .............
Je kind reist (op deze leeftijd) inderdaad gratis. Wat betreft de buggy: klap hem in en leg hem zo neer dat een ander z'n nek er niet over breekt (Onder de bank, op het bagagerek of in een klein hoekje waar hij niet om kan vallen.) Dan is het prima. Mocht het erg druk zijn in de trein, dan kan het wel zijn dat je je kindje even op schoot moet nemen zodat een ander kan zitten.
Is gratis zoals al gezegd en is het vervelend om je kind uit de buggy te halen dan kun je ook bij de in- en uitgang gaan zitten vaak waar stoeltjes zijn bevestigd en genoeg ruimte is om je kindje in de buggy te laten.
Ik heb nog even op de site van de NS gezocht: kinderwagen meenemen Een kinderwagen mag kosteloos worden vervoerd. Wanneer uw kinderwagen de doorstroom belemmert of gevaarlijke situaties veroorzaakt bij het in- of uitstappen, mag de conducteur u de toegang tot de trein weigeren.
zou toch ook fijn zijn dat de treinen meer kind/kinderwagen/buggy vriendelijker werd hoor. Maar goed dat is offtopic
Pasgeleden met Joey een treinritje gemaakt. Hij kon gratis mee, hebben samen bij de uitgang gezeten. Kon hij de coupé niet op stelten zetten met zijn ooooeehhhh's en aaaaah's (die in zn enthousiastme erg vaak en hard klinken). Hij vond het geweldig!
Paar jaar terug moest ik ook nog met de trein reizen en dat deed ik altijd met een grote buggy , maar je hoeft er niets voor te betalen hoor. Alleen als de kinderen ouder zijn dan 3 jaar of 4 jaar geloof ik dan moet je een railrunner kaartje kopen mja die was geloof ik ook maar een eurootje (standaard vaste prijs)
Railrunner kost 2,50 en dat is van 4 tot (ik meen) 12. Een railrunner-kaartje is hetzelfde waard als het treinkaartje van de begeleidende volwassene. (Dus als die 1e klas reist, reist het kind ook 1e klas, zonder dat je extra betaalt.) Je mag per volwassene drie kinderen met railrunner meenemen.