Zonet zag ik dat onze hond een teek had. In de tijd dat ik het tangetje ging halen om te teek weg te doen is de teek dus verdwenen.... Dus ik wil nu heel graag weten hoe lang een teek binnen kan leven. nog om te melden: hij is behandeld met bravecto (hier hoef ik geen discussie over want ik weet dat dit ook controversieel is voor sommigen) ik hoop dat de bravecto ervoor gezorgd heeft dat de teek ergens dood is neergevallen maar helemaal zeker ben ik hier niet van... Dus: zou de teek ergens dood zijn? En zo nee hoelang kan ze overleven in huis?
Het kan zomaar zijn dat die er vanaf is gevallen en ik heb echt geen idee hoe lang ze binnen kunnen overleven. Onze hond had pas een teek en toen ik hem eruit haalde was die ook hartstikke dood en uitgedroogd. We gebruiken ook een preventief middel waardoor ze binnen 48 uur doodgaan.
Iedere volgezogen vrouwtjesteek zal na een paar dagen tot een paar weken eitjes gaan leggen. Gelukkig kunnen de Nederlandse teken niet tegen droogte. Een teek die in een gemiddeld huis terecht kom zal na een dag of 5 sterven omdat de lucht te droog is. Bron; https://www.rivm.nl › tekenweetjes
Als je met bravecto hebt behandeld heeft de teek waarschijnlijk de hond gebeten en is daardoor er dood vanaf gevallen.