Hallo, Mijn zoontje is vandaag 10 dagen oud ben begonnen met borstvoeding maar wegens tepelkloven pijn bij voeden na 4 dagen overgestapt op flesvoeding. Ik vind het lastig hoeveel voeding hij nu moet omdat hij ook niet was aangekomen. Wpog 3540 bij geboorte afgezakt naar 3260 nu 3390. Gaf hem tot vanmorgen 80cc x 7 voedingen. consultatie bureau zei vandaag dat ik hem gewoon 90 met 3 schepjes mag geven dus dan zit ik op 100cc. Hij heeft nu 2 flesjes op van 100 om 16.15 en toen kwam ie om 8 uur dus bijna 4 ertussen maar nu om 22.00 wat huilirig en heb het idee mischien heeft ie alweer honger..? Maar ben pok weer bang als ik teveel geef dat ie krampen krijgt of het er weer uitspuugd omdat ie nu al 20 meer meteen heeft gekregen(Slaapt nu inmiddels).. had ik beter gewoon na 3 uur egt wakker kunnen maken? En zal ik hem nu al om 11 wakker maken of 12 als die nog slaapt. Gr
Voel me erg onzeker erover of ik het wel goed doe.. hoor vaak het gezegde "jij als moeder weet wat je kind nodig heeft/wil" enzo.. maar vind het moeilijk in te schatten.. met die 80 cc gaf ik hem.om de 3 uur en moest ik hem ook al vaak wakker maken.. omdat ie nog diep slaapt ik verschoon hem dan eerst en dan wilt ie wel meteen erna.
Hoi hoi, Het is prima hoor dat je 100 geeft. Hij mag tussen de 525 en 700 per etmaal. Ik zou die 100 geven en kijken wat hij drinkt daarvan. Als hij er eerst 4 uur tussen doet en nu 2 is dat nog steeds 2 op 6 uur. Als je wacht met voeding geven kost dat veel energie geef dus maar gewoon hoor als dit weer gebeurt. Onzekerheid is normaal .. Dus vraag gerust. Groetjes Adrienne
Heel erg Bedankt voor je reactie hij slaapt nu nog.. zal ik hem nu dan gewoon wakker maken dan zit ik op 3.5 uur... en dan vanacht gewoon rond 3 half 4 ?