Hallo allemaal! Nu het steeds dichterbij komt, ben ik veel met de kraamtijd bezig... Hoe hebben jullie dat gedaan? lieten jullie de baby slapen boven terwijl je zelf ook wel eens beneden was? Zo zie ik het nml wanneer ik zelf mobiel genoeg ben om beneden te zitten dat als de baby moet/gaat slapen, boven in het wiegje ligt... Nu zegt mijn schoonzus die ook zwanger is dat je 24 uur per dag samen moet zijn, en dus de baby beneden in de wagen/box etc. moet laten slapen... hoe hebben jullie dit gedaan??
Mijn dochter heeft vanaf dag 1 in haar eigen bedje op haar eigen kamer geslapen. Nooit in de box, in de wagen of in mijn armen.
Mijn zoontje heeft de kraamweek in zijn wiegje beneden geslapen omdat ik door flink bloedverlies bij de bevalling niet (makkelijk) de trap op en af kon. Zo kon ik hem ten minste toch goed leren kennen. Daarna hebben we geprobeerd hem zoveel mogelijk in zijn eigen kamertje te laten slapen, maar aangezien hij zelf gewoon heeeeel veel behoefte had om bij ons te zijn is dat niet erg gelukt. Ik denk dat je er niet zozeer plannen voor moet maken, maar gewoon moet kijken naar wat jouw gevoel zegt en hoe jouw kindje is.
Denk dat het heel erg aan de situatie, je kindje en jezelf ligt. Gewoon dan bepalen wat het prettigst is. Dus lekker zelf weten
Mijn dochter sliep de eerste tijd heel lekker beneden in de wandelwagenbak. Toen dat niet meer ging heb ik haar boven neeregelegd. Even wennen voor haar én voor ons, maar het ging uiteindelijk goed! Dus idd zelf weten!
Je moet niets. Gewoon doen waar jullie je lekker bij voelen. Hier sliep ze vaak 's ochtends na 1e voeding in haar bedje (ging ik eerst douchen) en de rest vd dag meestal in de box of op de arm. (of in de wandelwagen als we gingen wandelen of als ze sliep als ik terugkwam vh wandelen)
Mijn dochter heeft de eerste week bij ons op de kamer geslapen, maar ik deed geen oog dicht, lag constant naar haar te luisteren! Dus na een week lekker in haar eigen bed gelegd, overdag ook altijd in haar eigen bedje. Scheelt mss dat we hier alles gelijkvloers hebben.. Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt!
Mijn dochter heeft de eerste 2 weken beneden geslapen, in de wagenbak die in de box stond. Ik vond het fijn om haar veel om mij heen te hebben. 's Nachts sliep ze bij ons de slaapkamer. Op een gegeven moment vond ik het fijn om haar 's avonds boven te leggen, volgens mij was dat na 2 weken. Dat zijn we toen gaan doen (wilde namelijk wel weer eens gewoon een filmpje kijken zonder dat het geluid zacht moest staan). Uiteindelijk heeft ze tot 7 weken bij ons geslapen. Daarna in haar bedje in haar eigen kamertje. Ik heb dus gewoon gedaan wat ik fijn vond voelen. Wel vond ik het meteen belangrijk dat ze zelf in slaap kon komen, dus wakker wegleggen.
Mijn dochtertje heeft de eerste weken vaak in de kinderwagen beneden geslapen. Ze vond het boven veel te stil, ze wilde wat geluiden horen. Na een tijdje sliep ze slechter beneden en heb ik haar boven gelegd. Zoonlief heeft ook regelmatig in de kinderwagen geslapen, maar ook vaak bij mij op de arm. Ze hebben allebei 4 maanden in de wieg bij ons op de kamer geslapen. Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen.
Waar ik was, was Louise, ik mocht door een ks niet veel traplopen en daar had ik ook helemaal geen zin in Louise sliep dus gewoon in de box, kinderwagen of in mijn armen. Heerlijk, lekker dichtbij me en snachts in het wiegje naast mij. Na 4 weken is ze voor de nacht naar haar ledikantje overgegaan. en geleidelijk aan steeds meer slaapjes overdag in haar ledikantje. Ik vond het heerlijk zo maar dat is dus erg persoonlijk.
Gewoon je gevoel volgen, dat is altijd goed. Mijn ervaring is dat de kraamtijd erg rommelig verloopt, je hebt nog geen regelmaat dus je doet maar wat . Maar daarbij moet je dus je gevoel volgen. Lisa heeft veel bij ons op de arm/borst geslapen, iets anders werkte gewoon niet. Vandaag voor het eerst 2 slaapjes in de kinderwagen gedaan. Wel lekker hoor, een paar uur achter elkaar je handen vrij . Maar ze slaapt voorlopig nog zoveel mogelijk bij ons in dezelfde ruimte. 's Nachts in de wieg (als dat lukt) of bij ons in bed. Overdag in de kinderwagen of eventueel box mocht ze daar in slaap vallen. Als ze 's ochtends in ons bed ligt te slapen gaan we wel naar beneden als we boven klaar zijn. Maar ik heb haar het liefst in de buurt. Ik vind het fijn dat ik dan aan haar geluidjes kan wennen en snel bij haar kan zijn als er iets is, ze is nog maar zo klein! Ze kunnen lang genoeg alleen slapen. Wij doen trouwens gewoon ons ding als Lisa in de kamer slaapt. Stofzuigen gebeurt hier dan ook gewoon, televisie kijken we ook gewoon. Bij Eva was ik hier niet zo makkelijk in, nu moeten we wel, want Eva is ook niet altijd muisstil, Lisa zal toch moeten wennen aan wat lawaai om haar heen.
Hier is ze vanaf 3 weken ongeveer overdag naar boven gegaan. Momenteel slaapt ze overdag niet zoveel maar in principe gaat ze naar boven zodra ze moe is. Ze slaapt bij ons op de kamer, wil dat ook echt nog niet anders. Maar ze slaapt ook al practisch door. t Streven is om haar op haar kamertje te laten slapen als ik weer aan het werk moet.
Op den duur is ze boven gaan slapen, maar de eerste maand, 6 weken (ofzo, weet het niet meer precies) Sliep ze overdag beneden in haar camping bedje, had nog geen box in huis. En de kraamweek, is ze geen sec niet bij me geweest.. Onee, een keer een uurtje, want dan kon ik "rustig" slapen boven, nou deed geen oog dicht Maar dit vond ik door gebeurtenissen gewoon prettig. Doe waar je jezelf goed bij voelt! Dat is het belangrijkste.
Finn sliep de eerste paar weken waar ik was, dus was ik beneden, dan hij in de kinderwagen, was ik boven, dan hij in de wieg..dit voelde voor ons het prettigste
Vanaf de geboorte heeft mijn zoon altijd in zijn eigen bedje op zijn eigen kamer geslapen en overdag ook in zijn bedje. Zodra hij in me armen in slaap viel ging hij naar zijn bedje. Maar je moet doen wat je het fijnst vind en waar je het prettigste zijn voelt. Mijn zoon is geboren in het ziekenhuis en lag op de afd Neonatologie en daardoor was er een afstand en was hij voor mij makkelijker om hem in zijn eigen bedje te leggen op zijn eigen kamer.
Moet, moet...je moet niks toch? Ik zou zeggen: doe wat voor jou fijn voelt. Ik ben wel zo goed als 24 uur per dag samen met mijn baby (inmiddels 14 maanden), we slapen ook samen. maar dat is omdat ik dat fijn vind, boeien hoe iemand anders het doet!
hier heeft Fleur tijdens de kraamweek overdag gewoon in haar wiegje geslapen als ik erbij was. Ik was redelijk fit, maar een groot deel van de tijd bracht ik toch in bed door en als ik naar beneden ging was Fleur meestal ook beneden dus tja.
Grappig dat je het vraagt. Ik zat er net aan te denken dat ik idd 24 uur per dag samen met haar ben, op een enkel uurtje na dat ik zelf douche of dat wij nog even tv kijken nadat zij is gaan slapen na de laatste voeding. Ze slaapt vaak op mijn schoot of in de box, en we hebben haar 's nachts op onze kamer (handig met borstvoeden hoor). Ik vind het gezellig en vind het ook een voordeel dat ik de hongersignalen meteen zie als ze dicht in mijn buurt is, dan hoeft ze er niet om te bleren en drinkt ze rustiger en is ze gewoon blijer (en ik dus ook). 's Ochtends slaapt ze een paar uurtjes alleen, en soms aan het eind van de middag ook. Maar ze slaapt vooral veel op onze schoot of lekker in mijn armen of in de draagdoek. Ik heb nu nog verlof, deze tijd komt nooit terug... dit is gewoon wat mijn hart me ingeeft. Ik heb veel zitten lezen over alleen laten slapen overdag en laten huilen. Maar ik kan het niet, het gaat gewoon in tegen hoe ik het voel.
Ik had forse bekkenklachten en daarom ging onze dochter elke dag in haar Mozesmandje, wat ook haar wiegje was, mee naar beneden. Daar stond ze dan in de box en daar sliep ze ook. Ging hartstikke goed. Veel bij elkaar zijn is mn. van belang als je borstvoeding geeft. Maar dat hoeft echt niet elke minuut van elke dag.
Ik was in de kraamtijd ook wel eens beneden terwijl onze baby lekker lag te slapen in het wiegje. Met de babyfoon erbij hoorde ik dan alles. Maar natuurlijk ook veel samen, alleen niet 24 uur per dag.