Bij onze dochter moesten wij een nachtje in het zk blijven en aangezien ze met de vacuum is geboren mocht niemand haar vasthouden. Opzich vondt ik het wel fijn dat iedereen in het zk langskwam zo gingen ze ook weer optijd naar huis... Nu met de tweede wil ik graag dat mijn vriend na een aantal uurtjes mijn dochter gaat halen en eerst even kennismaken met ons viertjes! Als ik gelijk naar huis zou mogen komen de ouders-schoonouders daar maar even langs natuurlijk maar ik vindt het belangrijk dat wij met ons viertjes even kunnen wennen aa de situatie? Hoe hebben jullie dit gedaan? Trouwens dat broers en zussen enz...snel even komen kijken is natuurlijk normaal he
Ik heb ook een nachtje in het ziekenhuis gelegen. En toen kwamen mijn ouders en schoonouders mijn broers en zus. Dus het was best druk, maar ze waren maar eventjes geweest omdat ik helemaal op was. Ik heb namelijk een hele zware bevalling gehad. De volgende dag toen ik naar huis mocht waren er s,avonds een aantal mensen geweest, alleen niemand mocht onze dochter nog vasthouden van de kinderarts omdat ze flink ziek was.
toen mitchell geboren is, hebben we eerst met zijn 2en gezeten en na anderhalf uur heeft mijn man onze dochter van school gehaald die heeft toen kunnen kijken enzo en pas anderhalf uur daarna zijn mijn schoonouders pas gekomen we wilden eerst als gezin samen zijn en genieten voordat alle visite zouden komen en de dagen in het zh hebben we ook maar een paar mensen laten komen eenmaal thuis is de rest van de kraamvisite geweest lekker in je eigen bedje en omgeving, koffie en beschuit erbij
Ik zat te denken dat ik het zo zou doen.. Mijn vriend zou gewoon bij mij moeten blijven.Maar we zouden eerst mijn zwager en schoonzusje bellen.Daar gaat mijn dochter heen! We vertellen eerst zelf aan onze dochter dat ze een grote zus is geworden en dat ze mag komen samen met zwager en schoonzusje.Mijn vriend zal in het ziekenhuis hun opwachten en onze dochter van hun overnemen.En dan wil ik wel even graag een moment voor ons gezinnetje samen.Misschien een kwartiertje want ik denk dat ze het dan ook wel weer gezien heeft Dan kunnen mijn zwager en schoonzusje en de rest van de familie komen. maar goed mochten mijn zwager en schoonzusje om een 1 of andere reden niet kunnen oppassen dan tref ik de regeling met ieder ander die dan oppast.
Wij wilden ook graag even wennen met zijn drietjes. Helaas ging het anders dan gedacht en moest ik met Renske in het zh blijven na een rotbevalling en een retentieblaas. Mijn ouders hebben Renske voor het eerst in het zh gezien toen ze 3 dagen was, mijn schoonmoeder kwam langs op de dag dat ik ontslagen was uit het ziekenhuis. Dat laatste was niet zo'n succes omdat ik echt nog supergammel was en erg moest wennen om alles zelf te doen (ik kwam pas in de namiddag thuis en de kraamzorg is toen maar een paar uurtjes geweest). Ik vond het wel fijn om de eerste dagen niet meteen veel aanloop te hebben, wij hebben het bezoek echt gedoseerd en krijgen nogsteeds kraamvisite nu
Bij ons kwam mn schoonmoeder en haar vriend en tante van mn man.. De volgende dag mijn ouders.. Niemand mocht hem vasthouden, wijzelf ook niet omdat hij aan de beademing en slangetjes lag.. Na 2 dagen mochten wij hem zelf vasthouden.. na een week mocht hij mee naar huis en hebben toen alles heel rustig opgebouwd.. ik kreeg maar 3 dagen kraamhulp.. Bij een evt. volgende doen we het weer zo als we wel direct naar huis mogen.. lekker rustig met zn 4tjes..
Ik heb ook een vrij zware bevalling gehad en heb samen met mijn zoontje 3 dagen in het ziekenhuis gelegen ivm infectiegevaar. Dezelfde dag en de dagen erna bezoek van zowel mijn man zijn kant als mijn eigen familie. Vond het hartstikke fijn ondanks dat ik er niet uitzag en erg moe was. Dus ik zou het bij een 2e ook weer zo willen..
Over een tweede kan ik nog niets zeggen, maar bij gijs'geboorte waren mn ouders vrij kort nadat ik van OK kwam ook al in t ziekenhuis.. Ik heb ze zelf gebeld dat ik een ks kreeg, ze vroegen of ze mochten komen, nog vooraf.. maar dat gingen ze niet halen.. Ik had natuurlijk ook kunnen zeggen "kom morgen maar" maar eigenlijk ben je op zo'n moment zo labiel ( euhm.. ik iig wel) dat t je niets kan schelen en dan voelt mn moeder ook wel weer heel veilig/geborgen.. als ze er is.. Ze zijn misschien maar een kwartier geweest ( slecht tijdsbesef op dat moment hoor) en de volgende dag smiddags weer geweest.. Dat de hele schoonfamilie ( ok.. met zn 5en ) en mn man in 1 keer kwamen vond ik wat minder.. Dat Gijs van arm tot arm ging vond ik een ramp.. maar ik lag daar half voor pampus.. Net van de morfinepomp en voelde me echt ziek.. Ik kon niet eens zeggen dat ik graag wilde dat ze gingen, maar gelukkig zag mn man dat t genoeg was geweest.. De verpleegkundige die kort daarna binnenkwam zag dat ook en ze zijn toen ook weg gegaan.. Gelukkig waren ze heel soepel wat betreft de bezoektijden en wanneer mn man even kwam.. Die was donderdagochtend om 8 uur er al... Die heeft mij grotendeels geholpen bij douchen, dat vond ik wel zo fijn..( niet dat de vpk niet goed is hoor...) Die momenten met zn drieën vond ik wel zo fijn...Maar ook samen met mn hummeltje.. We hadden 3 nachten de kamer voor ons 2.. heerlijk!!
Toen Noof was geboren, waren we rond 13.30 weer thuis, hebben we nog ff met zn 3en genoten, en rond 15.00 heeft mn vriend mn zoon bij mn moeder opgehaald. S avonds zijn de ouders/schoonouders pas langs geweest. Dit hebben we gewoon vooraf aangegeven (gelukkig hadden mn schoonouders ook een diploma uitreikind 1,5 uur rijden hier vandaan tot 17.00.. anders stonden die vast wel om 14.00 voor de deur) Ik vond het wel lekker zo, maar toch vond ik het ook wel jammer, dat ik mn ouders pas savonds zag (De situatie was toen ook wel een beetje vreemd, dus daar kwam het ook door..)
Ik doe helemaal niets anders... mensen komen als wij er aan toe zijn... dit geldt voor iedereen (dus ook ouders en schoonouders)
bij mijn dochter zat schoonfamilie te wachten in het ziekenhuis en was me schoonmoeder bij de bevalling nu wil ik over anderhalve week(wordt ingeleid) alleen zijn met 2en tijdens de bevalling als onze zoon is geboren eerst even met z'n 3en en vlak voor dat we naar huis gaan wil ik dat manlief me dochter ophaalt en dat we vanuit het ziekenhuis met z'n 4en naar huis gaan en daar nog even een uurtje of wat met z'n 4en zijn,daarna mag er pas bezoek komen ook mogen allen mijn ouders en schoonouders de kleine vast houden de rest komt een paar dagen later wel mijn dochter ging namelijk van hand tot hand en wat resulteerde dat ik een overgeprikkeld kind had en dit niet nog een keer wil weet nu al dat mijn jongste schoonzusjes dit niet gaan pikken maar jammer dan ik heb dit ook heel goed besproken met manlief en hij moet het maar zeggen en ingrijpen als ze niet luisteren, want dan is het gauw afgelopen en kan iedereen vertrekken
onze oudste is donderdag 1 oktober om 9 uur opgehaald door zijn opa, om 10 voor 12 is hendrik geboren en om 15.00 ongeveer is jelle weer even thuisgekomen met opa en oma en later op die dag weer mee genomen en is 1 nachtje bij opa en oma wezen slapen zodat ook wij even er aan konden wennen dat wij een kleine gekregen hadden. de volgende avond is jelle weer thuisgekomen en konden wij rustig met ons viertjes zijn
Hebben wij ook gedaan hoor. Justin is opgehaald door mijn zusje en zij heeft hem gebracht toen wij dat wouden dat hij lindie kon zien. Mijn zusje is toen beneden gebleven omdat ze wist dat ik het belangrijk vond om fftjes met zijn 4tjes te zijn, alleen. Zonder schoonouders of ouders erom heen. Die horen er op dat moment gewoon niet bij. Later wel, maar dan op dat moment niet natuurlijk. Pas toen wij het er naar hadden mocht ook zij natuurlijk komen kijken en de volgende morgen is de rest gekomen. Lekker op onze eigen manier gedaan en niemand heeft commentaar gegeven. En mochten we dat hebben gekregen jammer dan voor hun. Succes
Jeetje dus er denken meer zoals mij....bedankt voor jullie reacties!! Wij gaan ook eerst even bijkomen met ons drietjes en dan naderhand dat ze onze dochter brengen of vriend gaat haar halen en de rest zien we wel... Ik vindt dat moment ook zo belangrijk, nu is het nog belangrijker denk ik!!
alyssa gaat in principe naar mn schoonouders als ik ga bevallen. als alles achter de rug is en ik gedoucht heb mogen ze alyssa komen brengen of mn man gaat haar daar ophalen. later bellen we mn schoonouders dat ze mogen komen. mijn ouders moeten 3kwartier rijden dus die zullen wat later komen. liefs doris
wij brengen noa denk ik ook bij mijn schoonouders als ik moet bevallen...als ik bevallen ben dan eerst even met zijn 3tjes genieten dan gaat mijn vriend noa ophalen dan laten we haar kennis maken met dr zusje en na 1 of 2 uurtjes mogen onze ouders/schoonouders komen kijken..ik moet nog nadenken of ik schoonzussen/zwager/broer/zus dezelfde dag ook laat komen of de volgende dag...vorige keer was dat namelijk erg druk en had ik een hele zware bevalling gehad en kreeg ik het spaansbenauwd van al dat bezoek..denk dat ik het laat afhangen van hoe ik me voel...
@Linda ja idd.....maar eens kijken hoe het gaat!! Mijn buurvrouw naast mij kreeg sàvonds de hele familie tegelijk op bezoek! Heb me daar heel erg aan geïrriteerd deze keer gebeurt me dat dus niet meer!!! Maar denk wel dat naaste familie gelijk komt kijken naar een paar uurtjes!! Ligt ook weer aan de tijd dat je bevalt, bij dochter is ze om 9:53 geboren en toen was iedereen werken dus kwamen de meeste pas s`avonds!!
tsja noa was op zondag geboren om 7.36...weet niet meer precies maar 14:00 geloof ik stond het vol aan mijn bed terwijl het eigenlijk rustuur was...heb wat boze zusterblikken gezien toen nee dit keer gaan we het anders aanpakken...zowiezo niet iedereen tegelijk en waarschijnlijk naaste familie verdeelt over 2 dagen maar ja dat zien we tegen die tijd wel..
Ik heb helemaal niet wat de meeste van jullie hebben. Mijn man (DUH) moeder en zusje zullen bij de bevalling zijn en als ons kleine prinsesje er eenmaal is mag iedereen langskomen (niet tegelijkertijd) maar ons kennende willen wij dan helemaal geen rust in tegendeel zelfs.....
@AuraMaar jij hebt dan ook geen andere kindjes die moeten wennen? @Linda...dat er feest is em dat de mensen komen kijken vindt ik wel normaal maar wil gewoon even rust en eerst is onze dochter aan de beurt...